Monday 2 May 2016

Kegagalan fungsi Mitokondria punca 200 jenis penyakit diwarisi


200 penyakit diwarisi akibat kegagalan mitokondria

Assalammualaikum dan Salam Sejahtera kepada semua pembaca..Selamat hari buruh pada yang bekerja. Saya percaya waktu cuti nilah masa yang sesuai untuk meluangkan masa dengan keluarga kan?Mesti ramai yang ambil peluang untuk pulang ke kampung.

Berbalik pada perkongsian saya pada hari ini iaitu kegagalan mitokondria didalam badan boleh menyebabkan 200 jenis penyakit yang diwarisi. Pada entry yang lepas,saya pernah ceritakan dimana vivix adalah minuman campuran botani yang merupakan revolusi terbaru di dalam permakanan polifenol.

Apa itu mitokondria?





Mitokondria merupakan 'kilang tenaga' sel-sel badan. Lebih daripada 200 jenis penyakit yang diwarisi telah dikaitkan dengan gangguan fungsi mitokondria termasuk penyakit tua spt alzheimer,parkinson,diabetes,kanser,penyakit jantung,strok dan lain-lain. Oleh itu salah satu punca terjadinya penyakit-penyakit kronik adalah kegagalan atau gangguan mitokondria

Kebanyakan sel mengandungi 200 hingga 5000 mitokondria sel yang mengandungi lebih banyak bilangan mitkondria menghasilkan lebih banyak tenaga.
Mitokondria dikenali sebagai 'kilang tenaga' bagi sel kerana ia menghasilkan aderosina trifostat(ATP) iaitu bekalan tenaga biologi yang mengawal kegiatan badan. Semasa kita muda mitrokondria menghasilkan ATP yang cukup untuk kita kekal aktif.

Apabila usia meningkat,mitokondria kita juga kehilangan bentuk dan struktur menjadi lebih keras dan menghasilkan tenaga yang kurang. Kekurangan tenaga memberi kesan kepada setiap sel dan sistem organ badan. Jadi semakin kita berusia semakin kurang mitondria di hasilkan.

Kecacatan fungsi mitokondria
✔setiap kali mitokondria menghasilkan tenaga,ia juga menghasilkan radikal bebas berbahaya dan harus dihapuskan
✔radikal bebas akan menyebabkan kerosakan kepada setiap bahagian mitokondria. Jika terjadi kerosakan,kurang tenaga akan dihasilkan dan toksin yang terkumpul akan merosakkan sel. Sebab itu salah satu fungsi vivix adalah detox.

Jenis- jenis penyakit yang berpunca dari mitokondria tidak berfungsi

  • penyakit jantung
  • strok
  • parkinson
  • kanser
  • darah tinggi
  • migrain
  • paru-paru berlemak
  • gout
  • sawan

Jika kita ada mengalami penyakit-penyakit seperti di atas ini menandakan mitokandria kita tidak berfungai dengan baik. Oleh itu boleh amalkan vivix sebab boleh memulihkan sel-sel tubuh dan meningkatkan mitokondria.

Bagaimana vivix dapat membantu?

Vivix bertindak balas dalam 4 cara iaitu

  • Memperbaiki dan melindungi DNA
  • Kesan positif terhadap pengawalan genetik
  • penghasilan tenaga (mitokondria)
  • melambatkan penghasilan AGE PROTEIN

Apakah kandungan Vivix

Vivix adalah campuran unik botani polyganum,cuspidatum,anggur muscadine,elderberry dan lobak unggu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat-khasiat antioksidan dan sel anti penuaan semulajadi.

Anda juga boleh melihat Testimoni - testimoni pesakit yang sembuh dari DiabetesKanser



Sekiranya anda ingin mencuba Vivix bagi masalah diatas,bolehlah menghubungi saya melalui wasap 0132109044 ataupun berjumpa face to face sekiranya anda berdekatan dengan saya.

**These statement have not been evaluated by The Food and Drug Administration. These products are not intended to be diagnose,treat,cure or prevent any disease.**
Kenali Nur Hijratul Hajar Bahaman

Saya merupakan seorang isteri dan ibu kepada 4 orang anak. Seorang ibu bekerjaya dan mempunyai matlamat besar dalam kehidupan. Ingin bebas dari belenggu hutang dan membantu golongan yang benar-benar memerlukan dan ingin berjaya dalam kehidupan.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment