Sunday, 11 February 2018

Jom Jana pendapatan bersama Kak H

Azam tahun baru untuk tambah pendapatan

Alhamdulillah harini dah 42hari kita berada di tahun baru. Macam mana dengan azam korang? Ada yang dah tercapai? Kalau ada yang berazam untuk cari pendapatan sampingan, korang dah mula ke belum? Ataupun masih tercari cari bisness yang sesuai?




Ha, alang alang korang yang masih mencari tu apa kata join bisness dengan kak H. Ni kak H nak promote sikit kenapa Best sangat kalau join ahli dengan kak H. Apa lebihnya kak H ni??


  • Kak H akan ajar teknik marketing yang berkesan melalui blog, ig, fb dan sebagainya.
  • Kak H adalah penulis blogger sejak tahun 2013K
  • ak H akan ajar cara untuk kurus, sihat dan cantik dengan berkesanK
  • ak H akan kongsikan semua informasi tentang kesihatan
  • Kak H akan kongsi tips untuk membahagikan masa antara keluarga dan bisness baik yang bekerjaya mahupun surirumah. (Pengalaman sendiri)
  • Kak H berpengalaman dalam ilmu tentang penyusuan untuk 4 orang anak



Apa lagi korang nak tahu?? In shaa Allah kak H akan kongsikan sebaik mungkin sehingga korang capai impian yang korang nak. Meh risik risik group akak https://www.wasap.my/6013-2109044
Baca Selanjutnya

Sunday, 4 February 2018

5 tips melegakan kejang kaki ketika hamil



Osteoporosis sebelum usia

Ramai di kalangan kita yang sering mengalami sakit-sakit urat dan sakit tulang, walaupun diri masih lagi muda. Dulu kak H selalu fikir orang tua-tua je yang selalu sakit macam nie, rupanya sakit tulang dan sakit sendi ini tidak mengira usia. Kalaulah kita tahu macam mana keadaan tulang kita ni, mesti kita takut dan ngeri bila fikir yang tulang kita nie sebenarnya ibarat batang paip, luar je nampak tegap, tapi dalamnya lompong dan kosong.


Urat dan otot saling berkait rapat dengan tulang bagi menyokong pergerakan kita seharian. Namun, apabila tulang kita tidak sihat, urat dan otot kita juga akan sakit kerana kedua-duanya terpaksa menampung organ tubuh badan kita. Urat-urat dan otot-otot kita terpaksa bekerja lebih untuk membantu menstabilkan badan untuk memudahkan kita bergerak ke sana ke mari. Urat dan otot mudah menjadi tegang disebabkan ini.

Jadi, kita kena pastikan tulang kita sentiasa kuat supaya urat dan otot kita tidak sakit sekali. Penyelesaiannya mudah sahaja. Ambillah makanan dan minuman yang mempuyai sumber kalsium yang tinggi dan tambahkan dengan suplement kesihatan (suplement bukan ubat ye. Jangan salah faham pula!) untuk mencukupkan kalsium yang diperlukan badan kita. Kadang-kadang kita rasa apa yang kita makan tu dah cukup bekalkan kalsium pada tubuh kita tapi sebenarnya tkerap bagi mengelakkan dehidrasi. 


Masalah kejang kaki ini sering berlaku dikalangan wanita apabila disahkan hamil. Kekurangan kalsium juga adalah punca kekejangan kaki ini berlaku. Jadi, bagaimana cara untuk mengelakkan masalah kekejangan kaki ini berlaku? Kak H akan kongsikan beberapa tips. 

5 tips elak kejang kaki berlaku

  1. Jangan berdiri atau duduk dengan silang kaki dalam jangka masa yang lama.
  2. Cuba berjalan setiap hari
  3. Baring secara mengiring ke kiri bagi meningkatkan tekanan pada 
  4. Regangkan urat saraf setiap hari dan beberapa kali sebelum tidur 
  5. Minum air dengan kerap untuk sentiasa kekal hidrat pada hari tersebut.
  6. Cuba rendamkan kaki dengan air panas sebelum tidur untuk melegakan otot
  7. Putarkan pergelangan kaki dan gerakkan jari kaki setiap kali duduk, makan ataupun menonton tv.

Bagaimana ostematrix dapat membantu masalah kekejangan kaki?



Kak H  sentiasa suka dengan Ostematrix kerana Ostematrix telah membantu selesaikan banyak masalah kesihatan kak H dan keluarga. Antaranya ialah:

  • Masalah Sembelit

Didalam Ostematrix, mengandungi Magnesium yang membantu melembutkan otot-otot usus untuk memudahkan proses pembuangan najis. Secara tidak langsung, ia dapat membantu melembutkan najis kita supaya mudah keluar tanpa perlu meneran dengan kuat.

  • Menguatkan Tulang
Badan kita memerlukan kalsium manakal kalsium memerlukan vitamin D untuk mengoptimumkan proses penyerapan. Berbanding pil Kalsium lain, Ostematrix mempunyai Vitamin D untuk proses penyerapan kalsium dengan lebih berkesan. Bila tulang kita kuat, tiada lagi istilah Osteoporosis, kuku rapuh, mahupun gigi atau gusi berdarah

  • Masalah kekejangan dan kebas-kebas
Pengambilan 4 biji Ostematrix sebelum tidur dapat mengurangkan kekejangan kaki dan kebas-kebas. Bagi ibu hamil pula, ia boleh membantu dalam mengurangkan simpul biawak juga. Ingat lagi kenangan kak H semasa dalam pantang anak pertama. Masalah kekejangan kaki ni biasa sangat berlaku dan boleh dikatakan setiap hari ketika tengah tidur ataupun waktu subuh. 

Masa tu kak H dah jadi biasa dan lali. Bila kejang je kaki, suamilah jadi pembantu untuk betulkan semula kejang kaki tu. Alhamdulillah, selepas melahirkan anak kedua dan mengenali Ostematrix masalah kejang kaki tu beransur hilang sehingga sekarang kak H sudahpun melahirkan anak yang keempat dan berusia 1tahun 9bulan.

  • Memperbaiki masalah haid

Ketika datang haid, sesetengah wanita akan mengalami masalah senggugut yang teruk. Pengambilan ostematrix dapat mengurangkan kesakitan dari senggugut tersebut kerana Ostematrix membantu dalam melembutkan otot otot yang tegang, sekaligus mengurangkan sakit senggugut tersebut. 

  • Mengurangkan Stress

Setiap orang di kalangan kita wajib ambil pil kalsium terutamanya wanita kerana wanita adalah orang yang paling banyak kehilangan kalsiu. Ostematrix adalah untuk mengekalkan kesihatan tulang dan juga kesihatan badan secara menyeluruh. 

Namun pilihlah pil kalsium yang mempunyai Magnesium dan juga Vitamin D untuk memaksimakan peenyerapan tersebut. Kak H sangat sarankan Ostematrix kepada semua yang mencari pil kalsium. Hanya RM 61.00 (tidak termasuk pos) untuk dapatkan tulang yang kuat dan badan yang sihat 🙂

Kalau tak percaya, jom baca testimoni orang yang berjaya sihat dengan Ostematrix nie!

Testimoni 1:
Ibu yang cramp kaki masa mengandung 7 bulan. 3 hari makan ostematrix sebelum tidur, alhamdulillah cramp kaki dah tak datang. Selain tu, bangun pagi, senang je membuang. tak yah risau lagi!


Testimoni 2:
Akak Rashidah jatuh dan kakinya terseliuh. Rupanya tulang kaki retak. Beliau makan ostematrix untuk hilangkan kejang kaki dan alhamdulillah, denyut2 kaki berkurang dan beliau boleh tidur lena.


Apa tunggu lagi, cegah dulu sebelum parah. Janganlah fikir yang kita tidak sakit jadi tak perlulah untuk mengambilnya. Masa tak sakitlah kita perlu ambil supaya kita boleh elakkan badan kita dari sakit. Kalau dah sakit, tulang dan sendi kita akan memakan masa untuk pulih. Kan ke susah masa tu?
Jom kak H (0132109044) bantu untuk anda dapatkan tulang yang sihat dan badan yang cergas secara menyeluruh luar dan dalam

**These statement have not been evaluated by The Food and Drug Administration. These products are not intended to be diagnosed, treat, cure or prevent any disease.**
Baca Selanjutnya