Tuesday 24 May 2016

Katarak emak hilang dalam masa 2 minggu


Cara mudah menyembuhkan katarak

Mata merupakan deria dan organ yang penting bagi manusia. Bagi saya,semua yang ada pada tubuh badan kita ini adalah penting. Tuhan dah cipta manusia sebaik-baik kejadian, tetapi jika kita tidak pandai menjaganya maka kita tidak mensyukuri nikmatNya.

Ilmu berkenaan mata ini sangat luas tapi kali ini saya hanya akan sentuh secara keseluruhan sahaja. Sebelum tu saya kongsikan beberapa masalah yang berkaitan dengan mata. Antaranya ialah:-
  • Katarak
  • Glaukoma 
  • Degenerasi Makular (ARMD)
  • Ocular Motility
  • Strabismus (Mata Juling) 
  • Amblyopia 
  • Nystagmus


Mungkin ada diantara masalah diatas yang sudah sinonim dengan kehidupan seharian kita, tetapi tahukah anda bahawa semua masalah mata diatas adalah disebabkan oleh kerosakan atau kecederaan ligamen, saraf dan tisu mata serta sekitarnya.

Seperti badan, mata juga memerlukan nutrien dan zat tertentu dalam memastikan mata sentiasa sihat. Berikut adalah anntara nutrien dan zat yang diperlukan untuk kesihatan mata.
  • Antioksidan
  • Letuin dan Ziaxanthin
  • Asid Lemak Omega 3
  • Selenium
  • Taurina (Asid Amino)
  • Vitamin B2
Semua nutrien dan zat yang diperlukan untuk kesihatan mata boleh diperoleh daripada produk Shaklee sendiri seperti Vitamin C, Vitamin E, Carotomax, Omega, Alfafa, B-complex dan paling power dalam VIVIX..

Seperti yang pernah saya kongsikan pada entry lepas, VIVIX merupakan antioksidan yang sangat power yang terkandung dalam 4 bahannya iaitu purple carrot, anggur muscadine, Europian elderberry, polygonum cuspidatum.

Kesemua nutrien yang disebut dia atas ada terkandung dalam VIVIX kecuali Omega 3 Apa yang menarik tentang Vivix ialah ia melindungi kualiti kesihatan mata 

Makanan yang Kaya dengan anthocyanin seperti lobak Unggu Boleh membantu meningkatkan kesihatan mata anda. Kajian menunjukkan bahawa anthocyanin membantu dari segi meningkatkan penglihatan mata pada waktu malam, meningkatkan peredaran dalam kapilari retina.

Lutein dalam lobak Unggu juga berfungsi untuk melindungi kualiti mata dan ia digelar "vitamin mata". Lutein biasanya digunakan dalam rawatan pencegahan masalah atau kemerosotan mata seperti katarak dan retinitis pigmentosa.

Ini adalah salah satu kebaikan bahan VIVIX untuk mata..



Testimoni diatas adalah mak kepada kak Rosliza yg mana baru amal secara konsisten 2 minggu alhamdulillah masalah katarak dah hilang tanpa perlu pembedahan..tanpa perlu kesakitan akibat pembedahan.


Sebab apa VIVIX sesuai untuk mengatasi masalah mata?

Sudah semestinya kerana kandungannya yg terdiri daripada 4 bahan utama mengandungi antioksidan yang tinggi yg amat penting dalam hal penjagaan kesihatan mata, untuk mencegah penyakit mata seperti ARMD, glaukoma dan katarak.

Bagaimana VIVIX bertindak?

Macam saya ceritakan di atas tadi..kebanyakan masalah mata adalah disebabkan kerosakan atau kecederaan ligamen retina, tisu dan saraf.. oleh itu, dengan adanya VIVIX..dapat membantu memperbaiki dan melindungi sel2 mata yg bermasalah agar kembali sihat.

Melalui 4 tindakan di atas dapat membantu mengatasi masalah mata yang dihidapi. Masalah mata boleh terjadi disebabkan faktor penyakit lain seperti diabetes, darah tinggi, bell's palsy, kanser, dan kadar kolestrol yang tinggi. Ada juga yang disebabkan oleh genetik.

Sebagai contoh, sekiranya tahap diabetes seseorang itu terlalu teruk, secara tidak langsung akan memberi kesan kepada kesihatan mata juga. Oleh itu, sekiranya pesakit diabetes mengamalkan VIVIX untuk diabetes, secara tidak langsung masalah mata juga akan pulih. In shaa Allah cuma antara perasan ataupun tidak je. Disitu nampak kelebihan Vivix tersebut.

Sesiapa sahaja yang memakai cermin mata samada disebabkan rabun jauh atau dekat ianya boleh menjadi penanda aras terhadap kadar kolesterol yang tinggi. Ini kerana kebanyakan yang mengalami masalah mata ini. Sebagai contoh, rabun adalah disebabkan ketegangan ligamen retina untuk memfokuskan kepada objek yang dilihat. Dalam kata lain, saraf mata tersebut tertekan.

Apabila dalam keadaan tertekan, kadar bacaan rabun akan semakin meningkat dan akhirnya jika tidak diatasi akan menyebabkan saraf mata menjadi rosak dengan lebih teruk sehinggakan jalan terakhir ialah melalui pembedahan. 

Orang yang rabun juga boleh amalkan vivix. Jika mengamalkan vivix secara konsisten umpama seperti "kelahiran baru"untuk kita kerana DNA kita sudah di perbaiki oleh kandungan-kandungan hebat dalam vivix dan juga dengan keizinan dari Allah.

Jika anda sayangkan mata anda, dapatkan Vivix dari saya sekarang dengan menghubungi saya melalui wasap 013-2109044 atau boleh berjumpa dengan saya.

*These statement have not been evaluated by The Food and Drug Administration. These products are not intended to be diagnosed, treat, cure or prevent any disease.**









Kenali Nur Hijratul Hajar Bahaman

Saya merupakan seorang isteri dan ibu kepada 4 orang anak. Seorang ibu bekerjaya dan mempunyai matlamat besar dalam kehidupan. Ingin bebas dari belenggu hutang dan membantu golongan yang benar-benar memerlukan dan ingin berjaya dalam kehidupan.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment