Tuesday 3 May 2016

Kandungan ORAC yang tinggi didalam Vivix berbanding yang lain


Apa itu ORAC? Bagaimana pengiraannya

Apa itu ORAC? Macam pelik je perkataan ORAC ni kan? Apa ORAC ni sebenarnya? ORAC (Oxygen Radical Absorbance Capacity) adalah ukuran aktiviti atau kekuatan antioksidan dalam makanan dan minuman tertentu. ORAC digunakan untuk mengukur berapa banyak kandungan nutrisi (misalnya polifenol). Semakin tinggi bacaan ORAC semakin tinggi kandungan antioksidannya.



Perlu difahami bahawa ORAC adalah kekuatan antioksidan di laboratorium dan tidak menunjukkan aktiviti antioksidan atau kesan kesihatannya dalam tubuh.


Perbandingan ORAC didalam Vivix dan produk lain.

Orac value vivix mengatasi jauh iaitu lebih dari 5000 berbanding produk lain yang hanya maximum sebanyak 1000. Ini kerana 4 bahan utama didalam iaitu ElderberryPurple CarrotPolyganum Cuspidatum dan Anggur Muscadine. Vivix mempunyai kandungan ORAC yang tinggi. Seperti Elderberry jika dilihat pada gambar diatas iaitu sebanyak 14,500 +

Bukan Semua Resveretrol Adalah Sama

Kita boleh dapati pelbagai produk yang mengandungi resveretrol. Namun adakah semuanya sama? Dibawah adalah tips yang membezakan resveraterol

  • hanya trans resveretrol yang memberi manfaat pada tubuh dengan maksimum. Keaslian resveretrol dalam vivix shaklee adalah sebanyak 98% yang diekstrak dari Japanese Knot Weed (Polyganum Cuspidatum).
  • banyak produk resveretrol diekstrak daripada anggur biasa atau red wine. Jika dari sumber ini, anda tidak dapat keaslian sehingga 98%.
  • Dr David Sinclair (Harvard University) telah mengeluarkan koleksi data yang menunjukkan campuran polifenol membuatkan resveretrol lebih berkesan. (vivix mempunyai campuran pelbagai polifenol tumbuhan).
  • 100mg vivix adalah 10 kali ganda lebih hebat dari resveretrol biasa.
  • vivix mempunyai campuran botanikal sebanyak 1,390mg dalam setiap botol (gabungan Anggur Muscadine, Elderberry, Polyganum Cuspidatum & Purple Carrot)
  • vivix menggunakan proses pengekstrakan paten tertunda yang menghasilkan gabungan lebih 15 polifenol (antioksidan).
  • shaklee telah membuang Emodin (bahan yang boleh mencetuskan keradangan dalam kebanyakan produk resveretrol) dari vivix. Jadi vivix adalah bebas emodin.

Oleh itu,sangatlah berbaloi sekiranya anda mengamalkan Vivix demi kesihatan yang terjamin kerana Vivix mengandungi kandungan resveratrol yang tinggi untuk kesihatan manusia. Untuk mendapatkan Vivix bolehlah menghubungi saya melalui wasap 0132109044 ataupun boleh berjumpa dengan saya jika anda berdekatan dengan saya.
Kenali Nur Hijratul Hajar Bahaman

Saya merupakan seorang isteri dan ibu kepada 4 orang anak. Seorang ibu bekerjaya dan mempunyai matlamat besar dalam kehidupan. Ingin bebas dari belenggu hutang dan membantu golongan yang benar-benar memerlukan dan ingin berjaya dalam kehidupan.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment