Monday, 30 May 2016

Peranan suami ketika isteri berpantang yang perlu ambil tahu


Tips berpantang sendiri

Saat melahirkan zuriat itu adalah momen yang paling indah bagi seorang ibu. Segala perasaan yang datang ketika ingin melahirkan hilang dalam sekelip mata. Walaupun terpaksa mengorbankan nyawa sendiri demi menyelamatkan anak yang dikandung. Betapa besarnya pengorbanan seorang ibu tersebut.

Tetapi pengorbanan seorang itu tersebut tidak hanya berhenti disitu. Beliau perlu melalui fasa ke3 iaitu fasa berpantang. Bila berkongsi cerita bab berpantang ni, memang terlalu banyak pengalaman yang berbeza bagi ibu-ibu semua. Bagi yang bernasib baik, ibu kandung atau mertua akan menjaga si ibu ketika berpantang. 

Tetapi bagaimana pula bagi ibu yang sudah kematian ibu atau ayah. Bagaimana mereka ingin berpantang tanpa pengawasan orang tua? Takkan tak payah berpantang. Lebih-lebih lagi bagi ibu yang melahirkan anak pertama. Jangan dibuat main ye soal berpantang. Tersalah langkah, si ibu boleh bentan ataupun tumpah darah.



Boleh ke ibu berpantang sendiri? In shaa Allah boleh, tapi dengan bantuan suami ye. Selepas melahirkan bayi, suami sekurang-kurangnya ambillah cuti seminggu untuk membantu isteri. Kalau lebih pun apa salahnya kan? Kalau tidak dapat ambil cuti yang lama pun tidak mengapa, tapi ada beberapa cara supaya suami dapat membantu isteri.

Bagi minggu yang pertama, isteri mungkin tidak dapat bergerak dengan banyak kerana rahim isteri masih belum mengecut dan isteri perlu menjaga jahitan supaya tidak terbuka. Bantu isteri dengan menyediakan hidangan berpantang serta membantu isteri dalam menjaga bayi yang baru lahir.

Berikut adalah beberapa tips yang saya kongsikan untuk rujukan para suami.

  • Kuatkan Mental - Bagi anak pertama, mungkin ada kerenah bayi yang ibu dan ayah tidak tahu. Tetapi suami perlu lebih banyak memberi dorongan kepada isteri. Jangan buatkan isteri berasa tertekan kerana ia boleh menjurus kepada penyakit meroyan. Sebaiknya cuba bantu isteri dalam menjaga anak dan tenangkan isteri.
  • Bangun Awal - Kalau sebelum ini asyik isteri je yang bangun awal, apa kata kali ini suami pula yang bangun awal untuk sediakan air mandi isteri dan sarapan. Kemudian belajar cara untuk memandikan bayi kerana isteri mungkin belum boleh untuk memandikan bayi anda.
  • Belajar memakai bengkung - Memakai bengkung amat penting ketika berpantang untuk mengelakkan dari peranakan jatuh dan mengelakkan perut buncit. Apa salahnya suami pun belajar cara untuk memakai bengkung dan bantu isteri untuk memakainya. Tak salah pun kan?
  • Masak sarapan ringkas - Sekiranya suami dah mula bekerja, sebelum pergi ke kerja siapkan sarapan ringkas untuk isteri. Sediakan roti dan air milo sahaja pun sudah memadai. 
  • Sediakan baju anak - Sebelum hendak memandikan anak anda, pastikan segala kelengkapan selepas mandi sudah siap disediakan seperti minyak bayi, pampers, minyak telon, losyen, barut dan baju. Ini untuk memudahkan dan menjimatkan masa untuk memakaikan baju selepas bayi mandi. Takde lah kelam kabut jadinya kan?
  • Mandikan Anak - Rasanya tak susah pun nak mandikan bayi ni. Boleh tengok dalam youtube cara untuk mandikan bayi. Yang penting, cara pegang bayi tu supaya tidak jatuh kedalam air.
  • Susukan bayi - Bab penyusuan ini juga amat mencabar. Tidak semua ibu bernasib baik iaitu susu akan keluar selepas bayi dilahirkan. Ada sesetengah ibu yang terpaksa menunggu 2 3 hari selepas melahirkan untuk menyusukan bayi. Oleh itu, peranan suami amat penting. Disini,isteri mungkin agak tertekan lebih -lebih lagi apabila kuning anak tinggi. Suami perlu memberikan kata-kata semangat pada isteri dan memberi dorongan untuk tidak mudah berputus asa. Buat sementara waktu, carikan anak anda ibu susuan.
  • Masak Makanan Tengahari - Resepi ketika berpantang ni lah yang amat mudah sekali. Tidak memerlukan banyak bahan dan tidak perlu masak terlalu lama. Yang penting, ada rempah- rempah yang diperlukan. Rasanya kalau suami nak masakkan awal pagi sebelum pergi kerja pun sempat. Isteri cuma tinggal panaskan sahaja apabila hendak makan.
  • Cari tukang urut selepas bersalin - Selepas bersalin terlalu banyak urat yang putus dan keadaan isteri agak lemah. Berurut amat penting bagi memastikan badan isteri kembali bertenaga. Cari tukang urut seminggu selepas isteri bersalin.
  • Hantar dobi - Kalau sebelum ni, asyik isteri je yang basuhkan baju, tapi kali ni suami yang tolong isteri basuh baju ye. Tak susah pun rasanya, masuk baju dalam mesin basuh kemudian pusingkan dan dah siap. Tapi kalau rasa malas sangat boleh je hantar baju tu ke dobi. Lagi senang!
  • Cari part time maid. - Kalau rasa suami malas sangat ataupun terlalu sibuk sampai tiada masa untuk jaga isteri ketika berpantang, boleh upah pembantu rumah separuh masa ketika isteri berpantang.

Ha, senang je kan nak jaga isteri ketika berpantang ni? Takkan tak boleh kot. Tak lama pun cuma 44 hari je kalau nak dibandingkan isteri menjaga anak dan suami sepanjang hayat. 

Kalau ingin isteri anda kekal bertenaga dan mengelakkan dari bentan boleh cuba Vivix kerana Vivix dapat memulihkan semua sel yang telah rosak ketika isteri melahirkan anak. Boleh lihat testimoni dibawah.



Ingat lagi masa anak ketiga dulu, saya pun pernah bentan dan demam akibat salah makan. Alhamdulillah dengan Vivix cepat je demam tu kebah. Kalau tidak, risau juga yelah masa tu masih berpantang dan perlu susukan anak. Ostematrik pula saya makan untuk elakkan kaki kejang sebab dari anak pertama lagi saya ada masalah kaki kejang selepas bersalin.

Alhamdulillah selepas amalkan Ostematrix lepas bersalin anak kedua, masalah kaki kejang saya hilang kerana saya kekurangan kalsium. Maklumlah tak minum susu kan? Cuba bayangkan kalau saya tak minum susu sampai ke usia tua dan menyusukan anak? Rasanya mahu gigi saya hilang banyak.hehe. Bagi ibu-ibu yang tidak minum susu, boleh ganti Ostematrix sebagai kalsium harian.

Nak dapatkan Vivix sekarang? Boleh menghubungi saya melalui wasap 0132109044 (pn.hajar) atau boleh bersua muka dengan saya jika anda berdekatan dengan saya.

**These statement have not been evaluated by The Food and Drug Administration. These products are not intended to be diagnosed, treat, cure or prevent any disease.**
Baca Selanjutnya

Thursday, 26 May 2016

Cara menghilangkan jeragat serta berat badan dengan cepat dalam masa sebulan


Jeragat makin kurang, wrinkle mata hilang, berat turun 3kg

Kalau dah bernama wanita, bab kecantikan ni dah sangat sebati dengan mereka. Semua wanita didunia ini ingin dilihat sebagai wanita yang anggun. Kalau tumbuh jerawat atau jeragat sikit, mulalah mencari pelbagai produk kosmetik untuk menutup cela tersebut. Segala macam usaha akan dilakukan bagi memastikan masalah tersebut selesai.



Makna cantik itu sangat meluas. Tapi bagi pendapat individu saya sendiri, cantik itu bukan dari luaran sahaja, seeloknya cantik luar cantiklah dalam. Tapi kali ni saya bukan nak cerita tentang kecantikan ye. Saya ingin terangkan cara mudah mengurangkan jeragat. Sebelum itu,ambil tahu dulu apa itu jeragat, bagaimana ia berlaku dan cara merawatnya.

Jenis-jenis jerawat


  • Jerawat Ringan (bintik-bintik hitam dan jerawat kecil )
  • Jerawat sederhana ( banyak jeragat, bintik hitam dan putih, keluar jerawat badan )
  • Jerawat Kronik ( jerawat besar,sakit,parut kekal,termasuk jerawat badan jenis jerawat kronik)

Punca-punca jerawat


  • Hormon ( ketika haid )
  • Kekotoran di muka 
  • Alahan
  • Silap penjagaan ( set kosmetik / set rawatan kulit )
  • Kandungan toksin dalam badan tinggi
Apabila kulit muka dipenuhi jerawat , biasa kita akan cuba pelbagai jenis produk untuk membersihkan jerawat dan parut yang ada. Tetapi sejauh mana ia nya berkesan. Kenapa dah cuba macam-macam produk tapi jerawat tetap ada. Parut tetap tidak hilang. 

Itu tandanya badan kita perlu melakukan detox bagi mengeluarkan toksin didalam tubuh badan. Kerana punca utama jerawat adalah kekotoran dan masalah keradangan tisu kulit muka. 

Bagaimana Vivix Boleh Membantu?? 

Salah satu agen Detox yang paling berkesan adalah ViViX kerana vivix mempunyai satu manfaat iaitu anti-radang yang sangat bagus selain manjadi sumber Vitamin A yg terbaik. Ia terdapat dalam CARROTT PURPLE. 

Selain itu, vivix membantu memperbaiki tisu-tisu kulit muka yang rosak dan juga melindungi sel-sel yang ada daripada rosak. Ia adalah tugas RESVERATROL - kuat dengan anti-oksidan.

Sebagai agen DETOX terhebat, Vivix membantu membersihkan TOKSIN dalam badan yang juga menjadi punca kenapa jerawat sukar hilang di kulit muka. 

Bila dalaman bersih, luaran juga akan bersih kerana sel-sel dan organ dalaman berfungsi dengan baik. Dengan mengamalkan vivix, secara tidak langsung kita dapat memperbaiki sel-sel dan organ dalam badan kita yang lemah atau rosak..

Bakteria dan kotoran yang ade diluar dan melekat pada kulit muka boleh dicuci dengan pencuci muka tetapi bakteria dan kotoran yang dah masuk dalam badan tetapi bagaimana nak cuci kan?

Jadi, kita kena juga cuci bakteria dan kotoran yang ade didalam.. Ade juga yg kata, bila jerawat penuh di muka, tanda nya darah kita kotor tapi takkan nak tukar darah pulak kan? Ianya satu yang mustahil. Jadi, jalan penyelesaiannya ialah cuci darah dengan bahan yang sepatutnya.

Dibawah adalah salah satu testimoni pengguna Vivix bagi masalah jeragat. Dalam masa sebulan, masalah jeragat beliau hilang.


Kalau nak cara mudah, minum je Vivix 1 sudu kecil sehari, inshaAllah dalam masa sebulan dah nampak hasil macam akak dalam gambar di atas.

Nak dapatkan Vivix, hubungi saya melalui wasap 013-2109044 atau boleh berjumpa dengan saya sendiri jika anda berdekatan dan ingin menjimatkan kos penghantaran.

**These statement have not been evaluated by The Food and Drug Administration. These products are intended to be diagnose, treat, cure or prevent any disease.**



Baca Selanjutnya

Wednesday, 25 May 2016

Apa yang wanita ni buat sampai suami tak perlu operate luka yang menanah

 

Operation tangguh sebab gula tinggi

Kalau sebelum ni saya ada kongsikan pelbagai testimoni bagi pesakit kronik yang mengamalkan Vivix seperti sakit jantung, kencing manis, dan sebagainya. Kali ini saya ingin berkongsi pula testimoni bagaimana seorang pesakit kencing manis yang perlu operate akibat luka bernanah ditangguhkan.

 Berdasarkan cerita Pn. Ain, suami beliau pada mulanya telah ditahan diwad kerana kencing manis yang agak tinggi iaitu sebanyak 29.7 dan perlu menjalani pembedahan kerana ada luka yang menanah. Tapi selepas mengamalkan Vivix selama 3 hari, bacaan gula tersebut turun pada 10.9 dan doktor menyarankan supaya beliau meneruskan mengambil Vivix dalam masa 2 3 hari lagi dan suami beliau dibenarkan keluar wad tanpa pembedahan.

Bagaimana Vivix membantu?




Seperti yang pernah saya ceritakan sebelum ini, Vivix terdiri daripada 4 bahan utama iaitu Lobak Ungu, Anggur Muscadine, Elderberry dan Polyganum Cuspidatum. Keempat-empat bahan ini mengandungi kandungan antioksidan yang tinggi selain fungsi yang berbeza-beza.

Kandungan 40 kali ganda polifenol yang terdapat didalam Anggur Muscadine terbukti baik untuk kesihatan kardiovaskular, menurunkan tahap gula dalam darah, melambatkan proses penuaan, mencegah kanser serta sebagai anti-virus dan bakteria.
Selain itu, kandungan asid klorogenik di dalam Lobak Ungu bertanggungjawab mengurangkan diabetes. Manakala kandungan Virus tamin C yang tinggi didalam Elderberry sangat bermanfaat untuk jangkitan daripada virus dan bakteria

Ia juga mampu mencegah dan mengubati kanser, meningkatkan sistem imunisasi tubuh, menurunkan kadar kolesterol, mengatasi dan merawat masalah diabetes serta meningkatkan kesihatan jantung dan ginjal.

Banyak sangat manfaat 4 ramuan utama Vivix yang kita tidak pernah tahu dan ambil tahu. Jadi rasanya tidak terlalu lambat untuk kita mula dari sekarang. Amalkan Vivix dan kesihatan anda terjamin. In shaa Allah.

Ingin dapatkan Vivix dengan harga 20% diskaun, boleh menghubungi saya melalui wasap 0132109044 ataupun boleh berjumpa dengan saya sendiri.

Baca Selanjutnya

Tuesday, 24 May 2016

Katarak emak hilang dalam masa 2 minggu


Cara mudah menyembuhkan katarak

Mata merupakan deria dan organ yang penting bagi manusia. Bagi saya,semua yang ada pada tubuh badan kita ini adalah penting. Tuhan dah cipta manusia sebaik-baik kejadian, tetapi jika kita tidak pandai menjaganya maka kita tidak mensyukuri nikmatNya.

Ilmu berkenaan mata ini sangat luas tapi kali ini saya hanya akan sentuh secara keseluruhan sahaja. Sebelum tu saya kongsikan beberapa masalah yang berkaitan dengan mata. Antaranya ialah:-
  • Katarak
  • Glaukoma 
  • Degenerasi Makular (ARMD)
  • Ocular Motility
  • Strabismus (Mata Juling) 
  • Amblyopia 
  • Nystagmus


Mungkin ada diantara masalah diatas yang sudah sinonim dengan kehidupan seharian kita, tetapi tahukah anda bahawa semua masalah mata diatas adalah disebabkan oleh kerosakan atau kecederaan ligamen, saraf dan tisu mata serta sekitarnya.

Seperti badan, mata juga memerlukan nutrien dan zat tertentu dalam memastikan mata sentiasa sihat. Berikut adalah anntara nutrien dan zat yang diperlukan untuk kesihatan mata.
  • Antioksidan
  • Letuin dan Ziaxanthin
  • Asid Lemak Omega 3
  • Selenium
  • Taurina (Asid Amino)
  • Vitamin B2
Semua nutrien dan zat yang diperlukan untuk kesihatan mata boleh diperoleh daripada produk Shaklee sendiri seperti Vitamin C, Vitamin E, Carotomax, Omega, Alfafa, B-complex dan paling power dalam VIVIX..

Seperti yang pernah saya kongsikan pada entry lepas, VIVIX merupakan antioksidan yang sangat power yang terkandung dalam 4 bahannya iaitu purple carrot, anggur muscadine, Europian elderberry, polygonum cuspidatum.

Kesemua nutrien yang disebut dia atas ada terkandung dalam VIVIX kecuali Omega 3 Apa yang menarik tentang Vivix ialah ia melindungi kualiti kesihatan mata 

Makanan yang Kaya dengan anthocyanin seperti lobak Unggu Boleh membantu meningkatkan kesihatan mata anda. Kajian menunjukkan bahawa anthocyanin membantu dari segi meningkatkan penglihatan mata pada waktu malam, meningkatkan peredaran dalam kapilari retina.

Lutein dalam lobak Unggu juga berfungsi untuk melindungi kualiti mata dan ia digelar "vitamin mata". Lutein biasanya digunakan dalam rawatan pencegahan masalah atau kemerosotan mata seperti katarak dan retinitis pigmentosa.

Ini adalah salah satu kebaikan bahan VIVIX untuk mata..



Testimoni diatas adalah mak kepada kak Rosliza yg mana baru amal secara konsisten 2 minggu alhamdulillah masalah katarak dah hilang tanpa perlu pembedahan..tanpa perlu kesakitan akibat pembedahan.


Sebab apa VIVIX sesuai untuk mengatasi masalah mata?

Sudah semestinya kerana kandungannya yg terdiri daripada 4 bahan utama mengandungi antioksidan yang tinggi yg amat penting dalam hal penjagaan kesihatan mata, untuk mencegah penyakit mata seperti ARMD, glaukoma dan katarak.

Bagaimana VIVIX bertindak?

Macam saya ceritakan di atas tadi..kebanyakan masalah mata adalah disebabkan kerosakan atau kecederaan ligamen retina, tisu dan saraf.. oleh itu, dengan adanya VIVIX..dapat membantu memperbaiki dan melindungi sel2 mata yg bermasalah agar kembali sihat.

Melalui 4 tindakan di atas dapat membantu mengatasi masalah mata yang dihidapi. Masalah mata boleh terjadi disebabkan faktor penyakit lain seperti diabetes, darah tinggi, bell's palsy, kanser, dan kadar kolestrol yang tinggi. Ada juga yang disebabkan oleh genetik.

Sebagai contoh, sekiranya tahap diabetes seseorang itu terlalu teruk, secara tidak langsung akan memberi kesan kepada kesihatan mata juga. Oleh itu, sekiranya pesakit diabetes mengamalkan VIVIX untuk diabetes, secara tidak langsung masalah mata juga akan pulih. In shaa Allah cuma antara perasan ataupun tidak je. Disitu nampak kelebihan Vivix tersebut.

Sesiapa sahaja yang memakai cermin mata samada disebabkan rabun jauh atau dekat ianya boleh menjadi penanda aras terhadap kadar kolesterol yang tinggi. Ini kerana kebanyakan yang mengalami masalah mata ini. Sebagai contoh, rabun adalah disebabkan ketegangan ligamen retina untuk memfokuskan kepada objek yang dilihat. Dalam kata lain, saraf mata tersebut tertekan.

Apabila dalam keadaan tertekan, kadar bacaan rabun akan semakin meningkat dan akhirnya jika tidak diatasi akan menyebabkan saraf mata menjadi rosak dengan lebih teruk sehinggakan jalan terakhir ialah melalui pembedahan. 

Orang yang rabun juga boleh amalkan vivix. Jika mengamalkan vivix secara konsisten umpama seperti "kelahiran baru"untuk kita kerana DNA kita sudah di perbaiki oleh kandungan-kandungan hebat dalam vivix dan juga dengan keizinan dari Allah.

Jika anda sayangkan mata anda, dapatkan Vivix dari saya sekarang dengan menghubungi saya melalui wasap 013-2109044 atau boleh berjumpa dengan saya.

*These statement have not been evaluated by The Food and Drug Administration. These products are not intended to be diagnosed, treat, cure or prevent any disease.**









Baca Selanjutnya

Monday, 23 May 2016

Merawat ekzema dengan mudah



ekzema

Mengikut istilah perubatan, tiada ubat untuk ekzema, tetapi, dalam kebanyakan kes, ia adalah terkawal. Lebih 30 juta rakyat di Amerika adalah penghidap ekzema.Tidak ada keperluan untuk malu dengan ekzema anda. Anda tidak keseorangan.

Atopic Dermatitis (yang sering dipanggil ekzema) adalah gatal, ruam merah. Ia boleh muncul di seluruh badan. Ia kebiasaannya timbul pada siku atau di belakang lutut mereka. Bayi sering mempunyai ekzema pada muka, terutama pipi dan dagu. Mereka juga boleh memilikinya pada kulit kepala, batang (dada dan belakang), dan lengan luar dan kaki.

Kanak-kanak dan orang dewasa cenderung mempunyai ekzema pada leher, pergelangan tangan, dan pergelangan kaki, dan di kawasan yang bengkok, seperti siku dalaman dan lutut. Penghidap ekzema biasanya didiagnosis apabila mereka masih bayi atau kanak-kanak. gejala ekzema sering menjadi kurang teruk apabila kanak-kanak membesar menjadi orang dewasa. Bagi sesetengah orang, ekzema terus ke alam dewasa.

Ruam ekzema adalah berbeza untuk setiap orang. Ia mungkin kelihatan berbeza atau menyentuh bahagian-bahagian yang berlainan di badan anda dari masa ke semasa. Ia boleh menjadi ringan, sederhana atau teruk. Secara umumnya, penghidap ekzema mengalami kering, kulit sensitif. Ekzema juga dikenali kerana gatal yang teruk yang menyebabkan anda menggaru kulit anda sehingga ia berdarah, yang boleh membuat ruam anda lebih teruk lagi, yang membawa kepada lebih keradangan dan gatal-gatal. Ini dipanggil kitaran gatal-awal.

Bagaimana Adakah Ekzema didiagnosis dan dirawat?

Untuk mendiagnosis ekzema, doktor akan bertanyakan tentang gejala dan sejarah perubatan.

Beliau juga akan bertanya tentang sejarah keluarga anda daripada ruam dan masalah kesihatan yang berkaitan alergi lain, seperti asma dan demam alergi.

Walaupun tidak ada satu ujian untuk mendiagnosis ekzema, sejarah perubatan yang baik dan peperiksaan kulit anda biasanya semua yang diperlukan.

Adakah Rawatan untuk Ekzema?

penjagaan kulit yang baik adalah komponen penting dalam mengawal ekzema. Bagi sesetengah penghidap ekzema ringan, mengubahsuai rutin penjagaan kulit mereka dan membuat beberapa perubahan gaya hidup mungkin semua yang diperlukan untuk merawat ekzema. Namun bagi ekzema lebih teruk mungkin perlu mengambil ubat-ubatan untuk mengawal gejala mereka.

rawatan bukan ubat untuk ekzema termasuk:



  • sabun yang lembut dan pelembap. Ia adalah yang terbaik untuk menggunakan ringan sabun atau sabun gantian yang tidak akan kering kulit anda. sabun yang lembut, yang dikenali sebagai syndets, boleh didapati di kedai ubat (nama-nama jenama boleh disyorkan oleh doktor atau ahli farmasi anda). Pelembap yang baik (dalam krim, losyen, atau bentuk salap) membantu memulihara kelembapan semula jadi kulit dan hendaklah digunakan serta-merta selepas mandi atau mandi, dan juga sebagai salah satu masa yang lain setiap hari. Sesetengah orang mengalami ekzema yang teruk boleh mendapat manfaat daripada mengambil mandi dengan sedikit peluntur ditambah kepada air. peluntur ini membantu untuk membunuh bakteria yang hidup pada kulit penghidap ekzema.
  • Mandi air panas. Penghidap ekzema harus mengelak daripada mengambil pancuran atau tab mandi yang sangat panas atau sangat panjang, yang boleh mengeringkan kulit anda.
  • Mengurangkan tekanan. Mengambil langkah-langkah untuk mengurangkan tekanan. Dapatkan senaman dan meluangkan masa untuk berehat.


Ubat-ubatan dan rawatan lain untuk ekzema termasuk:

Hydrocortisone. Krim atau salap boleh membantu ekzema ringan. krim steroid preskripsi mungkin diperlukan untuk ekzema lebih teruk.

Antihistamin. antihistamin lisan seperti Benadryl boleh didapati di farmasi dan boleh membantu melegakan gejala. Sebahagian daripada ini menyebabkan mengantuk, yang boleh memberi manfaat jika gatal-gatal waktu malam menjadi masalah. Terdapat juga antihistamin tidak mengantuk.

Kortikosteroid. Jika rawatan lain gagal, doktor anda boleh menetapkan kortikosteroid oral. Sentiasa mematuhi arahan doktor anda apabila mengambil ubat steroid.
terapi cahaya ultraungu. Penghidap ekzema yang teruk boleh mendapat manfaat daripada terapi menggunakan cahaya ultraungu.

Immunosupressants. Ubat yang menekan sistem imun juga boleh menjadi pilihan. Ubat-ubatan, seperti cyclosporine, azathioprine, atau methotrexate, boleh digunakan apabila rawatan lain gagal.

Immunomodulators. Ini jenis krim berubat membantu merawat ekzema dengan mengawal keradangan dan mengurangkan tindak balas sistem imun. Contohnya termasuk Elidel dan Protopic.

pelembap preskripsi kekuatan. Ini menggantikan halangan kulit. Contohnya termasuk Hylatopic Plus, Mimyx dan Epiceram.

Baca Selanjutnya

Sunday, 22 May 2016

OMG!! Umur 57 tapi nampak macam 30an


Ingatkan kakak bila jalan dengan anak

Baru je semalam saya ada kongsikan cara bagaimana ingin kekal awet muda dalam masa 9 hari tapi kali ni testimoni yang sangat fresh dimana seorang ibu dikatakan kakak apabila berjalan sebelah anak. Nak tahu apa rahsia dia?sudah tentulah Vivix.

Percaya tak kalau saya katakan bahawa umur wanita didalam gambar dibawah dalam lingkungan 30-an.



Ha, mesti percaya kan? Dengan keadaan kulit muka yang tegang, memang tidak nampak langsung sebenarnya umur wanita ini adalah dalam lingkungan 50-an. Pada mulanya makcik ini hanya mengambil Vivix untuk masalah eczema yang je tapi macam- macam manfaat pulak yang dapat. 

Daripada apa yang dikongsikan makcik ini, kulit beliau semakin putih, makin anjal, sakit-sakit sendi dah tiada dan sudah tentu eczema pun dah sembuh. Memang tidak dinafikan lagi betapa hebatnya Vivix ni. Jika dikaji isi kandungan Vivix ini sahaja sudah membuatkan kita teruja.



Ingin kekal awet muda dan anjal, boleh hubungi saya sekarang melalui wasap 0132109044 atau boleh berjumpa saya sendiri jika berdekatan dengan saya.

**these statement have not been evaluated by The Food and Drug Administration. These products are not intended to be diagnose, treat, cure or prevent any disease.**
Baca Selanjutnya

Saturday, 21 May 2016

Tips untuk kekal awet muda dalam masa 9 hari

 

Kekal awet muda dengan mudah

Apabila bercerita tentang awet muda, ramai yang teringin sentiasa kekal muda. Definisi tua pada pandangan kita ialah apabila kulit kita mulai kedut dan sudah tumbuh uban. Tetapi tahukah anda bahawa proses penuaan juga akan memberi kesan kepada gigi,jantung dan seksualiti.

Vivix membantu dalam mengekalkan wajah 25 tahun lebih muda



Oleh itu, pada kali ini saya akan kongsikan apa jenis penuaan dan apa yang anda boleh lakukan untuk melambatkan proses penuaan serta menggalakkan kesihatan yang baik pada sebarang usia.

Apa yang berlaku seiring meningkat usia

  • Sistem kardiovaskular - kadar denyutan antung menjadi sedikit pelayan dan hati mungkin akan menjadi lebih besar. Lakukan aktiviti fizikal sebagai rutin harian.
  • Tulang, sendi dan otot - seiring usia, tulang akan mengecut dalam saiz dan ketumpatan yang melemahkan dan menyebabkan tulang mudah patah. Untuk mengekalkan tulang yang sihat, dapatkan kalsium yang mencukupi
  • Masalah sistem pencernaan - Sembelit adalah perkara biasa bagi warga emas kerana terdapat pelbagai faktor iaitu kurang minum air, kurang bersenam, diet rendah serat, serta ubat-ubatan tertentu.
  • Masalah punci kencing dan salur kencing - Kehilangan kawalan pundi kencing (kencing tidak terkawal) adalah perkara biasa akibat proses penuaan.
  • Masalah memori - Ingatan terhadap memori akan semakin lemah.
  • Mata dan telinga - Apabila meningkat usia, masalah rabun juga akan berlaku dan lebih sensitif terhadap silau. Masalah ini juga boleh menyumbang kepada katarak.
Oleh itu, tidak terlalu lambat sekiranya anda memulakan gaya hidup sihat dari sekarang. Sekiranyanya anda ingin kekal awet muda seperti wanita dibawah ini boleh mengamalkan Vivix sebagai rutin harian. Ini kerana Vivix bertindak sehingga keperingkat sel dan bahan-bahan utama didalam Vivix tinggi antioksidan dan antipenuaan. Jadi tidak salah jika Vivix dikatakan sebagai supplement untuk kesihatan menyeluruh.



Jika anda ingin dapatkan Vivix sebelum raya boleh hubungi saya melalui wasap 0132109044 atau boleh berjumpa dengan saya sekiranya anda berdekatan dengan kawasan saya.

**These statement have not been evaluated by The Food and Drug Administration. These products are intended to be diagnose, treat, cure or prevent any disease.**


Baca Selanjutnya

Thursday, 19 May 2016

10 cara hilangkan kesan epidural selepas bersalin

 

Kesan epidural yang menyakitkan

Bila bercerita bab bersalin, tidak semua wanita yang bergelar ibu bernasib baik. Ada yang dapat melahirkan bayi mereka secara normal namun ada juga yang terpaksa melahirkan bayi mereka secara pembedahan demi menyelamatkan nyawa anak yang mereka kandung.

Kebiasaannya, sebelum menjalankan proses pembedahan, ibu dikehendaki berpuasa dulu beberapa jam dan apabila dimasukkan kedalam bilik pembedahan, ibu akan disuntik separuh sedar dan diberikan suntikan epidural pada tulang belakang.

Mungkin ramai yang tidak tahu apa itu epidural? Sebelum tu, saya terangkan dulu apa itu suntikan epidural.






Apakah epidural?

Epidural adalah sejenis cecair (dadah) tahan sakit yang diluluskan untuk dimasukkan kedalam tulang belakang anda melalui tiub halus. Epidural adalah sejenis anestetik serantau, jadi tidak semua badan anda akan terjejas.

Semasa epidural, cecair tersebut akan dimasukkan ke dalam tulang kecil belakang anda melalui tiub halus. Pakar bius anda menyuntik cecair tersebut di sekitar saraf yang membawa isyarat sakit dari rahim anda (rahim) dan serviks ke otak anda semasa kelahiran.

Epidural mengebaskan perut anda dan biasanya memberikan kelegaan kesakitan yang amat berkesan. Oleh sebab itu, anda tidak akan berasa sakit ketika contraction untuk melahirkan anak berlaku.

Epidural dan rawatan tahan sakit yang sama dicucuk di tulang belakang mesti diberikan oleh pakar bius. Kira-kira 30 peratus wanita mengambil epidural semasa bersalin atau selepas kelahiran.

Kebanyakan hospital menggunakan epidurals dos rendah yang mengandungi campuran dadah. Biasanya, campuran terdiri daripada anestetik, sama ada tempatan atau bupivacaine levobupivacaine, ditambah opioid yang, fentanyl.

Epidural dos rendah hendaklah membenarkan anda untuk mengekalkan beberapa sensasi di kaki dan kaki anda. Anda harus mempunyai kekuatan yang cukup di kaki anda untuk bergerak di tempat tidur dan mengubah kedudukan apabila anda mahu.

Anda hanya akan dapat bangun dari katil untuk berdiri atau berjalan jika terdapat cukup kakitangan tambahan untuk menyokong dan memantau anda. Ini juga dikenali sebagai epidural mudah alih.


Bagaimanakah epidural diberikan?



pakar bius anda akan kebas kawasan belakang anda dengan anestetik tempatan. Dia kemudian akan membimbing denda, jarum berongga antara tulang-tulang kecil di tulang belakang anda.

Jarum halus masuk ke dalam ruang antara lapisan tisu dalam tulang belakang anda (ruang epidural). pakar bius anda akan lulus tiub (kateter epidural) melalui jarum. Dia perlahan-lahan akan mengeluarkan jarum sekali tiub adalah di tempat. Hujung tiub adalah dirakam belakang anda dan di atas bahu anda untuk membantu ia kekal di tempat dan keluar dari jalan anda.

Cuba untuk menjaga sebentar pakar bius anda menubuhkan epidural. Dia akan meminta anda untuk bersandar ke hadapan semasa anda berada di sebelah anda atau duduk di tepi katil. Ini membuka ruang antara tulang-tulang tulang belakang anda.

Menumpukan perhatian kepada pernafasan anda untuk membantu anda diam. Tarik nafas dalam-dalam melalui hidung, dan mengeluh perlahan-lahan melalui mulut anda. Pegang tangan dan menjaga hubungan mata dengan rakan kelahiran anda, jika anda mempunyai satu.

Jika anda merasa sakit atau pin dan jarum di kaki anda, beritahu pakar bius anda dengan segera, tetapi cuba untuk tinggal masih. Ini boleh menjadi tanda kerosakan saraf sementara, yang bermaksud bahawa pakar bius anda perlu mengubah semula jarum. kerosakan saraf sementara biasanya akan membaiki sendiri dalam beberapa minggu. kerosakan yang kekal adalah bersyukur kerana amat jarang berlaku.

ubat penahan sakit epidural boleh diberikan sebagai:

Suntikan dengan tokokan

pakar bius anda akan menyuntik ubat penahan sakit ke dalam tiub untuk mengebaskan bahagian bawah perut anda. Ia mengambil masa kira-kira 10 minit untuk menyiapkan epidural, dan kira-kira 15 minit sebelum anda rasa ia bekerja. Ia mungkin mengambil masa lebih lama, sehingga kira-kira 40 minit, jika keperluan epidural menyesuaikan diri. Selepas ini kontraksi anda tidak lagi menyakitkan.

Sebagai epidural mula hilang, anda boleh mempunyai top-up yang bertahan antara satu jam dua jam.

infusi berterusan

Apabila pakar bius anda menubuhkan kateter epidural anda, dia akan melampirkan hujung tiub untuk pam. Ini berterusan suapan ubat penahan sakit ke belakang anda.

Anda juga boleh mempunyai dos top-up lebih kuat anestetik tempatan jika anda memerlukannya. Kadang-kadang pam adalah di bawah kawalan anda. Ini dipanggil pesakit dikawal analgesia epidural, tetapi hanya boleh didapati di beberapa hospital.

Gabungan epidural tulang belakang (CSE)

Suntikan ini mengandungi dos yang rendah ubat melegakan kesakitan (a mini-tulang belakang) dan kerja-kerja dengan lebih cepat daripada yang epidural sahaja.

pakar bius anda akan memberikan suntikan mini tulang belakang terus ke dalam cecair yang mengelilingi saraf tunjang, yang terletak lebih mendalam di belakang anda daripada ruang epidural. Pada masa yang sama, dia akan memasukkan tiub (kateter epidural) ke dalam ruang epidural, yang akan digunakan kemudian.

Apabila suntikan mini tulang belakang mula hilang, pakar bius anda akan lulus penyelesaian epidural melalui tiub untuk memberikan kelegaan kesakitan berterusan. Kemudian beliau akan pastikan melegakan kesakitan anda berfungsi dengan menggunakan semburan sejuk atau kiub ais pada perut dan kaki anda, untuk melihat jika anda boleh merasainya. Jika anda boleh merasai kesejukan semburan, pakar bius anda mungkin perlu menyesuaikan epidural atau memasukkan semula.

Apakah keburukan yang mempunyai epidural?

Bagi kira-kira seorang wanita dalam lapan, epidural tidak berfungsi dengan betul dan hanya mengebaskan bahagian perut beliau. Dalam kes ini, anda perlu melegakan kesakitan tambahan. Jika anda tidak bebas kesakitan dalam masa setengah jam daripada permulaan epidural, meminta pakar bius untuk kembali untuk menyesuaikan diri atau cuba lagi.
Walaupun epidural menyampaikan melegakan kesakitan dengan cepat sekali ia bekerja, keseluruhan proses boleh mengambil masa sehingga 40 minit untuk mengambil berkesan sepenuhnya. Ini adalah lebih lama daripada kebanyakan jenis lain menghilangkan rasa sakit.

Anda mungkin berasa malu-malu atau membangunkan demam. Jika demam menyebabkan bayi anda untuk menjadi bermasalah, doktor anda mungkin mengesyorkan memberi anda Paracetamol untuk mengawal suhu badan anda, dan suhu bayi anda.
Anda boleh merasa sedikit gatal, terutamanya jika anda mempunyai epidural tulang belakang gabungan.

Ia kemungkinan besar anda perlu tinggal di tempat tidur, kerana kaki anda akan berasa lemah atau berat. Walaupun anda boleh shuffle sekitar di atas katil, anda tidak akan dapat untuk berjalan-jalan. Hanya beberapa hospital menawarkan epidurals bimbit benar.

Ia boleh menjejaskan keupayaan anda untuk wee, jadi anda mungkin perlu kateter kencing selepas bayi anda dilahirkan. Ini biasanya tidak perlu dibiarkan dalam, sebaik sahaja anda mempunyai pundi kencing kosong. Walau bagaimanapun, jika anda mempunyai kelahiran faraj sukar atau caesarean, anda mungkin perlu kateter untuk lebih lama.

Anda akan memerlukan lebih banyak pemantauan. bidan akan memantau denyutan jantung bayi anda secara berterusan selama sekurang-kurangnya 30 minit pada mulanya, dan kemudian selepas setiap penambahan. Beliau juga akan mengambil tekanan darah setiap lima minit selama kira-kira 15 minit sebagai epidural mendapat untuk bekerja, dan selepas setiap penambahan. Ini kerana epidural boleh menyebabkan tekanan darah anda jatuh.

Anda lebih mungkin memerlukan buruh anda dipercepatkan dengan titisan Syntocinon. Walau bagaimanapun, kakitangan hospital harus memberi anda peluang untuk mempunyai, buruh yang lebih panjang lebih perlahan, sebelum menawarkan ubat untuk mempercepatkan proses anda.

Peringkat kedua buruh, peringkat menolak, tahan lebih lama jika anda mempunyai epidural. Anda mungkin tidak merasakan dorongan untuk menolak walaupun serviks terbuka sepenuhnya. Jika ini adalah kes itu, dan tidak ada tanda kepala bayi anda lagi, bidan anda harus menggalakkan anda menunggu selama satu jam, atau sehingga anda terasa ingin menolak.

Ada lagi peluang untuk bayi anda perlu untuk dilahirkan dengan bantuan forsep atau ventouse. Ini mungkin kerana epidurals boleh membuat ia lebih sukar bagi anda untuk menolak pada masa yang tepat.

Terdapat risiko kecil anda mempunyai sakit kepala. Ini boleh berlaku jika jarum epidural menusuk beg cecair yang mengelilingi saraf tunjang, menyebabkan kebocoran cecair.
Terdapat kira-kira satu dalam 100 peluang berlaku ini, dan bagi sesetengah wanita sakit kepala yang teruk. Ia biasanya dirawat dengan mengambil sedikit darah dari lengan anda, dan menyuntiknya ke belakang anda untuk mengelak lubang yang dibuat oleh jarum (patch darah epidural). Ini prosedur halus dijalankan selepas bayi dilahirkan.

Terdapat risiko yang sangat kecil kerosakan saraf, meninggalkan anda dengan patch kebas pada kaki atau kaki, pin dan jarum, atau kaki yang lemah. Tetapi ini jarang berlaku. Risikonya adalah antara satu dalam 1000 dan satu dalam 2,000 bagi kerosakan saraf sementara dan satu dalam 24,000 untuk kerosakan yang kekal.


Adakah anda mencari cara semulajadi untuk melegakan kesakitan epidural?



Jika anda baru-baru ini melahirkan dan mempunyai epidural, anda boleh menjadi salah satu ramai wanita yang mengalami pek jangka belakang pendek atau panjang. Walaupun beberapa kajian telah mendakwa kedua-duanya tidak berkaitan, bukti anekdot kuat menunjukkan sebaliknya.

Selepas bersalin sakit belakang biasanya disebabkan oleh ketegangan ligamen, masa yang dihabiskan dalam kedudukan yang merosakkan atau pergerakan tidak sesuai semasa kelahiran. Kerana otot beliau yang santai dan badan kebas, ianya lebih mudah bagi seorang wanita untuk mencederakan dirinya semasa kelahiran. Di samping itu, penempatan buruk daripada jarum dan pelbagai isu lain boleh membawa kepada jangka panjang sakit belakang.

Walaupun kesakitan boleh berterusan untuk tempoh masa yang panjang selepas kelahiran dan tidak ada jaminan tentang bila ia akan hilang sepenuhnya, terdapat beberapa perkara yang anda boleh lakukan untuk secara semulajadi melegakan kesakitan dalam masa yang sama:

Haba. Menggunakan haba untuk kawasan itu sering boleh memberikan kelegaan jangka pendek.

Duduk bersila kemudian bengkok ke hadapan sejauh yang anda dapat. Ini boleh memberikan singkat untuk kelegaan jangka sederhana.

Gunakan kedua-dua belah badan anda. Selalunya ibu cenderung untuk menjalankan perkara-perkara pada satu pihak atau pihak lain, yang boleh meletakkan punggung mereka daripada Wack. Cuba untuk bekerja di membawa beban pada setiap sisi sebaliknya, atau di hadapan.

Chat squats. Bersandar dinding dan perlahan-lahan melakukan mencangkung, dengan menggunakan dinding untuk sokongan belakang. Ulangi beberapa kali sehari.
pam buku lali. Berbaring dengan kaki anda menghulurkan lurus dan meratakan kaki anda kemudian berehat mereka. Ulangi beberapa kali sehari.
Physiotherapy, urut atau kiropraktik. Dengan pengamal yang betul, anda sering boleh mendapatkan medium untuk kelegaan jangka panjang.
Jika anda mengalami sakit belakang yang lebih teruk semasa tempoh, anda boleh cuba wap faraj.
Magnesium mempunyai pelbagai faedah termasuk melegakan belakang dan sakit otot. semburan Magnesium digunakan secara langsung ke kawasan itu adalah berkesan, seperti yang minum minyak magnesia atau mempunyai mandi garam epsom.
Cod hati minyak atau minyak kelapa ditambah kepada diet anda (atau diambil dalam bentuk pil) boleh mengurangkan kekerapan sakit belakang.
Kunyit - mudah dan biasa tetapi dengan kesan kesihatan jangka panjang yang menakjubkan, ramai penghidap sakit belakang jangka panjang telah menggunakannya untuk mencari bantuan.
Akupunktur. Sesetengah wanita mendapati bahawa mengulangi rawatan akupunktur boleh melegakan atau menghapuskan sepenuhnya epidural disebabkan sakit belakang.


Baca Selanjutnya

Wednesday, 18 May 2016

Rahsia anggur muscadine yang kita tidak pernah tahu


Kebaikan buah Anggur Muscadine

Pernah tak dengar anggur muscadine? Ianya sangat berbeza dengan anggur yang biasa kita makan ye. Anggur Muscadine berasal dari Tenggara Amerika Syarikat dan merupakan spesis anggur asli pertama yang ditanam di Amerika Utara. Apa yang membezakan anggur muscadine dan anggur biasa ialah ia bersifat toleransi terhadap serangga perosak dan penyakit dan para petani tidak perlu menyembur racun perosak.


Walaupun penjualan anggur muscadine tidak begitu meluas, namun nilainya lebih besar dan jauh lebih berkhasiat daripada anggur yang lain. Antara kebaikan anggur muscadine ini ialah:-

Memudahkan pencernaan

Anggur muscadine merupakan sumber serat yang terbaik. Kira-kira 105 kalori dan 7gram serat dari satu hidangan bersamaan 35 anggur muscadine. Menurut Jabatan Pertanian AS, dengan benih yang boleh dimakan serta kulit yang agak tebal, anggur muscadine adalah sangat tinggi dengan serat larut, iaitu jenis yang menggalakkan pengawalaturan usus dan membantu mencegah sembelit, buasir.

Mengawal berat Badan

Seperti kebanyakan makanan yang rendah kalori, anggur muscadine juga boleh membantu untuk mencapai dan mengekalkan berat badan yang sihat. Anggur muscadine kaya dengan air dan serat serta membantu mengenyangkan tanpa menyumbang sebarang kalori. Jangka masa pengosongan perut (memberi rasa kenyang)yang lebih lama.

Mencegah penyakit

Anggur muscadine mengandungi antioksidan yang tinggi, fitokimia yang bermanfaat membantu melindungi sel daripada kerosakan radikal bebas. Menurut Kajian Harvard School of Public Health, makan makanan yang kaya dengan antioksidan memberi tindakbalas dalam membantu penyakit jantung, Alzheimer, Kanser dan penyakit kronik yang lain.

Satu kajian yang lain dan diterbitkan didalam "Jurnal Pertanian dan Kimia Makanan" mendapati bahawa anggur muscadine adalah sumber terbaik terutamanya asid elagik.  Asid elagik muncul untuk menghalang pembiakan sel kanser. Selain itu, anggur muscadine mengandungi dua kali ganda Vitamin C berbanding anggur yang lain.






Jadi tidak hairanlah jika Vivix sangat membantu di dalam pelbagai penyakit kerana kandungan 4 campuran botaniknya mempunyai kandungan antioksidan yang tinggi. Sihat itu mahal tetapi sakit itu lebih mahal. Jika anda ingin dapatkan Vivix dengan harga Jimat berganda, boleh hubungi saya melalui wasap 0132109044.
Baca Selanjutnya

Friday, 13 May 2016

Polyganum Cuspidatum Ibu Resveratrol


Kebaikan Polyganum Cuspidatum

Sebelum ni saya pernah kongsikan yang Vivix ada 4 bahan utama iaitu Purple Carrot, Elderberry, Anggur Muscadine dan Polygonum Cuspidatum. Kalau beberapa hari ni saya ada kongsikan tentang kebaikan bahan-bahan utama Vivix, jadi kali ni saya nak kongsikan pulak tentang kebaikan Polyganum Cuspidatum.

Polyganum Cuspidatum  (knotweed Jepun) ni yang berasal dari Asia yang banyak ditempui di EROPAH dan Amerika Utara. Polygonum Cuspidatum adalah ibu Resvetarol. Kaya dengan Resveratrol yang berfungsi sebagai anti radang, anti kulit, anti bakteria atau anti viral yang boleh membuat kan wajah anda awet muda.

Ia Digunakan sebagai ubat tradisional untuk merawat rambut beruban di negara China dan Japan selama lebih 100 tahun. Potensi polifenol semulajadinya adalah untuk menyokong diet yang sihat dan mampu memberi kesan positif kepada penuaan sel yang sihat.

Polyganum cuspidatum bertindak sebagai:-


  • Anti-oksida yang kuat
  • Anti-inflammatory (anti-radang)
  • Anti-penuaan
  • Memperbaiki sel mati dan meningkatkan penghasilan sel hidup


Di antara kelebihan, khasiat dan fungsi yang terkandung di dalam Polygonum Cuspidatum ialah Kandungan Resveratrol Yang Tinggi lagi power. Menurut kajian yang telah dibuat di Universiti Harvard, anggur dan polyganum cuspidatum (Knotweed Jepun) telah dikenalpasti antara antioksidan terbaik yang membantu menurunkan paras asid urik dalam badan.

Kedua-dua ramuan ini adalah antara ramuan utama DALAM VIVIX berkaitan dgn masalah lelaki yg ada mengalamai masalah lemah tenaga batin or ED atau mati pucuk 

BAGAIMANA VIVIX MEMBANTU masalah lelaki yg mati pucuk? atau tak dapat bertahan lama?


  • bahan dalam vivix: polyganum cuspidatum - sejenis resveratrol
  • resveratrol ni antioksidan paling power.

Bagaimana cara viagra bertindak?

viagra bertindak dengan meluaskan salur darah area xxxx tu, jadi bagaimna resveratrol bertindak seperti viagra ni?


  • resveratrol meningkatkan pengeluaran nitrik oksida. Nitrik oksida ni bantu salur darah mengembang, dan memudahkan laluan di bahagian itu (tak sumbat)
  • kalau viagra ni dia expand salur darah yg kecik je tapi resveretrol boleh buat lbh dari tu, hingga arteri utama
  • Apabila tiada masalah tersumbat bahagian salur darah di situ, maka mati pucuk boleh dibantu dengan vivix

Bahan-bahan yang digunakan untuk menghasilkan Vivix ni bukan sembarangan bahan. Semuanya ekslusif dan melalui proses kajian yang sangat teliti. Bukan mudah nak dapat semua bahan-bahan tersebut. Oleh kerana itulah harga vivix  sangat berbaloi dengan nilai untuk kesihatan yang kita cuba selesaikan.. 

Sekiranya anda atau orang tersayang mengalami masalah kesihatan terutamanya penyakit kronik, vivix adalah cadangan yang terbaik. Tiada lagi kemusykilan tentang keberkesanan Vivix jika anda sudah tahu tentang kebaikan ramuan didalam Vivix.

Nak dapatkan Vivix, boleh hubungi saya melalui wasap 0132109044 atau boleh berjumpa jika berdekatan dengan saya.
Baca Selanjutnya

Thursday, 12 May 2016

Kelebihan Lobak Ungu


Ada apa dengan Lobak Ungu.

Khasiat lobak ungu yang sangat luarbiasa

Kalau sekarang ni tengah sibuk pasal cerita "Ada apa dengan Cinta", kali ni saya nak cerita pulak ada apa dengan Lobak Ungu (Purple Carrot). Kalau sebelum ni kita cuma tahu tentang lobak merah dan khasiatnya, apakata ambil tahu pula tentang kebaikan Lobak Ungu. Walaupun warnanya agak pelik tetapi khasiatnya terlalu banyak dan sangat luarbiasa berbanding lobak merah yang selalu kita makan.

Antara manfaat Purple Carrot:-

  • Mengandungi banyak nutrisi - Purple Carrot mengandungi banyak nutrisi Vitamin A & Phytokimia termasuk carotenoid, phenolics, polyacetylenes, isocoumarins & sesquiterpenes. Nutrisi ini sangat berkhasiat untuk tubuh berbanding lobak merah kerana Purple carrot mengandungi kepekatan anthocyanin yang tinggi iaitu 28x ganda lebih berbanding carrot biasa. Selain 2x ganda tahap beta-karotena.
  • Sebagai Antioksida - Antioksida yang terdapat dalam purple carrot penting untuk melindungi sel badan manusia Daripada "berkarat" yang boleh menyebabkan pelbagai penyakit datang. Ia juga penting untuk menghalang radikal bebas yang berbahaya hadir ke tubuh Kita.
  • Anti Radang - Mempunyai sifat anti radang yang tinggi. Disebabkan Itu ia bagus untuk melegakan arthritis @ sakit sendi
  • Anti Carcinogen - Sifat anti carcinogen purple carrot membantu mengurangkan risiko kanser. Bagi penyakit kanser, ia boleh membantu tubuh untuk Melawan kanser. Kajian yang dijalankan Oleh Jabatan Pemakanan & Sains Makanan Universiti Maryland telah menguji kesan Anthocyanin Daripada pelbagai sumber didapati bahawa anthocyanin mampu menghalang pertumbuhan sel-sel kanser kolon. Kajian juga mendapati purple carrot mengandungi lutein, karotenoid melindungi tubuh dari kanser kolon.
  • Melindungi kualiti kesihatan mata - Makanan yang Kaya dengan anthocyanin seperti lobak Unggu Boleh membantu meningkatkan kesihatan mata anda. Kajian menunjukkan bahawa anthocyanin membantu dari segi meningkatkan penglihatan mata pada waktu malam, meningkatkan peredaran dalam kapilari retina. Lutein dalam lobak Unggu juga berfungsi untuk melindungi kualiti mata &  ia digelar "vitamin mata". Lutein biasanya digunakan dalam rawatan pencegahan masalah  @ kemerosotan mata seperti katarak & retinitis pigmentosa.
  • Antiviral, antiseptic & anti microbial - Ia sangat bagus untuk Melawan virus & bakteria yang Mudah berjangkit dan mudah merebak seperti flu, campak & jangkitan dalaman seperti jangkitan pada salur kencing, mulut dan perut.
  • Memperbaiki kesihatan vascular - Kandungan vitamin A yang tinggi dalam lobak Unggu membantu untuk meningkatkan sistem imun & menghalang lemak ke arteri Kita. Sebelum ini, saya pernah kongsikan bagaimana Resverastrol membantu masalah jantung begitu juga dengan purple carrot. Sekiranya lemak sampai ke arteri , arteri kita akan tersumbat maka jadilah sakit jantung, jantung tersumbat dan macam-macam penyakit lain.
Jadi Bagi mereka yang berisiko tinggi menghidap penyakit jantung sangat disarankan untuk mengambil Vivix. Banyakkan Khasiat dari dalam HINGGA Ke luar tubuh , purple carrot ni berfungsi. Jadi tidak salah purple carrot dipilih sebagai bahan didalam Vivix!!!

Tengoklah  Hasilnya juga sangat luar biasa Dan sangat hebat dibantu dengan bahan-bahan lain! Nak tahu tak akar purple carrot Ni pun mempunyai banyak Khasiat tau!
Dulu akar purple carrot Ni  digunakan untuk merawat usus, masalah penghadaman, masalah tonsil Dan sembelit. Keseluruhan Sayur blh Guna dan sangat berkhasiat

Teruja nak cuba purple carrot? Tak perlu susah Nak Cari purple carrot tak yah susah2 Kita minum je Vivix , sesudu sehari Semua Khasiat Kita dapat.

Tapi sebelum tu mungkin Ada yang tertanya2 Apa itu Anthocyanin Kan?

Anthocyanin merupakan sumber antioksida yang kuat Dan ia didapati di dalam sayuran dan buah-buahan yang berwarna merah, biru dan unggu. Jadi anthocyanin Ini Hanya didapati dalam sayuran dan buah-buahan Daripada 3 warna sahaja! Ha, memang agak susah nak dapatkan sayur dan buah yang tiga warna ni. Jadi kalau dah ada Vivix, apa tunggu lagi?

Hubungi saya segera untuk mencuba Vivix melalui wasap 0132109044 dan sekiranya anda inginkan Vivix dengan kadar segera boleh berjumpa dengan saya sendiri di kawasan berdekatan tanpa menggunakan khidmat pos.

Baca Selanjutnya

Wednesday, 11 May 2016

Kandungan Elderberry yang kaya dengan antioksidan



Buah Elderberry merupakan sumber antioksidan yang tinggi. Selain itu, ia juga dapat membantu dalam mengurangkan kolesterol, memperbaiki kesihatan, meningkatkan sistem imun, meningkatkan kesihatan jantung, batuk, selsema, jangkitan bakteria, virus dan tonsilitis.

Jus Elderberry dipercayai dapat membantu mengurangkan selsema dan sebarang virus. Ia pernah digunakan untuk memyembuhkan wabak selsema di Panama pada tahun 1995. Ini kerana bioflavonoids dan lain-lain protein yang terdapat didalam jus Elderberry memusnahkan keupayaan virus sejuk dan selsema menjangkiti sel.

Saya pernah kongsikan didalam entry yang lepas dimana Elderberry merupakan salah satu campuran ramuan utama vivix selain muscadine grape, purple carrot dan polyganum cuspidatum.

Antara kandungan elderberry yang lain:
  • vitamin C, 
  • high amounts of vitamin A
  • potassium, 
  • iron,
  • vitamin B6, 
  • fiber
  • betacarotene.
Kalau sebelum ni kita hanya tahu bahawa carrot sahaja yang ada vitamin A dan beta carotene tapi elderberry pun ada. Bayangkan betapa banyaknya khasiat yang kita akan dapat untuk mata apabila anda mengambil carrot dan elderberry. Mengapa saya mengatakan begitu? Kerana didalam Vivix terdapat purple carrot dan juga Elderberry.

Jom lihat apa pula fungsi dan manfaat elderberry. Ianya bukan sahaja sedap tetapi sangat bagus untuk kesihatan. Berdasarkan kajian-kajian yang telah dijalankan, terdapat 3 mekanisme utama Elderberry iaitu sebagai:-

  • Anti-radang - didalam elderberry terdapat anthocyanin yang sangat bagus dalam mengatasi masalah keradangan, boost imunne system dan bagus dalam mengatasi masalah sakit2 otot.
  • Antiviral - Jus elderbery banyak digunakan sejak dahulu lagi untuk mengatasi masalah demam, selesema. Terdapat juga  kajian yang dibuat menunjukkan elderbery boleh mengubati serangan influenza A (H1N1)
  • Anti Kanser - Kajian yang dijalankan di oncology lab di israel menunjukkan elderbery dapat membantu stimulates immune sistem badan dan para pengkaji disana merawat pesakit cancer and AIDS dengan elderberry ni.
Selain itu, Elderberry sangat bagus untuk masalah kolestrol. Kajian di salah sebuah universiti di Austria ada menunjukkan extract elderberry  boleh mengurangkan pengoksidaan kolestrol jahat (LDL)

Kolestrol jahat didalam badan perlu dinyahoksidakan kerana ia boleh membentuk plak pada dinding arteri. Arteri berkait rapat dengan jantung. Oleh itu,bagi mengatasi masalah ini, pastikan jantung anda sentiasa sihat. Macam mana nak pastikan jantung anda sentiasa sihat? Makanlah buah elderberry atau nak lagi senang boleh amalkan Vivix hanya 1sudu kecil sahaja sehari.

Nak dapatkan Vivix untuk kesihatan anda hari ini? Boleh hubungi saya melalui wasap 0132109044 atau boleh datang kerumah saya sekiranya anda berdekatan dengan saya.

**These statement have not been evaluated by The Food Aand Drug Administration. These products are not intended to be diagnose,treat,cur ke or prevent any disease.**
Baca Selanjutnya

Tuesday, 10 May 2016

Cara merawat batu karang dengan mudah

 

Batu yang terdapat dalam ginjal atau lebih dikenali dengan "Buah Pinggang" terjadi dari tumbuhan kristal halus dari beberapa jenis kimia. Kimia yang paling lumrah adalah kalsium oxalat, kalsium pospat dan yang kurang dikenali ialah asid uric, cystine dan magnesiam pospat ammonia.

Saiz batu karang ini ada yang halus seperti pasir dan boleh jadi sebesar bola golf. Kebanyakkan batu tumbuh membesar dalam ginjal, kemudian bergerak ke bawah ke dalam saluran kencing dimana ianya menjadi bertambah besar. Kesulitan akan timbul apabila batu-batu menjadi terlalu besar yang mengakibatkan ganguan kepada perjalanan aliran air kencing. Bahaya ke batu karang ni? Ya kerana ia boleh menyebabkan air kencing berdarah.

Dengar sahaja pun sudah cukup mengerikan apatah lagi yang sedang mengalaminya.
Adakah anda seorang yang tidak suka minum air?
Kalau ya, anda perlu mengubah tabiat tersebut kerana potensi untuk terkena penyakit batu karang adalah tinggi kalau kurang minum air. kenapa?

Batu karang terbentuk disebabkan oleh terdapat kepekatan yang tinggi bahan-bahan tertentu di dalam air kencing yang menyebabkan terbentuknya kristal. Selain kurang minum air, batu karang juga boleh terjadi disebabkan oleh jangkitan salur kencing yang berulang kali, pembesaran kelenjar prostat yang menyebabkan takungan air kencing sehingga berlakunya jangkitan.

Penyakit batu karang ni takde signal. Tau-tau je rasa sakit yang amat sampai boleh menyebabkan tak mampu nak tahan2 Dah. Tak semestinya bila makan supplement baru nak minum banyak air tapi badan kita ni setiap hari memang memerlukan banyak air.

Antara gejala2 Batu karang ialah :

  • Air kencing berdarah
  • Air kencing keruh dan berbau busuk
  • Kencing tak lawas
  • Rasa sakit yang teramat sangat daripada belakang hingga ke kemaluan
  • Rasa sakit yang tajam pada testikel
  • Demam jika terdapat jangkitan kuman
  • Rasa sakit dan sengal-sengal di belakang jika batu karang di buah pinggang
  • Loya, muntah dan sesak nafas bagi kes kronik (kegagalan buah pinggang)
Bagi masalah kronik seperti ini, rawatan terbaik selain pembedahan ialah dengan mengamalkan Vivix.

Bagaimana Vivix Mampu mencegah penyakit Batu karang ni??

Vivix  mampu membaiki dan melindungi selular DNA supaya sentiasa baik, mengawal genetik supaya sentisa melambatkan penuaan sel badan, menggalakkan pembentukan mitochondria untuk meningkatkan tahap tenaga dalam sel tubuh. Jadi, sel tubuh akan sentiasa bertenaga dan sihat untuk melawan penyakit dan ketidakstabilan badan.

Antara Punca sebarang penyakit termasuklah penyakit Batu karang ialah kerana MITOKINDRIA GAGAL HASILKAN TENAGA. Vivix mampu mengaktifkan mitokondria ini kerana ia mempunyai Resveretrol !!
*resveretrol dikenali sebagai ibu segala antioksidan.

Mitokondria adalah sebuah organel terbesar yang kedua yang ada di dalam sel. Sel mitokondria ini adalah salah satu sel yang sangat berperanan pada proses respirasi pada sel. Kerana peranannya yang sangat penting inilah mitokondria juga sering disebut sebagai pusat kekuatan sebuah sel. Kita mampu menemukan sel mitokondria ini disetiap sel dalam tubuh kita.

Fungsi utama dari bahagian mitokondria sendiri adalah respirasi selular atau proses kimiantuk melepaskan energi yang ada di dalam glukosa. Fungsi mitokondria ini juga berkaitan dengan siklus asam sitrat, transportasi elektron, mengontrol siklus sel, pemantauan pertumbuhan sell, Dan mengelola apotosis.

Selain melakukan aktiviti seharian seperti pergerakan tubuh, tenaga dalam bentuk ATP ini juga untuk proses penghadaman, perkumuhan dan segala aktiviti di peringkat sel. Tanpa tenaga ATP, sel-sel tubuh akan mati. Jika banyak sel yang mati dalam organ, ia menyebabkan kegagalan fungsi organ.

Cuba bayangkan kita tidak mempunyai cukup tenaga. Kita tidak makan beberapa hari, sudah tentu kita tidak mampu melakukan kerja-kerja kita kerana pergerakan tubuh kita memerlukan tenaga yang diperolehi dari makanan yang kita ambil.

Jika ia berlarutan (tidak makan beberapa minggu), sudah pasti kita akan mati. Begitu halnya dengan sel-sel dalam organ pada tubuh kita. Oleh itu, jalan terbaik ialah dengan mengamalkan Vivix.
Baca Selanjutnya