Thursday 23 April 2015

Vitamin Prenatal bagi ibu hamil


Set Ibu Hamil Cergas

Ibu yang hamil memerlukan nutrisi yang secukupnya untuk ibu itu sendiri dan bayi yang dalam kandungan. Kebiasaanya, ibu yang hamil akan mengalami "morning sickness" tapi lama atau sekejap itu yang menjadi perhitungan. Saya juga pernah mengalami "morning sickness" tersebut tetapi tidaklah terlalu lama.

Ok, kak H terangkan serba sedikit apa yang ada dalam set hamil ni. 



Set Ibu Hamil ini mengandungi Vitalea kerana ianya adalah multivitamin yang lengkap dengan 28 jenis vitamin dan mineral. Zat besi dalam Vitalea dapat membantu ibu menambah zat besi kerana kebiasaanya ibu mengandung dan menyusu kekurangan zat besi dan jika tidak ditampung boleh menyebabkan ibu mudah pitam, lesu, kurang daya ingatan dan kurang konsentrasi.

Vitamin C pula berperanan sebagai antioksidan, membantu meningkatkan sistem imunisasi badan ibu dan bayi serta menjadikan kulit lebih cantik. Ia juga membantu penyerapan iron kerana iron yang diambil takkan dapat diserap sekiranya kekurangan Vitamin C didalam badan.

B complex amat penting bagi ibu mengandung kerana ianya lengkap dengan 8 kumpulan Vitamin B yang diperlukan oleh tubuh badan demi membantu tubuh badan bertenaga, otak lebih fokus, emosi lebih stabil dan wajah berseri. B complex juga mengandungi asid folic yang diperlukan oleh ibu hamil bagi melengkapkan pembentukan janin pada awal trimester serta vitamin anti stress.

ESP memberi tenaga berkekalan untuk ibu selain dapat membantu ibu memperolehi kesan yang optimum untuk pengambilan vitamin-vitamin lain. Kulit anda juga menjadi lebih licin, gebu dan anjal. 

Akhir sekali, Ostematrix adalah sejenis kalsium. Kalsium penting untuk membina darah, tulang, gigi serta saraf dalam tubuh manusia. Bagi ibu yang mengandung atau menyusu, pengambilan kalsium amat penting dan tidak boleh dipandang remeh. Bagi ibu yang tidak menjaga dan mementingkan pengambilan kalsium ketika hamil, maka kalsium untuk menghasilkan susu ibu akan diserap dari dalam tubuh ibu serta ibu berisiko untuk mengalami osteoporosiskejang kaki, mudah letih dan lesu serta muka menampakkan garisan tua.

Jom tengok pengalaman ibu ini yang mengamalkan set hamil Shaklee.. Siap boleh panjat Candi Borobudur lagi..

Ibu Hamil Kuat Boleh Naik Flight & Panjat Candi Borobudur! Fuyooo! from iReach HD on Vimeo.

Jika anda berminat untuk mendapatkan set kehamilan ini, bolehlah menghubungi saya melalui wasap Pn. Hajar (013-2109044) ataupun "Cash on delivery" jika anda berhampiran dengan saya. Sekiranya anda ingin membeli sendiri set ini dengan menggunakan kad kredit ataupun debit, boleh klik pada gambar.


**These statement have not been evaluated by The Food and Drug Administration. These products are not intended to be diagnosed, treat, cure or prevent any disease.**



Kenali Nur Hijratul Hajar Bahaman

Saya merupakan seorang isteri dan ibu kepada 4 orang anak. Seorang ibu bekerjaya dan mempunyai matlamat besar dalam kehidupan. Ingin bebas dari belenggu hutang dan membantu golongan yang benar-benar memerlukan dan ingin berjaya dalam kehidupan.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment