Sunday 6 July 2014

Misi mencari udang galah



Aslmkm semua..arini dh puasa yg ke8..cpt je masa berlalu..sementara tgu bakar kuih ni,sy update r blog sambil2 tu..huhu..ble tgk tajuk mcm kelakar je kan?hehe...misi mencari udang galah plak..

Alkisahnya,semalam hari sabtu sebenarnya xplan pun nk g cri udang galah..mula2 pg tu cuma plan nk g umah mertua dkt meru sbb suami nak amik surat kat sana..sekejap je pn..pastu pikir dh alang2 ke meru,apa kata sje je jalan ke kuala selangor cari udang galah..ni gara2 teringin nk makan punya pasal r..huhu..tp sbln tu ada gak tanya makcik yg duk sekinchan mana ada jual udang galah sebab pakcik tu rajin ke laut kdg2 n ramai kawan..maklumlah org kampung kan..mulanya makcik ckp kt sekinchan dulu ada kolam pancing udang galah tp skrg dh xde..klu kt kuala selangor xpasti ada ke tak..
Pengembaraan bermula (wah ayat xleh blah)..bila lepas suami repair kete, kami terus ke pantai remis..sje survey mana tau ada..sampai je pantai remis, pergilah tny dkt satu gerai..ternyata xde rezeki sbb mmg xde jual..tapi akak tu ada ckp klu teringin nk mkn, kt k.sngor, nme tmpt tu kelip2 kg kuantan ada jual..

Ni adalah gambar udang galah yg saya amik dlm web..


Selepas itu, misi pn brsambung ke kuala selangor..sampai di kuala selangor selepas bukit melawati, kami nampak jeti sungai selangor tapi xtau mana jalan nak ke sana...so, kami terus je untuk cari kg.kuantan..jalan punya jalan rupanya kami dh terlepas kg.kuantan dan dh nak ke tanjung karang..tapi dalam perjalanan kami sempat singgah di pasar basah pasir penambang..Macam biasa r tujuan asal nk cari udang galah tp xde..so,saya beli udang ni...alang2 dh jauh2 dtg kan??haha, dh lari dari misi..


Udang ni penjual tu kata udang kertas,tp agak besar..so, dari balik tgn kosong saya pn belilah stgah kilo..sekilo rm38..nak tahu saya wat masak ape dgn udang ni?tunggu entry akan datang ye..

Dalam perjalanan pulang, kami singgah di kelip2 kg kuantan tapi masih xjmp udang galah.. Ramai yg ckp, sekarang ni bkn musim so mmg susah nk dpt..maka baliklah saya dengan perasaan hampa..tapi alhamdulillah dapat berita baik dari makcik yg ada kwn suami dia akan tolong carikan..so, insyaallah kalau saya dah dapat udang galah tu, saya update ye..huhu tunggu..


Kenali Nur Hijratul Hajar Bahaman

Saya merupakan seorang isteri dan ibu kepada 4 orang anak. Seorang ibu bekerjaya dan mempunyai matlamat besar dalam kehidupan. Ingin bebas dari belenggu hutang dan membantu golongan yang benar-benar memerlukan dan ingin berjaya dalam kehidupan.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment