Wednesday 4 March 2015

Suami prihatin cari jamu untuk berpantang buat isteri supaya tidak sembelit teruk


Dilema Mencari Jamu untuk berpantang yang selamat untuk hilangkan sembelit

Berpantang merupakan satu perkara yang amat menduga kita sebagai seorang ibu dan isteri. Oleh yang demikian, peranan suami ketika isteri berpantang adalah amat penting. Isteri perlu mengambil jamu untuk bersalin yang selamat untuk bayi supaya tidak memudaratkan dan dapat memberikan tenaga ketika berpantang. Jika tersalah makan, ibu akan mengalami sembelit yang agak teruk dan akan menyebabkan si ibu trauma untuk bersalin sekali lagi.

Ikuti video ini bagaimana seorang ibu yang dalam berpantang serik untuk bersalin lagi sekali akibat sembelit yang teruk namun akhirnya beliau berjaya menangani masalah tersebut. 


 

Amalan Pantang Selepas Bersalin Elak Mimpi Ngeri Sakit Sembelit from iReach HD on Vimeo.

Sembelit terlalu sinonim dengan ibu yang baru lepas bersalin. Saya sendiri tidak terkecuali darinya. Bila ingin ke tandas, mesti terdetik dalam hati macam mana nak membuang air besar sekiranya sembelit terjadi. Takutnya tidak terkata. Namun jika masalah sembelit ini dibiarkan akan menyebabkan masalah buasir yang serius.


Ingat lagi pengalaman bersalin anak kedua dan pada masa itu saya masih belum mengenali Shaklee. Saya cuma membeli jamu Mustika Ratu semasa berpantang. Oleh ebab terlalu banyak jamu yang perlu disapu, saya jadi amat rimas dan agak menyusahkan bila saya ingin menyusukan anak saya. Disebabkan itu, saya hanya menggunakan jamu tersebut selama 2 minggu. Sampailah saya melahirkan anak ketiga jamu tersebut masih ada.

Sewaktu saya berpantang anak kedua, saya mengalami sembelit yang agak teruk. Sehinggakan satu hari, darah keluar bersama najis. Memang terdetik dalam hati saya, adakah saya terkena buasir. Ya Allah risaunya bukan kepalang sehinggalah saya akan berpantang anak ketiga. Risau sekiranya perkara yang sama akan berulang lagi. Alhamdulillah, pantang anak ketiga ni saya hanya menggunakan Set Bersalin Shaklee yang dibeli oleh suami kerana beliau takut perkara yang sama terjadi kepada saya ketika berpantang. Saya rasa sangat bertenaga, luka jahitan cepat kering, dan menarik lagi stok susu untuk anak saya banyak. Syukur sangat rezeki anak saya.


Antara punca-Punca Sembelit ialah:-

  • Kurang serat dalam diet
  • Menahan untuk membuang air besar
  • Kekurangan air dalam badan 
Namun, masalah sembelit ini masih boleh dicegah sekiranya :-
  • Makan pelbagai jenis makanan seperti kekacang, bijirin, buah-buahan dan sayuran
  • Minum air yang banyak.
  • Jangan menahan untuk membuang air besar

Bagaimana Set Berpantang Shaklee dapat membantu masalah sembelit yang teruk bagi ibu berpantang??

Set Bersalin Shaklee mengandungi:-


  • Vitalea- membekalkan keperluan utama vitamin dan mineral terutamanya zat besi untuk membantu ibu yang kehilangan darah terlalu banyak ketika bersalin
  • Vitamin C - amat penting untuk pemulihan tisu dan imuniti
  • Zinc - membantu untuk menyembuhkan luka dalam rahim serta jahitan dengan cepat disamping dapat mengelakkan jangkitan kuman.
  • B complex- merupakan vitamin anti stress, dapat mengelakkan meroyan, membantu menstabilkan hormon agar dapat memudahkan proses penyusuan.
  • Ostematrix- Magnesium didalam Ostematrix selain daripada membantu dalam asimilasi kalsium kedalam tulang, ia juga secara tidak langsung membantu pergerakan otot usus untuk mengeluarkan najis.
  • Energizing Soy Protein- merupakan sumber protein semulajadi yang dapat mengekalkan tenaga kepada ibu semasa berpantang.

Pengalaman ibu berpantang bersama Set Bersalin Shaklee




Sekiranya anda ingin membeli sendiri Set Bersalin Shaklee sendiri, boleh klik disini:-


Dan jika ingin mendapatkan maklumat lanjut tentang produk serta konsultasi percuma boleh hubungi saya di 

Id : 926826
Email : nurhijratulhajar@yahoo.com
Contact : 0132109044 (sms/whatsapp/telegram)

**These statement have not been evaluated by The Food and Drug Administration. These products are not intended to be diagnose, treat, cure or prevent any disease.**
Kenali Nur Hijratul Hajar Bahaman

Saya merupakan seorang isteri dan ibu kepada 4 orang anak. Seorang ibu bekerjaya dan mempunyai matlamat besar dalam kehidupan. Ingin bebas dari belenggu hutang dan membantu golongan yang benar-benar memerlukan dan ingin berjaya dalam kehidupan.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment