Saturday 7 March 2015

ZINC COMPLEX SHAKLEE



Assalammualaikum dan Salam Sejahtera.

Sempena Promosi Zinc Buy 3 Free 1 pada bulan Mac 2015 ini, saya akan kongsikan sedikit info tentang Zinc Complex Shaklee. Bila bercerita bab Zinc, mesti ramai tertanya-tanya apa zinc tu sebenarnya?? Zinc merupakan suatu khazanah lelaki. Ini kerana zinc didalam prostat lelaki adalah 10 kali ganda dari organ lain.



Mengapa saya mengatakan zinc merupakan khazanah lelaki kerana zinc amat penting dalam penghasilan sperma sekaligus untuk mendapatkan zuriat. Terlalu jarang kita dengar yang ramai lelaki akan mengaku bahawa mereka mempunyai masalah kesuburan oleh kerana ego yang tinggi. Kebiasaanya, wanita sering sahaja dikaitkan apabila tidak mampu untuk mendapatkan zuriat dan ini akan menjadi penyebab untuk berkahwin lain bagi mendapatkan zuriat. Oleh itu, sebelum bertindak melulu dan mungkin akan melukakan hati pihak lain, anda dinasihatkan untuk berjumpa doktor dahulu untuk membuat pemeriksaan lanjut. Disini saya kongsikan apa kelebihan zinc bukan sahaja untuk lelaki bahkan perempuan.



Apa itu Zinc?

- Zinc merupakan mineral yang perlu ada didalam setiap sel tubuh manusia yang diperlukan dalam aktiviti metabolisme badan sebagai komponen utama enzim. Ia memainkan peranan penting dalam sistem imunisasi, pertumbuhan dan perkembangan seksual seseorang. Apa yang membezakan Zinc Shaklee ialah ianya dirumus dari gabungan zinc glukonat semulajadi dengan nutrien semulajadi yang lain seperti kalsium, serbuk alfalfa untuk menghasilkan zinc yang mudah diserap oleh tubuh. Ia juga sesuai untuk pengambilan jangka panjang. Selain itu, zinc berkesan dalam mengeluarkan logam toksik seperti kadmium dan plumbum dari tubuh.

Manfaat Utama Zinc

  • Mengaktifkan 200 jenis enzim. Selain boleh mengaktifkan lebih 200 jenis enzim dalam tubuh untuk memelihara pertumbuhan gigi para remaja, ia juga berkebolehan menggabungkan DNA, RNA dan protein seterusnya merangsang sel-sel baru.
  • Membentuk kolagen- Zinc dapat membantu pembentukan protein utama bagi tisu sokongan dalam badan serta perkembangan kulit, kuku dan organ.
  • Memperbaiki Diabetis - Ia dapat membantu pengeluaran dan mengekalkan insulin serta mencegah diabetis
  • Bintik putih kuku - Zinc dapat membantu mengurangkan bintik-bintik putih diatas permukaan kuku akibat kekurangan zinc yang boleh menyebabkan depresi, lemah daya ingatan, mudah sakit, luka lambat sembuh, pembengkakan prostat, anemia, lemah daya penglihatan dan hilang daya penglihatan.
  • Mempertingkatkan sistem imun - Zinc dapat membantu pengeluaran kelenjar thymus. Kelenjar thymus mempertingkatkan sistem imun dan pengeluaran T-cells untuk menentang kanser dan menghalang virus@ bakteria penyakit.
  • Mempercepatkan pemulihan luka - Memulihkan luka dalam serta luaran selepas pembedahan, memperbaiki alergi, bintik-bintik dikulit. 
  • Memperbaiki masalah prostat - Kajian menunjukkan pengambilan zinc harian dapat mengurangkan prostatomegaly/pembengkakan prostat dalam kadar 70% kerana ia melindungi masalah kesihatan prostat, memperbaiki dan menyembuhkan pembesaran kelenjar prostat.
  • Kemampuan seks lelaki - Seorang lelaki normal perlu mengambil zinc yang secukupnya untuk keupayaan seks yang bertenaga. Selain itu, pengambilan untuk jangka panjang mampu memperbaiki kemampuan seks lelaki, mengalakkan penghasilan sperma dan impoten.
Image result for Zinc Shaklee

  • Ovulasi wanita - Pengambilan zinc untuk wanita dapat membantu pengucupan uterus dan mengembalikan daya tahanannya.
  • Memperbaiki radang kulit - Kajian menunjukkan pengambilan zinc sebanyak 4-8 tablet dapat memperbaiki radang kulit seperti akne & jerawat.
  • Mengekalkan deria bau - Zinc dapat mengekalkan deria bau yang sihat dan sensitif.

Berminat untuk mendapatkan Zinc sempena Promosi ini??Hubungi saya


Id : 926826
Email : nurhijratulhajar@yahoo.com
Contact : 0132109044 (sms/whatsapp/telegram)

**These statement have not been evaluated by The Food and Drug Administration. These products are not intended to be diagnose, treat, cure or prevent any disease.**


Kenali Nur Hijratul Hajar Bahaman

Saya merupakan seorang isteri dan ibu kepada 4 orang anak. Seorang ibu bekerjaya dan mempunyai matlamat besar dalam kehidupan. Ingin bebas dari belenggu hutang dan membantu golongan yang benar-benar memerlukan dan ingin berjaya dalam kehidupan.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment