Monday 10 November 2014

Set Berpantang Yang Murah dan Terbaik

Dilema Mencari Set Berpantang


Bila bercerita bab berpantang, mungkin ibu-ibu diluar sana mesti tercari-cari jamu atau set berpantang yang terbaik untuk digunakan semasa berpantang.. Memang tak dinafikan terlalu banyak jenama yang berada dipasaran sekarang sampai tak tahu nak pilih mana satu kan??Antara set berpantang yang paling famous ialah "Jamu Mak Dara", "Sendayu Tinggi", "Tanamera" dan sebagainya. Paling mengerikan ialah harganya yang boleh mencecah sehingga RM300++..Tidakkah kita rasa ianya suatu pembaziran??Kita cuma pakai untuk 44 hari je..Memang membazir sangat ok!!


Jom semak apa ada dalam set berpantang shaklee


Kali ni, nak cerita sikit tentang pengalaman saya menggunakan set berpantang shaklee ni untuk anak ketiga..Masa anak pertama, saya gunakan set berpantan Nona Roguy.. itupun mak saya yang belikan..Anak kedua, saya yang cari sendiri so saya decide nak guna set berpantang Mustika Ratu..dan Alhamdulillah setelah mengenali Shaklee, baru-baru ni saya telahpun melahirkan seorang bayi perempuan yang berusia 56hari dan saya hanya makan set berpantang Shaklee..Memang nampak ketara sangat perbezaannya..Nak tahu kenapa?? Set berpantang Shaklee ini bukan saja hanya boleh dimakan selama 44 hari namun dapat diteruskan bagi ibu-ibu yang masih menyusukan anak. Tahan untuk 4-6bulan...Sangat berbaloi kan???


Apa yang ada dengan set berpantang Shaklee??

Set berpantang dan set menyusu 2 dalam 1

Set berpantang ini merangkumi fungsi penyembuhan, pembentukan semula sel darah merah, pemulihan luka dalam rahim serta jahitan, mengelakkan stress dan pemberi tenaga. Ia juga mempunyai semua nutrien yang ibu dalam berpantang perlukan dan seperti saya katakan tadi ianya boleh diteruskan sehingga berbulan-bulan bukan hanya setakat 44 hari. Set berpantang ini mengandungi:-

  • Vitalea - membekalkan keperluan utama vitamin dan mineral terutamanya zat besi untuk membantu ibu yang kehilangan darah terlalu banyak ketika bersalin.
  • Vitamin C - amat penting untuk pemulihan tisu dan imuniti
  • Zinc - membantu untuk menyembuhkan luka dalam rahim serta jahitan dengan cepat disamping dapat mengelakkan jangkitan kuman.
  • B complex - merupakan vitamin anti stress, dapat mengelakkan meroyan, membantu menstabilkan hormon agar dapat memudahkan proses penyusuan.
  • Ostematrix- merupakan komponen utama susu ibu selepas protein serta merupakan sumber kalsium yang dapat mengelakkan sembelit dan stress kepada ibu.
  • ESP- merupakan sumber protein semulajadi yang dapat mengekalkan tenaga kepada ibu semasa berpantang. Protein adalah komposisi utama dalam susu ibu dan berfungsi dalam penghasilan susu ibu yang berkualiti.
Kesemua set bersalin shaklee boleh diamalkan ketika berpantang dan ianya selamat sekiranya anak anda ada jaundis..Saya sendiri mengamalkan dan Alhamdulillah jaundis anak saya tidak terlalu tinggi dan dalam masa beberapa hari, darah anak saya kembali normal. Apa yang menjadikan saya teruja ialah saya dapat membuat stok susu yang saya impikan selama ini ketika anak kedua yang tidak kesampaian seperti yang pernah saya ceritakan di My Breastfeeding Journey dan inilah hasilnya yang saya dapat.


Ketahui rahsian mendapatkan stok susu yang banyak ketika berpantang

apa kata kita buat eksperimen ye..

Set berpantang jenama A Rm358÷44ari=Rm8.20 sehari
Set Berpantang Shaklee Rmxxx÷120ari=Rmx sehari..

So mana yg lebih murah?Saya ingat lagi dulu saya selalu buat kira-kira macam ni kalau nak beli sesuatu nak tengok mana lebih murah..huhu..Kebiasaanyan jamu ni doktor tidak benarkan ambil sekiranya bayi disahkan jaundis..Takkan kita yang berpantang ni nak badan lemah je kan??tapi shaklee disahkan selamat dimakan walaupun anak disahkan jaundis..Oleh itu tepuk dada tanya selera!!

Jom tengok testimoni pengguna set berpantang Shaklee

Sihat dan bertenaga dengan set berpantang Shaklee

Luka cepat sembuh dan tak sembelit dengan set berpantang Shaklee

Rahim kecut dan luka jahitan cepat sembuh berpantang dengan Shaklee


Nak dapatkan harga yang sebenar??Hubungi saya sekarang!!

Your Shaklee Independent Distributor
Nur Hijratul Hajar Bahaman
ID : 926826
Contact : 013-2109044 (sms/whatsapp/telegram/wechat)
Email : nurhijratulhajar@yahoo.com

**These statement have not been evaluated by The Food and Drug Administration.These product are not intended to be diagnose;cure;treat or prevent any disease.**





Kenali Nur Hijratul Hajar Bahaman

Saya merupakan seorang isteri dan ibu kepada 4 orang anak. Seorang ibu bekerjaya dan mempunyai matlamat besar dalam kehidupan. Ingin bebas dari belenggu hutang dan membantu golongan yang benar-benar memerlukan dan ingin berjaya dalam kehidupan.

You Might Also Like

3 comments:

  1. Wah... memang terbaiklah set pantang shaklee ni.yg paling saya suka kerana jika anak jaundis pun tiada masalah nak ambil...

    ReplyDelete
  2. memang sangat berbaloi, boleh guna untuk kehamilan, berpantang dan menyusu..tak rugi sangat

    ANAK TAK NAK MAKAN NASI; SIHAT KE TAK?

    ReplyDelete