Tuesday 10 March 2015

Tips kuruskan berat badan dengan cepat selepas bersalin untuk jadi HOT MAMA!!


Dilema Ibu Lepas Bersalin yang terlampau gemuk

Bila tengok topik je mesti best kan??Saya percaya mesti ramai ibu-ibu kat luar sana yang nak jadi hot mama. Ala2 sebelum kawin dulu, cantik je kurus dan montok2 semuanya tapi bila lepas kawin semua dah menggeleber. Tu yang kadang2 buat ibu-ibu diluar sana yang tak mengandung dan bersalin. Takut-takut kalau jadi camni!! Takpe, jangan risau, saya akan kongsikan tips kuruskan badan dengan cepat selepas bersalin supaya ibu-ibu semua boleh kembali kepada zaman anak dara dan digelar "HOT MAMA" gitu.. Nak tahu apa rahsianya?Akan saya kongsikan.



Sebelum saya mengulas lebih lanjut, anda boleh tonton video ni bagaimana pengalaman Pn. Salwa yang gemuk selepas bersalin dan bagaimana beliau dapat menurunkan berat badannya sebanyak 20kg. Pn. Salwa pernah ditegur oleh rakannya yang datang kerumah beliau berkenaan gambarnya yang diletakkan di ruang tamu. Rakan Pn. Salwa menyangkakan bahawa gambar tersebut adalah adik beliau kerana perbezaan bentuk badan didalam gambar tersebut. Ikuti kisah Pn. Salwa



 
Kurus Selepas Bersalin Sampai Turun 20kg! Wow! from iReach HD on Vimeo.


Kalau sebelum ni saya ada kongsikan Cara turunkan berat dalam masa 3 hari tetapi kali ini, saya akan kongsikan tips kurus dengan cepat. Rata-rata wanita diluar sana terlalu taksub untuk kurus, namun kadang-kadang mereka lupa tentang diet yang sebenar. Melupakan salah satu jadual pemakanan adalah satu diet yang salah!!! Oleh itu, jangan ditanya kenapa dah diet tapi berat tak turun-turun. 

Tips Kurus dengan Cepat
  • Menyusukan bayi anda sepenuhnya bagi ibu yang masih mampu untuk menyusukan bayi anda.
  • Minum air yang banyak sekurang-kurangnya 3 liter sehari atau lebih kerana air dapat mengurangkan selera makan secara semulajadi.
  • Menjaga kalori dalam setiap pemakanan. (Elakkan makanan yang terlalu banyak minyak)
  • Nutrisi dan makanan yang seimbang untuk tubuh badan
  • Jangan berlapar. 
  • Kurangkan pengambilan garam kerana pengambilan garam yang tinggi menggalakkan penakungan air.
  • Ambil sarapan pagi kerana kajian menunjukkan bahawa mereka yang tidak mengambil sarapan pagi lebih cenderung untuk gemuk kerana sarapan pagi dapat menstabilkan hormon dan paras gula di dalam darah. Kadar metabolisme juga meningkat untuk membakar kalori.
  • Makan dengan perlahan kerana apabila kita makan secara perlahan-lahan tubuh akan menghantar isyarat menunjukkan kepuasan.
  • Makan dengan kerap tetapi dalam kuantiti yang sedikit.
  • Makan buah-buahan dan sayur-sayuran kerana ia adalah sumber terbaik untuk vitamin, mineral dan serat serta kandungan lemak yang rendah.
  • Memasak makananan dengan merebus, memanggang atau mengukus adalah cara yang paling baik untuk mengurangi jumlah kalori dalam makanan.


Untuk menjayakan lagi program pelangsingan Pn. Salwa, beliau mengambil Energizing Soy Protein kerana ESP mempunyai protein yang tinggi untuk memberikan tenaga berpanjangan dan membina otot bagi meningkatkan metabolisme badan. Selain itu, beliau mengambil Omega Guard dan Lecithin kerana ia berfungsi untuk membakar lemak dan mengurangkan berat badan. Oleh kerana Pn. Salwa merupakan seorang ibu yang masih menyusukan anak beliau, pengambilan Omega dapat membantu perkembangan otak bayi Pn. Salwa kerana omega mempunyai kandungan DHA yang tinggiAlfalfa Complex pula berfungsi untuk menyahtoksin dalam tubuh, mencegah edema ( pengumpulan air dalam badan), membantu masalah sembelit, membantu masalah penghadaman serta dapat membantu memperbanyakkan susu ibu. 

Manakala untuk kecantikan kulit, beliau hanya mengambil Vitamin C, Vitamin E dan B complex dimana ianya terdapat didalam Set Menyusu kecuali Vitamin E. Bagi ibu-ibu yang tidak menyusukan anak pula boleh mengambil Herblax untuk membantu mengempiskan perut dan masalah sembelit.

Jom tengok pengalaman Ibu Menyusu bersama Set Slimming Menyusu




Berminat untuk mendapatkan Set Slimming Menyusu, boleh hubungi saya di:-

Nur Hijratul Hajar Bahaman
Id : 926826
Contact : 0132109044 (sms/whatsapp/telegram)
Email : nurhijratulhajar@yahoo.com

**These statement have not been evaluated by The Food and Drug Administration. These products are not intended to be diagnose, treat, cure or prevent any disease.**

Kenali Nur Hijratul Hajar Bahaman

Saya merupakan seorang isteri dan ibu kepada 4 orang anak. Seorang ibu bekerjaya dan mempunyai matlamat besar dalam kehidupan. Ingin bebas dari belenggu hutang dan membantu golongan yang benar-benar memerlukan dan ingin berjaya dalam kehidupan.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment