Friday 6 December 2013

Berat Badan turun dengan Omega Guard Shaklee



Assalammualaikum dan Salam Ceria semua..Harini merupakan entry ke 3 yang telah diupdate oleh saya..huhu, teruja sangat dengan Promo Omega pada bulan ini..Sebelum ni, saya pernah ceritakan tentang kebaikan omega. Antara kebaikan Omega adalah dapat menurunkan berat badan. Bagaimana ianya dapat dilakukan? Jom kita tengok bagaimana ia berfungsi

Kita selalu dengar yang minyak ikan (Omega) sangat bagus untuk perkembangan otak bayi dan kanak-kanak kerana mengandungi Omega 3 (Fatty Acids) yang menjadi sumber EPA dan DHA. Omega 3 (Fatty acids) terdapat didalam salmon, flaxseeds, kacang dan sebagainya.Tapi apa pula kaitannya dengan penurunan berat badan?? Ye ke Omega ini boleh bakar lemak??

"Berdasarkan kajian National Institutes of Health, supplemen minyak ikan dapat membantu golongan yang obesiti dan golongan pesakit darah tinggi mengurangkan berat badan. Omega 3 (Fatty Acids) atau Polyunsaturated Fatty Acids boleh didapati di dalam Minyak Ikan dan sesuai untuk diet harian kerana badan kita tidak dapat menghasilkannya." Bagaimana ia berfungsi???



Omega 3 (Fatty Acids)

  • Lemak Omega 3 dapat membantu anda membakar lemak dengan menghantar respond kepada hormon di dalam badan yang dipanggil LEPTIN. Fungsi LEPTIN pula adalah untuk memberitahu Otak untuk menghadkan RASA LAPAR DAN KURANGKAN MAKAN.
  • Leptin juga dapat meningkatkan kadar metabolisme badan seseorang dengan meningkatkan pengeluaran tiroid(tiroid mengawal kadar metabolisme seseorang individu itu). Selain itu, ia juga membuatkan badan anda untuk membakar lemak dengan tenaga yang diperlukan.
  • Sekiranya badan kita tidak bertindak balas dengan baik kepada Leptin, maka sebaliknya akan berlaku. Kita akan berasa lapar dan akan menyimpan lebih banyak lemak. Oleh itu, kita harus mengambil Omega 3 (fatty acids) untuk membantu respons kepada Leptin supaya ia boleh meningkatkan kadar metabolisme dan membakar lemak dengan lebih baik. 

3 CARA BAGAIMANA OMEGA 3 (FATTY ACIDS) MEMBANTU ANDA MENGURANGKAN BERAT BADAN

  1. Omega 3 (Fatty Acids) membantu anda mengawal rasa lapar dan menstabilkan tahap gula dalam darah anda.
  2. Satu kajian Australia menunjukkan bahawa apabila manusia mengambil Omega 3 (fatty acids) semasa program senaman membakar lemak lebih banyak lemak berbanding orang- orang yang hanya melakukan senaman membakar lemak (tanpa mengambil Omega 3 (fatty acids)).
  3. Kajian yang telah dilakukan di Jepun & Republic mencadangkan bahawa Omega 3 (fatty acids) mencadang kewujudan lemak badan yang tidak sepatutnya dan kajian ini adalah sama yang dicadangkan untuk menggalakkan lebih banyak pembakaran lemak.

"Satu Kajian 2001 yang disiarkan dalam edisi Mei 2002 daripada "Penyelidikan Obesiti" mendapatai bahawa tikus yang diberi makan minyak ikan mendapat berat badan kurang daripada tikus yang diberi minyak makan kacang soya. Tambahan pula, satu kajian 2004 yang disiarkan dalam "Lipid" mengesahkan hubungan antara berat badan dan minyak ikan seperti tikus kaya dengan diet Omega 3 melihatkan tahap kekurangan lemak dan leptin. Leptin adalah hormon yang mengawal selera makan dan dan adalah lebih rendah pada individu dengan kandungan lemak badan yang rendah. Kajian 2004 di "Lipid" menyimpulkan bahawa DHA mengurangkan pengumpulan lemak badan dengan menghadkan hipertropi dan hiperplasia sel-sel lemak. "Kamus Perubatan Mosby" ini menjelaskan bahawa hipertropi dan Hiperplasia merujuk kepada pembesaran sel-sel dan peningkatan dalam pengeluaran sel, masing-masing."


Ha, dah jelaskan bagaimana Omega 3 ni dapat membantu kita mengurangkan berat badan..Ramai yang nak kurus kan???Jom pakat ramai2 beli Omega 3 ni cepat2 sempena promosi bulan December ni..Harga asal RM136..Nak dapat harga promo??sms/whatsapp/wechat 013-2109044 untuk respond yang lebih cepat atau email ke nurhijratulhajar@yahoo.com.







Kenali Nur Hijratul Hajar Bahaman

Saya merupakan seorang isteri dan ibu kepada 4 orang anak. Seorang ibu bekerjaya dan mempunyai matlamat besar dalam kehidupan. Ingin bebas dari belenggu hutang dan membantu golongan yang benar-benar memerlukan dan ingin berjaya dalam kehidupan.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment