Thursday 19 December 2013

DHA dan Kanak-Kanak


Assalammualaikum dan Selamat Malam semua..Mungkin ada yang sudah lena dibuai mimpi, tetapi aku masih disini..huhu, ayat jiwang karat lak..K, lupakan semua..Sempena Bulan Promo Omega guard ni, mungkin ada yang jemu or muak bile cerita pasal Omega je..tetapi tahukah anda bahawa Omega guard ini mempunyai 30 kebaikan tanpa kita sedari??? Salah satunya adalah untuk menambahkan sistem imun badan terutamanya kanak-kanak..



Menurut kajian, sumber DHA yang terbaik di dunia ialah susu ibu maka bayi yang baru lahir akan terus mendapatkan sumber DHA dari ibu mereka..Oleh sebab itu, tidak hairanlah jika kita sering melihat iklan-iklan susu formula yang berlumba-lumba untuk memberikan kandungan DHA yang terbaik untuk anak kita. Semakin banyak kandungan DHA didalam susu formula tersebut, semakin mahal harganya..And the best is susu ibu itu sendiri!! Oleh itu, berikan yang terbaik untuk anak anda!!! Kalau susu ibu, tak perlu keluar modal beratus-ratus sebulan untuk beli susu kan???




Selain itu, seperti yang saya pernah ceritakan di entry2 yang lepas, sumber DHA ini adalah dari ikan. Namun, tidak semua orang suka makan ikan. Oleh yang demikian, adalah digalakkan untuk mengambil Omega untuk mendapatkan sumber tersebut. DHA juga amat penting untuk otak dan fungsi di dalam badan. Omega mempunyai nutrisi lengkap iaitu DHA dan EPA. Selain dapat membina sistem imunisasi yang kuat, Omega juga dapat melahirkan generasi yang genius. Kajian yang dibuat menunjukkan 40% pelajar yang mengambil Omega 3 menunjukkan peningkatan mendadak dalam pembelajaran membaca, mengeja dan tingkahlaku.

  



SARANAN OMEGA 3 PADA SETIAP PERINGKAT UMUR


  • Untuk bayi, dos yang disarankan bagi Omega 3 adalah sekurang-kurangnya 300mg sehari.
  • Kanak-kanak 2 - 3 tahun, sekurang-kurangnya 400mg sehari
  • Kanak-kanak 4 tahun ke atas sekurang-kurangnya 600mg sehari
  • Kanak-kanak Autism, ADD, ADHD atau maslah dalam pembelajaran memerlukan lebih dari 1000mg sehari untuk dos terapi

Omega 3 asid lemak adalah penting untuk menjaga otak dan badan kanak-kanak dalam keseimbangan biokimia dan menyediakan sistem imun yang kuat. Dha adalah omega 3 paling penting untuk otak yang semakin meningkat. EPA adalah penting untuk sistem imun.

MENGAPA OMEGA GUARD SHAKLEE??

                

Ha, apa tunggu lagi???Sempena bulan promo Omega ni, apa salahnya grab 1!!!Harga sebenar RM136 nak tahu harga promo yang hanya RMXX..Meh sms/whatsapp/wechat cepat2 ke 013-2109044 atau email ke nurhijratulhajar@yahoo.com








Kenali Nur Hijratul Hajar Bahaman

Saya merupakan seorang isteri dan ibu kepada 4 orang anak. Seorang ibu bekerjaya dan mempunyai matlamat besar dalam kehidupan. Ingin bebas dari belenggu hutang dan membantu golongan yang benar-benar memerlukan dan ingin berjaya dalam kehidupan.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment