Sunday 27 November 2016

KEPENTINGAN LANDMARK STUDY DALAM SETIAP SUPPLEMENT

Apa benda LANDMARK STUDY ni? 

Rasanya ramai yang tak tahu apa LANDMARK STUDY ni.. Kenapa penting sangat LANDMARK STUDY ni pada supplement? Kan boleh makan je supplemen tu janji selamat.. Tak perlulah nak kaji-kaji bagai. Cek isi kandungan kalau takde bahan terlarang dah kira ok lah..




Ok, saya terangkan sikit ye informasi tentang LANDMARK STUDY. Landmark Study adalah kajian yang dibuat untuk mengkaji manfaat dan risiko pengambilan pelbagai suplemen dalam tempoh waktu yang panjang. 

Masa beli supplemen tu pernah tak cek produk tu ada landmark study ke idok? Ataupun main beli je?

Kalau nak tahu, Syarikat Shaklee ambil risiko untuk buat Landmark Study ni terhadap suplemen mereka untuk buktikan keberkesanan produk shaklee ni.

Landmark Study ni dijalankan kepada 3 golongan, iaitu:

1. golongan yang tak ambil suplemen
2. golongan yang ambil suplemen brand lain
3. golongan yang ambil suplemen Shaklee

Penting ke LANDMARK study ni?


Landmark study penting untuk membuktikan keberkesanan vitamin tersebut dan bukan hanya bergantung kepada Testimoni Pengguna.

Shaklee adalah salah satu company yang membenarkan Landmark study dibuat ke atas semua produknya untuk memastikan keberkesanan produk tersebut memandangkan setiap penyakit hanya boleh menunjukkan simptom setelah 10-30 tahun.

Tapi sesetengah serangan penyakit dipengaruhi oleh gabungan nutrient dan cara hidup kita.




LANDMARK STUDY ni jugak membuktikan bahawa golongan pengamal supplement lebih berisiko dijangkiti penyakit daripada golongan yang tidak mengamalkan sebarang supplement kecuali Shaklee.

Shaklee Landmark Study yang dijalankan selama 3 tahun dari 2004 hingga 2007 memang menunjukkan pengguna vitamin Shaklee mendapat kesihatan yang lebih baik, berbanding dengan pengamal vitamin lain, dan juga bukan pengamal suplemen.

Sekarang ni macam2 supplemen ada di pasaran dan ada yg menjanjikan keberkesanannya dalam masa 3 hari..

Tolong fikir betul2..semua benda dalam dunia ni kalau nk berjaya sekalipun makan masa yang lama.. Nk jadi pndai pun kena belajar dari kecik.. Takkan lahir2 je dlm masa 3 hari dah terus pandai kot? 😀😀

Bagi saya biarlah kesannya lambat janji selamat daripada kesan yang cepat tapi tak selamat.. Lagi merana!!
Kenapa tak nak Shaklee?? Kan dah terbukti Shaklee ini selamat dan berkesan? Bukan semua supplemen mampu keluarkan berjuta-juta untuk buat landmark study ni tau.. Jadi fikir elok2..

Kalau rasa berminat nak cuba Shaklee, boleh hubungi saya melalui wasap 0132109044 (Pn. Hajar) 




Kenali Nur Hijratul Hajar Bahaman

Saya merupakan seorang isteri dan ibu kepada 4 orang anak. Seorang ibu bekerjaya dan mempunyai matlamat besar dalam kehidupan. Ingin bebas dari belenggu hutang dan membantu golongan yang benar-benar memerlukan dan ingin berjaya dalam kehidupan.

You Might Also Like

3 comments:

  1. shaklee memang mementingkan keselamatan dengan adanya landmark study

    ReplyDelete
  2. Wahhh, patut lah guna shaklee je dapat kesan yang terbaik :D

    ReplyDelete