Thursday 8 September 2016

Cara mudah buat duit dari rumah untuk seorang suri rumah


Surirumah bergaji CEO

Menjadi seorang surirumah bukan bermakna anda tidak boleh lagi mempunyai pendapatan sendiri. Ia bukan bermakna anda perlu bergantung 100% kepada suami semata-mata. Mungkin juga tidak mustahil jika anda seorang surirumah masih mampu bergaji CEO. 


Surirumah bergaji CEO


Pada zaman dan ekonomi sekarang, wanita perlu bersiap sedia dari segi fizikal dan mental untuk ahli keluarga masing-masing. Bukanlah meminta yang tidak-tidak tetapi malang selalunya tidak berbau. Jika dapat dilihat pada hari ini, terdapat ramai surirumah yang mencari pendapatan sampingan dengan menawarkan pelbagai jenis produk dan servis sama ada secara dalam talian atau luar talian.

Dengan adanya rangkaian internet, bukanlah sukar bagi seorang surirumah untuk mencari publisiti bagi produk mereka dengan kemahiran dan keupayaan mereka melalui blog dan media sosial.

Terdapat untuk menjadi seorang surirumah yang bekerjaya, perlu ada kesabaran dan pengorbanan. Pandai untuk membahagikan masa dan keluarga. Berikut adalah beberapa tips bagi seorang surirumah mencari duit dari rumah. Antaranya ialah:-
  • Kenal minat dan keupayaan anda.
  • Lakukan sesuatu yang memberi makna dalam hidup anda.
  • Mencuba alternatif lain dalam mencari pendapatan selain minat.
  • Pandai bahagikan masa.
Untuk berjaya dalam apa jua bidang sekalipun, kita perlu ada satu matlamat. Untuk sentiasa berada dalam landasan yang betul, anda perlu membuat matlamat untuk setiap minggu, bulan dan tahun. Cuba untuk tidak melakukan perkara-perkara yang tidak perlu. 

Oleh sebab tugas seorang surirumah adalah sangat sibuk, anda perlu membuat jadual bagi memastikan masa yang digunakan adalah sebaiknya dan tidak sia-sia. Disiplin adalah penting dalam melaksanakan jadual tersebut. 

Adakah saya seorang surirumah yang bekerjaya?

Ya, saya adalah seorang surirumah yang mempunyai 4 orang anak dan masih mempunyai pendapatan sendiri sama seperti waktu saya bekerja dahulu. Malah, pendapatan saya pada ketika ini melebihi gaji ketika saya masih bekerja. Kos sara hidup yang meningkat pada hari ini membuatkan saya perlu mengubah kehidupan keluarga tanpa pelu bergantung pada suami.

Apa yang membuat saya mengubah fikiran untuk menjadi seorang surirumah adalah kerana anak-anak yang masih kecil dan masa yang saya ada bersama anak-anak adalah sangat terhad sedangkan anak-anak perlukan perhatian sepenuhnya daripada ibu dan bapa. Itu yang membuatkan saya mengambil keputusan untuk meletakkan jawatan. 

Sambil melihat anak-anak membesar di depan mata, saya masih mampu mencari pendapatan sendiri untuk memuaskan kehendak sendiri dan sebagainya. Terasa puasnya bila dapat apa yang kita hajati tanpa perlu membebankan suami.

Pernah tak rasa sangat terbeban untuk bayar sewa rumah? Kalau ya, wajib tonton video ni, bagaimana beliau menjadikan bisness beliau sebagai satu platform untuk membayar sewa rumah.

Nak join bisness ni? Isi borang dibawah dan saya akan hubungi anda secepat mungkin.

Kenali Nur Hijratul Hajar Bahaman

Saya merupakan seorang isteri dan ibu kepada 4 orang anak. Seorang ibu bekerjaya dan mempunyai matlamat besar dalam kehidupan. Ingin bebas dari belenggu hutang dan membantu golongan yang benar-benar memerlukan dan ingin berjaya dalam kehidupan.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment