Thursday 7 November 2013

BUIT DUIT DARI RUMAH DENGAN SHAKLEE



SEKADAR PERKONGSIAN SAHAJA

Ni adalah entry kedua yang dapat saya update malam ni..huhu. Nak citer sikit camner saya mula berkecimpung dalam bisness Shaklee..Mulanya, saya sendiri tak pernah dengar tentang Shaklee..Mula dengar n beli pun bila lepas bersalin..Ingat lagi masa tu saya still study..Lepas bersalin je kna sambung praktikal..Then, masa tengah praktikal tu on facebook..Tengah2 dok on fb, saya ternampak 1 iklan tentang nak tambahkan susu badan..so, apa lagi saya terus nak cuba sebab niat dalam hati memang nak menyusukan anak sampai 2 tahun..Masa tu saya cuma amik set bajet je..tapi alhamdulillah dengan izin Allah, saya mampu untuk buat stok susu masa kerja..

Kisah saya bermula bila saya sambung beli set penyusuan pada seorang distributor ni..Saya beli Ostematrix Shaklee sebab saya tak minum susu, so kalsium dalam badan kurang..Akak tu syorkan saya Ostematrix untuk tambahkan kalsium dalam badan...Maklumlah, seperti yang kita tahu perempuan lebih berisiko terdedah kepada penyakit Osteoporosis..

Dari situ, bermulalah kisah saya dengan Shaklee..Satu hari, dalam bulan Jun akak tu offer saya untuk free membership sebab saya bli barang dari die..Hmm saya pun fikir, kalau dapat free membership boleh r..saya pun register dengan akak tu...Bulan pertama, saya merasa gak bonus hasil dari pembelian saya..Walaupun tak banyak, tapi rezeki takkan nak tolak kan??Masa tu excited sangat..

Masuk bulan ke2, saya senyap dari Shaklee sebab pada mulanya saya memang tak minat bisnes..Saya fikir, boleh ke saya buat bisness ni?Dah la tak reti nak jual barang..nak kena jual produk lak tu..Ada ke orang nak beli?Sebab dah ramai orang jual Shaklee kan??Lepas tu, nak buat2 ayat promote tu semua...Hmm lecehnya..Pastu, saya keje lak..dengan anak lagi, bisnes lagi, so saya diamkan diri..Bulan ke3, saya dah mula mengorak langkah..bila tengok semua kawan2 dalam group saya ada yang dapat 4 5 angka, saya mula teruja..Ya Allah, hebatnya mereka semua ni!!!Saya nak jadi sebahagian dari mereka!!!Alhmdulillah, pintu hati saya terbuka semula untuk mulakan bisnes Shaklee..Berkat tunjuk ajar dari sifu2 yang hebat dalam group saya, dapat membuka mata, hati dan minda saya untuk menggapai kejayaan dengan shaklee..Sekali lagi saya dapat bonus dari hasil titik peluh saya..Bermula dari 2 angka kepada 3 angka...dan sekarang mencecah ke 4 angka tu bukan satu yang mustahil..Insyaallah..

Apa yang lagi membahagiakan saya ialah:-
  • Shaklee tidak perlu bersemuka dengan orang..Semuanya dihujung jari (online)
  • Tidak perlu simpan stok yang banyak (Semuanya diuruskan oleh branch..Hanya perlu order melalui online)
  • Pendapatan bulanan sama seperti bekerja makan gaji (mungkin lebih dari itu)
  • Anak2 membesar depan mata (bak kata my mummy "menyusukan anak pun boleh buat duit")
  • Anak2 terselamat dari sebarang kes penderaan (sekarang ni macam2 kes kita dengar tentang penderaan kanak2..tak sanggup nak dengar dan lihat dah!!!memang kejam)
  • Dapat membantu kedua orang tua ke (tak teringin ke nak hulur 3 4 angka pada ibu bapa tiap2 bulan?)
  • Dapat membantu meringankan beban suami

Jom ketahui cara2 untuk sertai saya..
  • Yuran Pendaftaran Keahlian seumur hidup RM65 + RM10 untuk pos starter kit
  • Boleh daftar sendiri di mana2 cawangan Shaklee yang terdekat dengan dibawah tajaan saya ID :926826 (Nur Hijratul Hajar Bahaman)
boleh juga baca di sini

Senangkan?Apa tunggu lagi???Anda mampu mengubahnya..Boleh pm/sms/whatsapp saya 0132109044 untuk maklumat lanjut atau email ke nurhijratulhajar@yahoo.com



Kenali Nur Hijratul Hajar Bahaman

Saya merupakan seorang isteri dan ibu kepada 4 orang anak. Seorang ibu bekerjaya dan mempunyai matlamat besar dalam kehidupan. Ingin bebas dari belenggu hutang dan membantu golongan yang benar-benar memerlukan dan ingin berjaya dalam kehidupan.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment