Wednesday 18 December 2013

I WANT TO CHANGE MY LIFE..BUT HOW?????


Bila bercerita tentang mengubah kehidupan kita sendiri, mesti ramai yang inginkan menjadi orang kaya kan??Ala, macam lagu AWIE RAFAEL DAN ULTIMATE..KALAU AKU KAYA..

KALAU AKU KAYA..
HARI-HARI HARI RAYA..
BIL-BIL JIRAN KELUARGA AKU BELANJA SELAMBA..
KALAU AKU KAYA..
AKU BELI SEGALANYA..
UTUSKAN SEMUA..HADIAHKAN PADA MAMA..
KALAU AKU KAYA..OH..KALAU AKU KAYA..OHOH..

bila diamati ayat-ayat lagu tersebut, alangkah bertuahnya jika kita dilahirkan sebagai anak ORANG KAYA..ataupun anak SULTAN..huhu, tapi tak semua bernasib baik kan?? sebagaimana Allah berfirman, "Allah tidak akan mengubah nasib suatu kaum sehinggalah mereka mahu merubah diri mereka sendiri." Maka, haruskah kita berserah kepada takdir semata-mata?? Kita adalah apa yang kita nak!!! Kalau nak jadi doktor, ubah diri ke arah untuk menjadi doktor!! kalau nak jadi juruterbang, ubah diri ke arah untuk menjadi juruterbang!! Kalau nak jadi jutawan, ubah diri ke arah untuk menjadi jutawan!!! Mesti ramai yang fikir..Cakap senang r, nak buat tu yang susah!! Sebagai seorang Islam, tiada perkara yang senang dalam dunia ni..Nak masuk syurga pun susah kan??Kita perlu usaha ke arah untuk masuk syurga!!..Tapi berkat usaha, doa dan tawakkal kita sepenuhnya kepada Allah s.w.t Insyallah segalanya dipermudahkan..

Ok berbalik pada tajuk kita hari ini, dengan keadaan ekonomi yang semakin meningkat sekarang ni kita perlu mencari pendapatan sampingan untuk menanggung perbelanjaan seharian. Bagi ibu-ibu yang bekerjaya, mungkin mencukupi untuk membantu para suami menampung perbelanjaan seharian tetapi bagaimana pula bagi ibu-ibu yang tidak bekerjaya?? Salah satunya adalah saya sendiri..dulu saya pernah bekerja, tetapi oleh kerana tidak tahan dengan persekitaran pejabat, saya nekad untuk berhenti kerja..



Memang berbeza pengalaman seorang ibu yang bekerja dengan ibu yang tidak bekerja atau istilah lain WORK AT HOME MAMA (WAHM). Akhir-akhir ni, kita sering dikejutkan dengan kes penderaan kanak-kanak di taska..Alangkah bahagianya bila kita mampu untuk mejana pendapatan dirumah tanpa perlu menghantar anak-anak ke taska..Takut kan bila macam-macam berlaku..

Niat utama kita bekerja adalah untuk mencari rezeki tapi kalau kita yang duduk di rumah ini masih mampu menjana pendapatan seperti CEO why not kan??Meh saya cerita tips menjana pendapatan setaraf CEO yang hanya dirumah sahaja.. Permulaan saya dengan shaklee adalah FREE MEMBERSHIP. Saya mula mengenali Shaklee apabila melahirkan anak kedua dan selepas pantang saya perlu bekerja..Niat dihati ingin menyusukan anak saya sehingga 2tahun, so option lain saya perlu mencari supplement untuk meningkatkan production susu dan buat stok susu dirumah.. Dengan setiap pembelian RM670++ kita akan mendapat 200uv untuk free membership..Mesti ada yang terpikir kan, wah, banyaknya nak beli sampai RM670.. Eh, jangan befikiran negatif dlu k..Kita beli produk sampai cukup amount tu, then kita amik mana yang kita nak guna tapi yang selebihnya kita boleh jual semula..So, takde kerugian disitu kan? Cuma rugi sebab kita pakai sendiri tu jelah kan?huhu..Tapi, kalau rasa tak mampu nak beli sampai RM670++ tu, takpe ada cara lain.

Cara yang kedua ialah hanya bermodalkan RM75 untuk mendaftar keahlian seumur hidup..tak perlu beli barang pun!! Tapi nak dapat income seperti CEO tu bukan duit jatuh dari langit ye..perlu ada usaha, doa dan tawakkal..Shaklee ni memang MLM tapi bukan PERLU KUAR MODAL DAN CARI ORANG!! Kalaulah Shaklee ni kriterianya macam tu, memang sayalah orang pertama yang akan REJECT!! Alhamdulillah, selepas join Shaklee hanya dengan jual produk sahaja tanpa perlu cari orang..tapi Orang yang cari kita untuk jadi AHLI..So, nampak kan di situ bahawa Shaklee adalah tidak perlu mencari orang seperti MLM yang lain!! Bagaimana ingin menjana pendapatan dengan shaklee?? klik link ni ye..

Memang berbeza sangat bekerja dari rumah..Segala aktiviti anak kita, dapat dilihat di depan mata..






Inilah permatahati dan bidadari saya..

Kalau dulu, mungkin saya tiada masa untuk melihat anak-anak membesar depan mata..mana tak, keluar pagi pukul 7 pagi balik sampai rumah pukul 7malam..Tu pun kadang-kadang sampai pukul 8 baru sampai rumah sebab suami habis kerja lambat..Berapa jam je masa yang saya ada untuk anak-anak?? Alhamdulillah sabtu ahad kami suami isteri cuti, kalau kerja memang langsung takde masa untuk anak-anak..

Dan sekarang Alhamdulillah, saya diberi peluang untuk membesarkan anak-anak didepan mata dan menarik lagi, saya hanya buat shaklee secara online sahaja iaitu hanya memerlukan masa depan laptop. Tiada istilah perlu mengetuk rumah orang menjual barang atau memaksa kawan-kawan mahupun saudara mara ataupun keluarga sendiri untuk membeli. Tiada panas terik matahari, berhujan dan sebagainya. Dari jualan secara online, customer akan datang sendiri pada anda. Sangat mudah kan?? Lebih-lebih lagi trend jualan online yang semakin pesat membangun.

Namun, paling penting adalah KEMAHUAN. Jika tiada rasa mahu, bagaimana ingin berjaya?? Kerana dari MAHU itulah yang akan merangsang kita untuk buat lebih baik dan lebih baik lagi. Jika tiada perasaan MAHU itu, kita akan buat sesuatu perkara itu dengan sambil lewa. Kalau buat perkara yang kita tak suka, maka adakah pendapatan akan menjadi maksimum seperti yang kita harapkan??

Tepuk dada tanyalah selera.. Keinginan kita mungkin tinggi menggunung!!! Inginkan kereta mewah, rumah banglo dan sebagainya..maka anda sendiri berhak untuk memilih..membiarkan peluang ini berlalu pergi atau memberanikan diri untuk mencuba??? Keputusan di tangan anda!!

Untuk maklumat lanjut, boleh hubungi saya ditalian 013-2109044 (sms/whatsapp/wechat) atau email ke nurhijratulhajar@yahoo.com




Kenali Nur Hijratul Hajar Bahaman

Saya merupakan seorang isteri dan ibu kepada 4 orang anak. Seorang ibu bekerjaya dan mempunyai matlamat besar dalam kehidupan. Ingin bebas dari belenggu hutang dan membantu golongan yang benar-benar memerlukan dan ingin berjaya dalam kehidupan.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment