Wednesday 25 December 2013

Omega 3 Mencegah dan Merawat Eczema


Hari ni hari rabu hari cuti sebab 25.12.13 penganut agama Kristian menyambut Hari Natal..so saya ucapkan Merry Christmas kepada semua yang menyambutnya dan Selamat Tahun Baru 2014..pejam celik pejam celik kita dah nak melangkau ke tahun baru..Semoga tahun baru yang akan datang memberi semangat dan azam yang baru kepada semua..Lagi beberapa hari je kita akan meninggalkan tahun 2013..Semua yang telah berlaku biarlah ia menjadi satu kenangan dan kita harus pandang kedepan dan meneruskan impian...

Beberapa hari juga kita promosi Omega guard akan berakhir..Hari ini saya nak cerita bagaimana Omega 3 dapat mencegah dan merawat Eczema.




Eczema berasal daripada bahasa "greek" iaitu "meluap" juga dikenalai sebagai dermatitis atopik. Ia adalah satu bentuk radang kulit yang kronik. Istilah ekzema telah meluas digunakan untuk pelbagai keadaan kulit yang berterusan. Ini termasuk kekeringan dan ruam kulit yang berulang oleh gejala-gejala seperti kemerah-merahan, edema kulit (bengkak), kegatalan dan kekeringan, pembentukan kerak, menggelupas, melepuh, retak, meleleh, atau pendarahan, pembentukan kerak , mengelupas, melepuh, retak , meleleh , atau pendarahan. 

Seperti mana yang kita tahu, Omega 3 adalah bersifat asid lemak, omega sangat bersifat anti inflammatory (anti radang). Keradangan ini adalah punca kepada eczema. Menurut kajian, pengambilan EPA dan DHA boleh mengurangkan keradangan sama ada radang kulit, radang paru-paru dan bengkak sendi antaranya. Omega 3 dapat membantu menguatkan membran sel. Radang kulit mudah berlaku apabila kekurangan EPA dan DHA di dalam badan. Selain itu, Omega juga melembabkan sel-sel kulit supaya tidak kering dan dalam masa yang sama dapat mengurangkan eczema yang merebak. Namun demikian, pengambilan Omega 3 yang berlebihan juga mungkin akan terjadi. Tetapi peratus eczema terjadi adalah tinggi apabila kekurangan Omega 3. Eczema akan terjadi kepada sesiapa sahaja pada peringkat umur

PENTING UNTUK WANITA HAMIL



  • Sekiranya ketika mengandung, anda mengalami msalah keputihan yang kronik, segera berjumpa dengan doktor untuk mendapatkan rawatan kerana dikhuatiri kulat akan menjangkit pada kulit bayi yang akan menyebagkan radang kulit iaitu eczema!!!!

untuk maklumat lanjut, sila sms/whatsapp/wechat 013-2109044 atau email ke nurhijratulhajar@yahoo.com
Harga asal omega RM136..nak dapatkan harga RMXX!!!!cepat hubungi saya!!!Promosi berakhir 31 December 2013


Kenali Nur Hijratul Hajar Bahaman

Saya merupakan seorang isteri dan ibu kepada 4 orang anak. Seorang ibu bekerjaya dan mempunyai matlamat besar dalam kehidupan. Ingin bebas dari belenggu hutang dan membantu golongan yang benar-benar memerlukan dan ingin berjaya dalam kehidupan.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment