Tuesday 10 May 2016

Cara merawat batu karang dengan mudah

 

Batu yang terdapat dalam ginjal atau lebih dikenali dengan "Buah Pinggang" terjadi dari tumbuhan kristal halus dari beberapa jenis kimia. Kimia yang paling lumrah adalah kalsium oxalat, kalsium pospat dan yang kurang dikenali ialah asid uric, cystine dan magnesiam pospat ammonia.

Saiz batu karang ini ada yang halus seperti pasir dan boleh jadi sebesar bola golf. Kebanyakkan batu tumbuh membesar dalam ginjal, kemudian bergerak ke bawah ke dalam saluran kencing dimana ianya menjadi bertambah besar. Kesulitan akan timbul apabila batu-batu menjadi terlalu besar yang mengakibatkan ganguan kepada perjalanan aliran air kencing. Bahaya ke batu karang ni? Ya kerana ia boleh menyebabkan air kencing berdarah.

Dengar sahaja pun sudah cukup mengerikan apatah lagi yang sedang mengalaminya.
Adakah anda seorang yang tidak suka minum air?
Kalau ya, anda perlu mengubah tabiat tersebut kerana potensi untuk terkena penyakit batu karang adalah tinggi kalau kurang minum air. kenapa?

Batu karang terbentuk disebabkan oleh terdapat kepekatan yang tinggi bahan-bahan tertentu di dalam air kencing yang menyebabkan terbentuknya kristal. Selain kurang minum air, batu karang juga boleh terjadi disebabkan oleh jangkitan salur kencing yang berulang kali, pembesaran kelenjar prostat yang menyebabkan takungan air kencing sehingga berlakunya jangkitan.

Penyakit batu karang ni takde signal. Tau-tau je rasa sakit yang amat sampai boleh menyebabkan tak mampu nak tahan2 Dah. Tak semestinya bila makan supplement baru nak minum banyak air tapi badan kita ni setiap hari memang memerlukan banyak air.

Antara gejala2 Batu karang ialah :

  • Air kencing berdarah
  • Air kencing keruh dan berbau busuk
  • Kencing tak lawas
  • Rasa sakit yang teramat sangat daripada belakang hingga ke kemaluan
  • Rasa sakit yang tajam pada testikel
  • Demam jika terdapat jangkitan kuman
  • Rasa sakit dan sengal-sengal di belakang jika batu karang di buah pinggang
  • Loya, muntah dan sesak nafas bagi kes kronik (kegagalan buah pinggang)
Bagi masalah kronik seperti ini, rawatan terbaik selain pembedahan ialah dengan mengamalkan Vivix.

Bagaimana Vivix Mampu mencegah penyakit Batu karang ni??

Vivix  mampu membaiki dan melindungi selular DNA supaya sentiasa baik, mengawal genetik supaya sentisa melambatkan penuaan sel badan, menggalakkan pembentukan mitochondria untuk meningkatkan tahap tenaga dalam sel tubuh. Jadi, sel tubuh akan sentiasa bertenaga dan sihat untuk melawan penyakit dan ketidakstabilan badan.

Antara Punca sebarang penyakit termasuklah penyakit Batu karang ialah kerana MITOKINDRIA GAGAL HASILKAN TENAGA. Vivix mampu mengaktifkan mitokondria ini kerana ia mempunyai Resveretrol !!
*resveretrol dikenali sebagai ibu segala antioksidan.

Mitokondria adalah sebuah organel terbesar yang kedua yang ada di dalam sel. Sel mitokondria ini adalah salah satu sel yang sangat berperanan pada proses respirasi pada sel. Kerana peranannya yang sangat penting inilah mitokondria juga sering disebut sebagai pusat kekuatan sebuah sel. Kita mampu menemukan sel mitokondria ini disetiap sel dalam tubuh kita.

Fungsi utama dari bahagian mitokondria sendiri adalah respirasi selular atau proses kimiantuk melepaskan energi yang ada di dalam glukosa. Fungsi mitokondria ini juga berkaitan dengan siklus asam sitrat, transportasi elektron, mengontrol siklus sel, pemantauan pertumbuhan sell, Dan mengelola apotosis.

Selain melakukan aktiviti seharian seperti pergerakan tubuh, tenaga dalam bentuk ATP ini juga untuk proses penghadaman, perkumuhan dan segala aktiviti di peringkat sel. Tanpa tenaga ATP, sel-sel tubuh akan mati. Jika banyak sel yang mati dalam organ, ia menyebabkan kegagalan fungsi organ.

Cuba bayangkan kita tidak mempunyai cukup tenaga. Kita tidak makan beberapa hari, sudah tentu kita tidak mampu melakukan kerja-kerja kita kerana pergerakan tubuh kita memerlukan tenaga yang diperolehi dari makanan yang kita ambil.

Jika ia berlarutan (tidak makan beberapa minggu), sudah pasti kita akan mati. Begitu halnya dengan sel-sel dalam organ pada tubuh kita. Oleh itu, jalan terbaik ialah dengan mengamalkan Vivix.
Kenali Nur Hijratul Hajar Bahaman

Saya merupakan seorang isteri dan ibu kepada 4 orang anak. Seorang ibu bekerjaya dan mempunyai matlamat besar dalam kehidupan. Ingin bebas dari belenggu hutang dan membantu golongan yang benar-benar memerlukan dan ingin berjaya dalam kehidupan.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment