Thursday, 12 May 2016

Kelebihan Lobak Ungu


Ada apa dengan Lobak Ungu.

Khasiat lobak ungu yang sangat luarbiasa

Kalau sekarang ni tengah sibuk pasal cerita "Ada apa dengan Cinta", kali ni saya nak cerita pulak ada apa dengan Lobak Ungu (Purple Carrot). Kalau sebelum ni kita cuma tahu tentang lobak merah dan khasiatnya, apakata ambil tahu pula tentang kebaikan Lobak Ungu. Walaupun warnanya agak pelik tetapi khasiatnya terlalu banyak dan sangat luarbiasa berbanding lobak merah yang selalu kita makan.

Antara manfaat Purple Carrot:-

  • Mengandungi banyak nutrisi - Purple Carrot mengandungi banyak nutrisi Vitamin A & Phytokimia termasuk carotenoid, phenolics, polyacetylenes, isocoumarins & sesquiterpenes. Nutrisi ini sangat berkhasiat untuk tubuh berbanding lobak merah kerana Purple carrot mengandungi kepekatan anthocyanin yang tinggi iaitu 28x ganda lebih berbanding carrot biasa. Selain 2x ganda tahap beta-karotena.
  • Sebagai Antioksida - Antioksida yang terdapat dalam purple carrot penting untuk melindungi sel badan manusia Daripada "berkarat" yang boleh menyebabkan pelbagai penyakit datang. Ia juga penting untuk menghalang radikal bebas yang berbahaya hadir ke tubuh Kita.
  • Anti Radang - Mempunyai sifat anti radang yang tinggi. Disebabkan Itu ia bagus untuk melegakan arthritis @ sakit sendi
  • Anti Carcinogen - Sifat anti carcinogen purple carrot membantu mengurangkan risiko kanser. Bagi penyakit kanser, ia boleh membantu tubuh untuk Melawan kanser. Kajian yang dijalankan Oleh Jabatan Pemakanan & Sains Makanan Universiti Maryland telah menguji kesan Anthocyanin Daripada pelbagai sumber didapati bahawa anthocyanin mampu menghalang pertumbuhan sel-sel kanser kolon. Kajian juga mendapati purple carrot mengandungi lutein, karotenoid melindungi tubuh dari kanser kolon.
  • Melindungi kualiti kesihatan mata - Makanan yang Kaya dengan anthocyanin seperti lobak Unggu Boleh membantu meningkatkan kesihatan mata anda. Kajian menunjukkan bahawa anthocyanin membantu dari segi meningkatkan penglihatan mata pada waktu malam, meningkatkan peredaran dalam kapilari retina. Lutein dalam lobak Unggu juga berfungsi untuk melindungi kualiti mata &  ia digelar "vitamin mata". Lutein biasanya digunakan dalam rawatan pencegahan masalah  @ kemerosotan mata seperti katarak & retinitis pigmentosa.
  • Antiviral, antiseptic & anti microbial - Ia sangat bagus untuk Melawan virus & bakteria yang Mudah berjangkit dan mudah merebak seperti flu, campak & jangkitan dalaman seperti jangkitan pada salur kencing, mulut dan perut.
  • Memperbaiki kesihatan vascular - Kandungan vitamin A yang tinggi dalam lobak Unggu membantu untuk meningkatkan sistem imun & menghalang lemak ke arteri Kita. Sebelum ini, saya pernah kongsikan bagaimana Resverastrol membantu masalah jantung begitu juga dengan purple carrot. Sekiranya lemak sampai ke arteri , arteri kita akan tersumbat maka jadilah sakit jantung, jantung tersumbat dan macam-macam penyakit lain.
Jadi Bagi mereka yang berisiko tinggi menghidap penyakit jantung sangat disarankan untuk mengambil Vivix. Banyakkan Khasiat dari dalam HINGGA Ke luar tubuh , purple carrot ni berfungsi. Jadi tidak salah purple carrot dipilih sebagai bahan didalam Vivix!!!

Tengoklah  Hasilnya juga sangat luar biasa Dan sangat hebat dibantu dengan bahan-bahan lain! Nak tahu tak akar purple carrot Ni pun mempunyai banyak Khasiat tau!
Dulu akar purple carrot Ni  digunakan untuk merawat usus, masalah penghadaman, masalah tonsil Dan sembelit. Keseluruhan Sayur blh Guna dan sangat berkhasiat

Teruja nak cuba purple carrot? Tak perlu susah Nak Cari purple carrot tak yah susah2 Kita minum je Vivix , sesudu sehari Semua Khasiat Kita dapat.

Tapi sebelum tu mungkin Ada yang tertanya2 Apa itu Anthocyanin Kan?

Anthocyanin merupakan sumber antioksida yang kuat Dan ia didapati di dalam sayuran dan buah-buahan yang berwarna merah, biru dan unggu. Jadi anthocyanin Ini Hanya didapati dalam sayuran dan buah-buahan Daripada 3 warna sahaja! Ha, memang agak susah nak dapatkan sayur dan buah yang tiga warna ni. Jadi kalau dah ada Vivix, apa tunggu lagi?

Hubungi saya segera untuk mencuba Vivix melalui wasap 0132109044 dan sekiranya anda inginkan Vivix dengan kadar segera boleh berjumpa dengan saya sendiri di kawasan berdekatan tanpa menggunakan khidmat pos.

Kenali Nur Hijratul Hajar Bahaman

Saya merupakan seorang isteri dan ibu kepada 4 orang anak. Seorang ibu bekerjaya dan mempunyai matlamat besar dalam kehidupan. Ingin bebas dari belenggu hutang dan membantu golongan yang benar-benar memerlukan dan ingin berjaya dalam kehidupan.

You Might Also Like

0 comments:

Post a comment