Saturday 21 May 2016

Tips untuk kekal awet muda dalam masa 9 hari

 

Kekal awet muda dengan mudah

Apabila bercerita tentang awet muda, ramai yang teringin sentiasa kekal muda. Definisi tua pada pandangan kita ialah apabila kulit kita mulai kedut dan sudah tumbuh uban. Tetapi tahukah anda bahawa proses penuaan juga akan memberi kesan kepada gigi,jantung dan seksualiti.

Vivix membantu dalam mengekalkan wajah 25 tahun lebih muda



Oleh itu, pada kali ini saya akan kongsikan apa jenis penuaan dan apa yang anda boleh lakukan untuk melambatkan proses penuaan serta menggalakkan kesihatan yang baik pada sebarang usia.

Apa yang berlaku seiring meningkat usia

  • Sistem kardiovaskular - kadar denyutan antung menjadi sedikit pelayan dan hati mungkin akan menjadi lebih besar. Lakukan aktiviti fizikal sebagai rutin harian.
  • Tulang, sendi dan otot - seiring usia, tulang akan mengecut dalam saiz dan ketumpatan yang melemahkan dan menyebabkan tulang mudah patah. Untuk mengekalkan tulang yang sihat, dapatkan kalsium yang mencukupi
  • Masalah sistem pencernaan - Sembelit adalah perkara biasa bagi warga emas kerana terdapat pelbagai faktor iaitu kurang minum air, kurang bersenam, diet rendah serat, serta ubat-ubatan tertentu.
  • Masalah punci kencing dan salur kencing - Kehilangan kawalan pundi kencing (kencing tidak terkawal) adalah perkara biasa akibat proses penuaan.
  • Masalah memori - Ingatan terhadap memori akan semakin lemah.
  • Mata dan telinga - Apabila meningkat usia, masalah rabun juga akan berlaku dan lebih sensitif terhadap silau. Masalah ini juga boleh menyumbang kepada katarak.
Oleh itu, tidak terlalu lambat sekiranya anda memulakan gaya hidup sihat dari sekarang. Sekiranyanya anda ingin kekal awet muda seperti wanita dibawah ini boleh mengamalkan Vivix sebagai rutin harian. Ini kerana Vivix bertindak sehingga keperingkat sel dan bahan-bahan utama didalam Vivix tinggi antioksidan dan antipenuaan. Jadi tidak salah jika Vivix dikatakan sebagai supplement untuk kesihatan menyeluruh.



Jika anda ingin dapatkan Vivix sebelum raya boleh hubungi saya melalui wasap 0132109044 atau boleh berjumpa dengan saya sekiranya anda berdekatan dengan kawasan saya.

**These statement have not been evaluated by The Food and Drug Administration. These products are intended to be diagnose, treat, cure or prevent any disease.**


Kenali Nur Hijratul Hajar Bahaman

Saya merupakan seorang isteri dan ibu kepada 4 orang anak. Seorang ibu bekerjaya dan mempunyai matlamat besar dalam kehidupan. Ingin bebas dari belenggu hutang dan membantu golongan yang benar-benar memerlukan dan ingin berjaya dalam kehidupan.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment