Monday 9 May 2016

2 jenis strok yang boleh menyebabkan Sel Otak kiri mati. Bahaya ke?

 

 Luluhnya hati apabila Suami disahkan menghidap Strok

 

Setiap tahun,sekitar 800,000 orang di US akan diserang strok. Strok berlaku setiap 40saat.
Strok adalah serangan otak yang berlaku secara tiba-tiba dan boleh berlaku pada sesiapa sahaja tanpa mengira waktu. Apabila ianya berlaku, otak akan kekurangan oksigen dan sel otak boleh mati. Apabila sel otak disahkan telah mati, pesakit akan menghadapi masalah pertuturan, dan anggota badan yang berkaitan tidak dapat berfungsi dengan baik.


Strok terbahagi kepada dua jenis iaitu:-

  •  Hemorrhagic strok - Ianya jarang berlaku, hanya sekitar 15% sahaja kes strok jenis ini tetapi ia adalah penyumbang kepada kematian yang agak besar iaitu sekitar 40%. Ianya jarang berlaku tapi bahaya. Ia boleh berlaku disebabkan Brain aneurysm (masalah pada salur darah pecah) atau pun salur darah lemah dan bocor. Darah yang bocor tadi akan memenuhi otak dan menyebabkan keradangan dan tekanan pada otak.
  • Ischemic - Ini jenis strok yang biasa berlaku. Ia berlaku apabila salur darah yang ingin dihantar ke otak dihalang oleh blood clot (ada pembekuan pada saluran tersebut. Strok ini berlaku kebiasaannya berlaku pada orang yang ada darah tinggi atau mereka yang ada kolesterol tinggi juga tidak akan terlepas. Ini kerana kolesterol ini boleh menyumbat salur darah dan membentuk clot tadi. Apabila darah tak dapat sampai ke otak, maka berlakulah strok.
Sebelum itu, ingin saya kongsikan disini satu kisah rakan saya dimana beliau diduga dengan dugaan yang begitu besar apabila suami beliau disahkan menghidap strok dan sel otak kiri telah mati.


Berdasarkan pengalaman puan Hafza, beliau berusaha ikhtiar memberikan Vivix kepada suami beliau untuk memulihkan masalah strok tersebut. Alhamdulillah dengan izin Allah, suami beliau telah pun sembuh dari strok.

Dalam hal ini, bagaimana Vivix dapat membantu memulihkan strok? Ini kerana, didalam Vivix mengandungi resveratrol sebagai antipenuaan dan memerangi penyakit. Selain itu, Vivix juga bertindak melalui 4 cara yang pernah saya kongsikan sebelum ini. Vivix juga mempunyai ORAC antioksidan yang tinggi kerana kandungan Vivix terdiri daripada Polyganum Cuspidatum, Anggur Muscadine,Lobak Ungu dan Elderberry Eropah

Selain itu, anda juga boleh melihat testimoni pesakit strok yang lain sembuh selepas mengamalkan Vivix.





Mencegah itu lebih baik dari merawat, dan kita sebagai manusia harus berusaha dan ikhtiar untuk kesihatan yang baik. Tiada satu pun penyakit yang tiada ubat kecuali mati. Sekiranya anda ingin mencuba Vivix sebagai ikhtiar untuk menyembuhkan Vivix boleh menghubungi saya melalui wasap 0132109044






Kenali Nur Hijratul Hajar Bahaman

Saya merupakan seorang isteri dan ibu kepada 4 orang anak. Seorang ibu bekerjaya dan mempunyai matlamat besar dalam kehidupan. Ingin bebas dari belenggu hutang dan membantu golongan yang benar-benar memerlukan dan ingin berjaya dalam kehidupan.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment