Thursday 16 October 2014

Pencuci botol yang selamat untuk bayi


Bila becerita tentang pencuci botol susu, ramai ibu2 diluar sana tercari2 pencuci yang betul2 selamat untuk bayi.. Memang tak dinafikan terlalu banyak jenama pencuci botol di pasaran sekarang seperti pureen, pigeon, tollyjoy, sleek dan macam macam lagi tapi adakah ianya benar benar selamat untuk bayi.. 


Ni adalah contoh pencuci botol yang pernah saya guna..bila diteliti kandungannya terlalu banyak istilah kimia yang kita tak tahu kecuali ada ibu2 yang study kimia..huhu jgn marah ye..

Kebiasaanya, saya akan belek dulu semua isi kandungan seperti sabun, shampoo dan sebagainya kerana setahu saya sodium laureth sulfate adalah berbahaya kepada kita sebagai orang dewasa apatah lagi bayi..Jika diamati kandungan pencuci botol pureen tidak mempunyai sodium laureth sulfate (so mungkin selamat untuk bayi) tetapi pencuci botol sleek mengandungi sodium laureth sulfate..

Mengapa saya menegaskan disini bahawa sodium laureth sulfate tidak selamat dan berbahaya kerana sodium laureth sulfate ini digunakan didalam bahan pencuci untuk menghasilkan buih yang banyak dan boleh menyebabkan kanser..



Oleh itu, sanggupkah kita sebagai ibu mendedahkan risiko berbahaya ini kepada anak?? Jom dapatkan pencuci botol yang lebih selamat..Basic H Shaklee  ada jawapannya..Ramuan semulajadi dari air dan ekstrak jagung 100% selamat untuk bayi dan seisi keluarga..

Sekiranya anda ingin mendapatkan Basic H ini sendiri blh klik disini



** These statement have not been evaluated by The Food an Drug Administration. These products are not intended to be diagnose, treat, cure or prevent any disease**
Untuk maklumat lanjut, boleh hubungi saya di 0132109044 (pn.hajar) atau email ke nurhijratulhajar@yahoo.com
Kenali Nur Hijratul Hajar Bahaman

Saya merupakan seorang isteri dan ibu kepada 4 orang anak. Seorang ibu bekerjaya dan mempunyai matlamat besar dalam kehidupan. Ingin bebas dari belenggu hutang dan membantu golongan yang benar-benar memerlukan dan ingin berjaya dalam kehidupan.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment