Saturday 9 November 2013

Pemberi Tenaga (Performance Drink)

Assalammualaikum dan Selamat Malam pembaca semua..
Malam ni nak citer sikit tentang kebaikan Performance Drink Shaklee..Performance Drink ni terbukti dapat meningkatkan tenaga otot sebanyak 6 kali ganda, memberikan tenaga dan memelihara sirkulasi bendarlir dalam tubuh. Berbanding dengan minuman sukan yang lain, Performance mempunyai lebih 67% otot glikogen (sumber tenaga) dan menyediakan tenaga dari 3 jenis karbohidrat dengan segera.





Sebelum ni, kita sering meneguk minuman isotonik (sport drinks) untuk meningkatkan tenaga. Walaupun kita sendiri sedar yang minuman isotonik tersebut merupakan minuman berkarbonat (bergas) dan mempunyai gula berlebihan. Kerja yang terlalu berat akan menyebakan badan kita menyahidrat dan memerlukan minuman tenaga untuk mengembalikan penghidratan tersebut. Oleh itu, Performance Drink Shaklee adalah jawapannya. Minuman isotonik yang bebas karbonat dan less sugar!(kurang gula)

Meh, saya nak cerita sikit tentang sejarah Performance Drink Shaklee ni..
Performance Drink dihasilkan pertama kali pada 1980-an oleh saintis Shaklee dan University Yale bagi membantu projek penerbangan Daedalus dan telah mencipta rekod sejarah sebagai penerbangan berkuasa manusia yang paling jauh iaitu 72 batu dan rekod ini masih bertahan hingga kini.

Manfaat Utama Performance Drink Shaklee ialah:-

  1. Meningkatkan daya ketahanan badan dimana ia memberikan tenaga kepada otot dan sel dengan cepat. Menggantikan air yg hilang sewaktu latihan fizikal, meningkatkan daya tahan otot dan memanjangkan waktu latihan tanpa mencederakan tubuh.
  2. Membekal Tenaga & Daya Ketahan Fizikal dimana ia mengimbangi dan membekalkan elektrolit dalam tubuh dan mengimbangi metabolism air dalam tubuh. Ia mengandungi potassium, kalisum, sodium, phosphorus, magnesium dan chloride. Produk ini turut dirumus ekslusif untuk membekalkan tenaga fizikal terutamanya mereka yang menetap di kawasan tropika dan mereka yang aktif dalam kerja harian.
  3. Mencegah Penyahidratan dimana ia membantu mengurangkan kehausan, mencegah penyahidratan, melembabkan kulit dan kelihatan muda.
  4. Mengekalkan Paras Gula. Ia terbukti secara klinikal dalam memelihara paras gula darah yg penting bagi tenaga otot dan percepatkan sembuhan akibat kecederaan otot.

Golongan yang perlu mengambil Performance Drink??
  • Ibu yang menyusukan anak
  • Mereka yang mempunyai gaya hidup yg aktif iaitu aktif bersukan (Para atlet)
  • Orang yg berpuasa
  • Orang yang akan menjalani pembedahan (sebelum dan selepas pembedahan)
  • tidur lewat malam
  • Orang yang kerja berat (keletihan)
  • Wanita yang mengalami masalah vagina yg kering
  • Cirit-birit
  • Tiada selera makan
  • Rendah paras gula dalam badan 
  • Pesakit gout

Mengapa perlu memilih Performance Drink??
Rasa oren yang sedap berbanding minuman elektrolit yang bergas lain amat sesuai untuk semua jenis golongan. Ianya tanpa pewarna, perasa dan pengawet tiruan. Ia adalah semulajadi.



Apa tunggu lagi??Jom Pakat ramai2 beli Performance Drink ni untuk ahli keluarga terutamanya untuk suami kita yang tersayang..Kesian kan kadang2 tengok suami balik kerja penat sangat..Apalah sangat kalau nak dibandingkan harga dengan pengorbanan yang dilakukan oleh suami kita untuk menyara kita sekeluarga??Tak nak ke mereka sentiasa kekal aktif??JOM ORDER SEKARANG!!

Untuk maklumat lanjut;
PM/SMS/WHATSAPP 013 2109044
Email : nurhijratulhajar@yahoo.com
mummydamiazahiruddin@gmail.com



6.       


Kenali Nur Hijratul Hajar Bahaman

Saya merupakan seorang isteri dan ibu kepada 4 orang anak. Seorang ibu bekerjaya dan mempunyai matlamat besar dalam kehidupan. Ingin bebas dari belenggu hutang dan membantu golongan yang benar-benar memerlukan dan ingin berjaya dalam kehidupan.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment