Sunday 12 January 2020

Tips muda 10tahun dari usia



Muda 10tahun dari usia


Assalammualaikum dan hai semua. Kalini kak H nak kongsi tentang 1 produk yang baru sangat dalam Shaklee. Baru tak baru jugaklah. Dah beberapa tahun juga ye.




Satu produk yang diberi nama YOUTH SKINCARE. Nak tahu apa kelebihan YOUTH SKINCARE ni? Mesti ada yang ingat Shaklee ni sekadar vitamin kan? Sebenarnya lebih dari tu tau untuk kegunaan baby pun ada. SHAKLEE BABY

Apa lah yang Best sangat tentang YOUTH SKINCARE ni sampai nak kena beli?? Salah satu fungsi YOUTH ni adalah meremajakan kulit lebih muda 10 tahun dari usia kita. Baru nampak macam umur 19tahun giteww.

Penjagaan kulit muka ni adalah satu perkara penting yang perlu dilakukan SETIAP HARI demi kulit yang sihat, segar dan sentiasa muda. Tapi, tak semua orang melakukan rejim penjagaan yang betul dan ada jugak yang langsung tak memberi penekanan ke atas kesihatan kulit muka

Atas inisiatif ni la Shaklee membuat keputusan untuk menghasilkan Youth Skincare. Pertama kali cuba Youth, terus jatuh cinta sebab tersangatlah best.. Sangat moist, mudah serap dan paling penting hasil dia terbukti secara klinikal. Bukan self claim semata mata. Memang ada bukti..


Apa yang membezakan Youth dengan skincare lain?


Ok, kita tgk apa bezanya...

  • Keberkesanan youth dibuktikan melalui kajian klinikal. Ujian ni direka oleh World-Class Skin Expert dengan menggunakan Skin Age Index. Benda ni kaji kehadiran tanda² penuaan melalui data klinikal.
  • Hasil daripada kajian yang dijalankan 100% wanita yang diuji terbukti kulitnya lebih muda berbanding sebelumnya. 100% tau. Maksudnya semua dapat.


Apa yang bestnya Youth ni?


  • 100% vegan. Ada juga skincare lain yg vegan tapi boleh dikira dgan jari. Yang lain, mengaku ja semulajadi, tapi buktinya kita tak tahu.
  • Cruelty free. Maksudnya tidak diuji ke atas haiwan. Semua kajian ke atas manusia.
  • Bebas daripada 1500 bahan kimia merbahayae
  • Terbukti mempercepatkan pembaharuan sel kulit 10 kali ganda lebih cepat berbanding biasa..


Tau tak, kalau skincare yang banyak buih tu, tak bagus tau. Kena check, kebarangkalian produk yang banyak buih tu sebab SLS. SLS tu salah satu bahan kimia merbahaya jugak..

Skincare yang ada biji² (microbeads) pn tak bagus. Kita ingat benda tu bagus untuk 'cuci' kotoran kat muka.. Padahal benda tu pn salah satu bahan yang bahaya...

Dan of kos, Youth bebas dari semua tu.. Bebas dari SLS, paraben, pewangi tiruan, hydroquinon, bahan² dr haiwan dan banyak lagi..

Kita tengok bahan utama dalam Youth..


  •  Apple Stem Cell


Dalam kulit kita ada stem cell. Bagi yang muda, kulit kita akan renew setiap 28 hari. Tapi makin berusia, makin lambat kulit tu di renew. Jadi,apabila dalam skincare kita ada stem cell, dia akan membantu mempercepatkan proses renew kulit..

Kenapa shaklee pilih apple stem cell?

Sebab apple ni dari Switzerland. Tahan lasak. Kalau 4-6 bulan tanpa penjagaan pun, dia masih boleh hidup. Dan apple ni ada special stem cell. So sangat tepat dengan keperluan kulit kita. Apple stem.cell ni ada dalam serum YOUTH



  • Sichandra Chinensis Fruit extract.

Kulit kita terdiri daripada dermis dan epidermis. Dermis yang bahagian dalam, manakala epidermis pula yang di bahagian luar. Extract schisandra ni membantu memberikan nutrien yang secukupnya dari dermis ke epidermis. Ia berfungsi untuk menyokong kulit muda dan memberikan hasiat kepada kulit. Schisandra chinensis fruit Extract ni terdapat dalam krim malam



  • Lotus Japonicus Extract


Punca kedutan dimuka berlaku apabila dermis kurang elastin atau dah kurang kolagen. Oleh sebab itu Lotus Extract ni akan membantu menghasilkan kolagen dan memberikan elastin kepada kulit. Ini dinamakan Youth Protein. Ia juga dapat membantu menguurangkan eye bag di kawasan mata, smile line, kedutan tepi mata dan kulit semakin tegang. Bahan ni terdapat di dalam night cream dan serum


  • Muscadine Grape

Jika diamati, Muscadine Grape ini merupakan bahan utama di dalam Vivix. Vivix merupakan salah saru produk premium yang sangat bagus. Oleh kerana bahannya yang sangat bagus maka shaklee menggunakannya didalam YOUTH. Muscadine Grape ni fungsi dia untuk menghalang kerosakan DNA.

Bagi kulit yang sihat. Maknanya dia bagi perlindungan untuk kulit kita. Muscadine Grape ada dalam cleanser, toner dan moisturizer



  • Vital Repair + (vitamins dan botanicals)

Fungsinya untuk melawan radikal bebas dan memberi perlindungan kepada kulit. Vital repair+ terdapat di dalam cleanser, toner, moisturizer, dan night cream

Dan yang paling bestnya Youth ni, moisturizer dia ada SPF50. Walaupun tinggi kandungan SPF, tapi Youth ni non-comedogenic. Maksud non-comedogenic tu ialah ia tak menyumbatkan liang pori. Disebabkan itu, liang² pori kita bebas bernafas walaupun seharian kita pakai moisturizer.

Lama kelamaan, pori pun akan mengecil jugak lepas konsisten pakai. Youth ni dijual dalam bentuk set untuk mendapatkan hasil yang luarbiasa. Ini kerana, setiap satu item itu ada fungsi masing masing. Ia juga sesuai untuk semua peringkat umur dan untuk semua jenis kulit kerana kajian telah dibuat ke atas org yang berumur dari 20 - 60 tahun.

Youth SKINCARE telah dikaji selama 8tahun tau. Bukan senang senang je nak buat produk SKINCARE. Shaklee dah kaji supaya ianya sesuai untuk semua jenis kulit. Bukan produk yang bancuh bancuh timbang kilo terus boleh jadi krim. Youth Skincare ni ada yang boleh nampak kesan seawal 7hari.


Jenis jenis Set YOUTH


Starter set ada Cleanser, Toner, Moisturizer dan Night Cream. Yang ni sesuai untuk umur 20an sampai 30an yang tak ada masalah kulit sangat




Kalau full set, sama macam starter set tapi ada tambahan Serum dan Radiance C+E




Bagaimana perubahan pengguna YOUTH





Macam mana?? Rasa teruja tak nak dapatkan skincare YOUTH ni? Set ni sangat berbaloi kerana ianya mampu bertahan sehingga 4bulan ++ penggunaan. Tak rugi beli tau. Nak dapatkan YOUTH ni boleh je contact kak H di (0132109044) melalui wasap/telegram. 

**These statement have not been evaluated by The Food and Drug Administration. These products are not intended to be diagnosed,treat,cure or prevent any disease**
Kenali Nur Hijratul Hajar Bahaman

Saya merupakan seorang isteri dan ibu kepada 4 orang anak. Seorang ibu bekerjaya dan mempunyai matlamat besar dalam kehidupan. Ingin bebas dari belenggu hutang dan membantu golongan yang benar-benar memerlukan dan ingin berjaya dalam kehidupan.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment