Wednesday, 22 February 2017

Siapa suka makan anggur? Anggur pun ada banyak jenis kan? Ada anggur hijau n macam macam lagi.. Tapi ada satu anggur yang sangat istimewa iaitu anngur muscadine..
.
.
.
.
.
Anggur apa pulak ni?? Nama pun macam pelik je.. πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
.
.
.
Apa yang istimewa sangat anggur ni? Kalau dari segi rupa bentuk mmg besar dr biasa. lebih kurang sebesar bola golf. Isi dia juga lebih tebal. Anggur ni tahan lasak, dlm cuaca yg teruk pun boleh hidup. anggur lain boleh mati kalau cuaca tak elok.
.
.
.
Itu baru dari segi rupa bentuk.. Kalau dari segi kromosom, dia ada 20 pasang berbanding anggur biasa 19 pasang je. Alah, ntah apa lah pasal kromosom ni.. Lebih 1 je pun, apa yang hebat sangat??
.
.
Bila dah lebih maknanya segala keistimewaan dia pun lebih lah jugak. Nutrien lebih, semua kebaikan pun lebih. Anggur muscadine je yang ada asid alegik. Anggur lain takde. Hebat tak?
.
.
Kenapa pulak dengan asid alegik ni? Asid alegik ni adalah bahan antikanser. Fungsi dia lbh kurang mcm ni, dia halang sel kanser tu dari merebak dan akan buat kan sel kanser tu bunuh diri sendiri☺️. Secara Analoginya lebih kurang begitu ye, kitaran sel kanser tu tak jadi nk habiskan kitaran dia, bunuh diri sendiri. Dia takleh nk teruskan cycle dia dan mati sendiri. Power kan kandungan asid alegik ni
.
.

Selain tu,anggur muscadine ni 5x lebih fiber dr anggur biasa. Yang mana ada masalah penghadaman, sembelit, boleh amalkan anngur muscadine ni.. Yang nak cepat kurus pun boleh.
.
.
Kandungan vitamin c dia juga lebih. Anggur muscadine ada extra antioksidan, ada 88 jenis. Kalau anggur biasa dlm 40+ mcm tu je. Bila lebih antioksidan maka daya tahan pada radikal bebas lbh tinggi. Radikal bebas ni yg boleh bg macam2 sakit kat kita. Lindungi badan dgn antioksidan tinggi dpt bantu kita dr sakit2 kronik.
.
.
Terutama bg yg ada sejarah keluarga ada sakit kronik, walau skng tak kena pun sakit tu tapi berjaga2, Bila dh sakit tak guna gak kan, atau nk rawat jd lbh payah.
.
.
Tapi mana pulak nak dapat anggur ni? Kalau rajin nak cari, pi lah cari tapi nak senang, dalam #Vivix dah ada.. Tak payah susah susah.. Memandangkan korang dah tau apa fungsi anggur muscadine dalam Vivix ni, apa salah dgn vivix la kita melabur utk kesihatan keluarga. Sesuai lah dgn harga, nutrien sgt banyak.
.
.
.
Ada berita baik, kalau nak harga murah, ni lah masanya tengah promosi buy 6 free 1 n twinpack get 5% diskaun.. Ha, apa tunggu lagi?? Nak ke idok??

S A Y A.   J U A L.  S H A K L E E
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

SID PRO HAJAR (0132109044)

#tsunamishaklee #shakleeeffect #liveamazing #landmarkstudy #greateleven #Shakleesungaibuloh #shakleemalaysia #shakleebandartasikputeri #shakleekuang #shakleebrunei
Kenali Nur Hijratul Hajar Bahaman

Saya merupakan seorang isteri dan ibu kepada 4 orang anak. Seorang ibu bekerjaya dan mempunyai matlamat besar dalam kehidupan. Ingin bebas dari belenggu hutang dan membantu golongan yang benar-benar memerlukan dan ingin berjaya dalam kehidupan.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment