Saturday 28 December 2019

Tips pilih bisness yang betul tanpa rugi


Ada ke bisness tanpa modal?

Start sekolah lagi berapa hari je. Tahun 2019 pun dah nak melabuhkan tirai. Kebiasaanya hujung tahun ni ramai ibu bapa yang siapkan barang barang sekolah anak. Kak H pun tak terkecuali Tahun 2020 sahaja anak kak H 3 orang yang bersekolah rendah. Tahun 2021 pulak sorang sekolah menengah lagilah banyak perbelanjaannya.



Ikutkan purata, perbelanjaan anak seorang pun dah beratus ratus kalau 4 5 orang ya Allah beribu ribu jadi. Bagi ibu bapa yang berkemampuan mungkin tidak menjadi masalah tetapi bagi kita yang golongan marhaen ni macam mana agaknya nak survive kan? Kalau yang makan gaji tu, mesti separuh dari gaji dah habis pada keperluan sekolah anak.

Nak tak nak, ibu dengan ayah kenalah tolak tepi segala kemahuan dan kehendak demi anak anak. Beli apa yang perlu je. Paling memeritkan ialah dengan ekonomi sekarang ni. Ya Allah, sangat terkesan. Perkerja yang dibuangkan kerja pun masih ramai. Agak Agak macam mana lah ekonomi tahun 2020 nanti?

Cabaran tahun 2020 nanti kita tak tahu lagi macam mana. Ntah ntah lagi hebat dari yang sekarang ni. Jalan yang terbaik ialah persiapkan diri dari sekarang. Korang nak tak kalau kak H nak ajak join bisnes?

Bisness yang tidak bermusim serta Modal pun sangat rendah. Paling Best, korang bukan dapat untung runcit je tapi korang boleh dapat bonus tengah bulan. Siapa nak bagi kan saat saat hampir sesak nak tunggu gaji hujung bulan tu. Korang boleh jugak jana income infiniti tanpa hadKorang sendiri yang tetapkan nak income berapa.. 

Paling penting tak perlu nak simpan stok banyak banyak ataupun nak ke hq branch untuk beli barang. Semuanya hanya dihujung jari. Tak percaya?? Meh try pm/wasap 0132109044(kakH)risik risik dulu ke.

**These statement have not been evaluated by The Food and Drug Administration. These products are not intended to be diagnosed,treat,cure or prevent any diesease.**


Kenali Nur Hijratul Hajar Bahaman

Saya merupakan seorang isteri dan ibu kepada 4 orang anak. Seorang ibu bekerjaya dan mempunyai matlamat besar dalam kehidupan. Ingin bebas dari belenggu hutang dan membantu golongan yang benar-benar memerlukan dan ingin berjaya dalam kehidupan.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment