Wednesday, 2 July 2014

Puasa Lebih Bertenaga dengan 3 Gems


Alhamdulillah, harini dah masuk hari ke 4 kita berpuasa di bulan Ramadhan. 2 tahun yang lepas, saya tak dapat nak berpuasa di bulan ramadhan kerana melahirkan anak ke-2 pada 3 Ramadhan dan diikuti berpantang di bulan Ramadhan...Alahai dugaannya bila berpantang bulan puasa kan? Macam2 makanan ada untuk orang berbuka..Kita yg berpantang ni cuma boleh tgk jelah...(tapi kadang2 saya bedal gak..hahaha)..raya pun masih lgi dalam pantang tp berjalan je...huhu ada aku kisah??

Kali ni sekali lagi saya berbadan dua di bulan Ramadhan tapi nasib baik due lepas raya..So, dapatlah merasa berpuasa dengan baby di dalam perut..(huhu tak tahulah boleh tahan ke x) tapi alhamdulillah, dah 4 ari berpuasa, saya masih lagi bertahan dan tak rasa lapar..Nak tahu ape saya amalkan???

Set Berpuasa yang terdiri daripada ESP, PERFORMANCE DRINK, MEALSHAKE

Set ni boleh juga dikenali dgn Set 3 Mighty Gems dan amat sesuai untuk seisi keluarga..Nak tahu bagaimana ia berfungsi pada tubuh badan kita??Jom semak...

Energizing Soy Protein (ESP)

Protein adalah bahan utama dlm pembentukan pelbagai organ dan tisu dlm badan serta komponen utama kepada hormon manusia. Ia juga merangsang fungsi psikologi. Maka, setiap organ kita memerlukan protein. Kekurangan protein menyebabkan kelemahan dlm sistem imun untuk melawan penyakit, masalah lebihan air yg tinggi dlm badan, kehilangan kepejalan otot, perubahan warna rambut, bantut pertumbuhan, masalah penghadaman, masalah penghasilan darah dan hormon, dan akhirnya boleh membawa kepada kegagalan fungsi organ yg akhirnya boleh membawa kepada kematian. Fungsi ESP adalah :-

  • Pembekal Tenaga - Membekal tenaga dgn segera dan meningkatkan sistem imun, maka ia baik untuk kekal bertenaga, mencegah migrain, insomnia dan tekanan.
  • Baik untuk Prostat - Genistein yang terkandung dlm kacang soya terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas di dalam sel badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser. Ia juga sangat baik dlm pemulihan uterus, ovari, menopaus dan pembesaran prostat.
  • Baik untuk hormon - Kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, fungsinya bersamaan dgn hormon wanita. Ia membantu merendahkan paras kolesterol, mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung.
Mealshakes

Mealshake menyediakan hidangan lengkap dan asid amino serta nutrisinya mudah diserap untuk kegunaan seharian. Ia diperbuat daripada bahan-bahan semulajadi spt buah-buahan, sayur-sayuran, kacang soya, lactalbumin (sejenis susu) dan lain-lain. Lactalbumin adalah bahan yg terbaik dan mengandungi organisma protin yg sangat berkualiti dan mudah diserap ke dlm sistem tubuh dari peringkat bayi hingga ke orang dewasa. Jika anda mencari sarapan pagi yang penuh berkhasiat. Mealshakes merupakan pilihan bijak. Manfaat Utamanya ialah :-

  • Nutrisi Lengkap - Menyediakan 24 jenis vitamin, mineral dan zat yang diperlukan oleh tubuh. Kekurangan pengambilan zat boleh menyukarkan penyerapan vitamin dan mineral oleh tubuh badan. Ia turut mengandungi lesitin soya yang bekerjasama dengan vitamin larut lemak. Selain itu, ia juga kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa) untuk membantu pembinaan sel-sel kulit, kuku, rambut, organ, darah, imun dan lain2
  • Membantu tumbesaran - Mengandungi asid folik, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yg diprlukan untuk membina tulang dan sel-sel untuk proses membesar.
  • Detoksifikasi - Kaya dengan serat larut untuk membantu membuang lemak berlebihan dan sisa buangan dari perut dan usus.
  • Rasanya yang lazat untuk dinikmati oleh semua golongan dan boleh diambil bersama fruktos semulajadi, penggantian segera terhadap kekurangan vitamin,  mineral dan juga tenaga.

Performance Drink

Performance Drink dicipta untuk meningkatkan tenaga otot sebanyak 6 kali ganda, memberikan tenaga dan memelihara sirkulasi bendalir dalam tubuh. Ia juga dapat membantu tubuh kita menjaga kestabilan bendalir agar tidak kekeringan disamping mempunyai lebih 67% otot glikogen (sumber tenaga) dan menyediakan tenaga dari 3 jenis karbohidrat dengan segera. Baik untuk sistem neuromotor (tindak balas saraf dan otot). Manfaatnya ialah :-

  • Meningkatkan Daya Ketahanan Badan - Memberikan tenaga kepada otot dan sel dengan cepat menggantikan air yang hilang sewaktu latihan fizikal, meningkatkan daya tahan otot dan memanjangkan waktu latihan tanpa mencederakan tubuh.
  • Mencegah Penyahidratan - mengurangkan kehausan, mencegah penyahidratan, melembabkan kulit dan kelihatan mata.
  • Mengekalkan Paras Gula - Terbukti secara klinikal dalam memelihara paras gula darah yg penting bagi tenaga otot dan percepatkan sembuhan akibat kecedaraan otot.
  • Sesuai untuk mereka yg berpuasa, sebelum dan selepas pembedahan, tidur lewat malam, kepeningan dan sebagainya.

Jom lihat testimoni set 3 Mighty Gems ni..





**These statement have not been evaluated by The Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease**
Untuk maklumat lanjut, sila hubungi saya melalui sms/whatsapp di talian 013-2109044 atau email ke nurhijratulhajar@yahoo.com



Kenali Nur Hijratul Hajar Bahaman

Saya merupakan seorang isteri dan ibu kepada 4 orang anak. Seorang ibu bekerjaya dan mempunyai matlamat besar dalam kehidupan. Ingin bebas dari belenggu hutang dan membantu golongan yang benar-benar memerlukan dan ingin berjaya dalam kehidupan.

You Might Also Like

0 comments:

Post a comment