Thursday 6 February 2020

PERLU KE AMBIL SUPPLEMENT WALAUPUN DAH MAKAN SEIMBANG?


"Makanlah Sementara Masih Sihat"

Pernah tak dengar ungkapan macam kat 👆👆ni? Mesti pernah dengar kan? Ada betulnya, sementara masih sihat ni lah nak makan apa yang kita suka nanti dah sakit semua apa yang kita nak dah tak dapat nak rasa.. TAPI TAPI TAPI....



Masa kita tengah sihat ni lah nak kena jaga makan. Boleh je nak makan apa yang kita nak, tapi jaga kuantiti dan amalkan bersenam dan sebagainya. Barulah nanti bila dah tua kita masih lagi boleh menikmati makanan yang kita suka.

Dulu kak H pun macam tu, makan je selagi boleh. Selagi kak H tak naik berat badan or masih nampak kurus is ok. Tapi korang tau tak, sebenarnya orang yang kita sangka kurus dan sihat ni cuba cek balik tahap viseral fat dan macam macam lagi. Kadang semua dah over. Seram kan? Nampak je macam sihat tapi sebenarnya tak.

Alhamdulillah selepas kenal Shaklee, gaya hidup kak H dan family totally change. Lebih lebih lagi bila Shaklee memperkenalkan SET DETOX beserta meal plan. Memang awesome sangat. DETOX ni pun sebenarnya ada banyak peringkat tau. Detox parasit, Detox Hati, Detox Usus, Detox Darah. Semua ada fungsi masing masing. Sebelum ni kak H sendiri pun tak ambil berat tentang detox ni. Mau tak selama berpuluh puluh tahun hidup dah macam macam benda masuk dalam badan.



KENAPA PERLU TOPUP DENGAN SUPPLEMENT??

Bila bercerita bab makan, tak semua nutrisi yang kita nak daripada makanan kita boleh dapat. Kenapa jadi macam tu?sebab cara tanam, cara masak tu pun kadang kadang dah separuh nutrisi hilang. Sebab tu kita kena topup dengan supplement untuk pastikan badan kita dapat nutrisi yang secukupnya. Ambil contoh, sepatutnya kita kena makan 6 hidangan sayur sehari. Tapi kita? 

Kiralah sendiri ye. Kalau makan je jaga tapi tak bersenam tak guna jugak ye sebab dengan bersenam tu membantu kita untuk membakar lemak dan menyingkirkan segala toksin dalam badan. Panjang sangat dah kak H bebel ni. Harap harap korang ambil sebagai peringatan ye. Cuba ubah gaya hidup kepada lebih sihat untuk masa depan.

Jom tengok FEEDBACK yang join PROGRAM DETOX

Nak tahu fungsi SET DETOX ni?? Kak H share dalam next entry k. Stay tuned..

**These statement have not been evaluated by The Food and Drug Administration. These products are not intended to be diagnosed,treat,cure or prevent any disease**




Kenali Nur Hijratul Hajar Bahaman

Saya merupakan seorang isteri dan ibu kepada 4 orang anak. Seorang ibu bekerjaya dan mempunyai matlamat besar dalam kehidupan. Ingin bebas dari belenggu hutang dan membantu golongan yang benar-benar memerlukan dan ingin berjaya dalam kehidupan.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment