Friday 29 November 2019

6 Cara Mengekalkan Kulit Cantik Selepas Umur 20tahun


Apa itu kolagen??

Selalu je kita dengar dan lihat tentang iklan iklan kolagen ni tapi sebenarnya kita ni tahu atau tidak apa benda kolagen ni??

Kolagen merupakan protein yang menjadi struktur utama di ruang sel dalam pelbagai bentuk tisu penghubung. Kolagen kebanyakkannya ditemui di tisu perantara seperti tendon,ligamen dan kulit dalam bentuk gentian halus yang memanjang.



TAHUKAH ANDA??


Pendedahan kepada cahaya matahari,stress dan merokok boleh menyebabkan kita akan kehilangan kolagen. Jadi bermulalah episod kulit mengalami kedutan, muncul garis garis halus, kulit kendur dan tidak tegang.

Kenapa perkara ini berlaku? Ini kerana kolagen didalam badan kita semakin hilang. Kolagen merupakan kecantikan dalaman pada setiap penggunanya. Kolagen boleh diibaratkam umpama "GAM" yang melekatkan anggota badan kita..

Apabila gam tersebut kurang, maka wujudlah segala masalah yang kak H sebutkan diatas tadi. Kenapa kita sangat memerlukan kolagen ni?? Jom kak H kongsikan:-

5 SEBAB UTAMA KOLAGEN SANGAT PENTING


  • Kolagen adalah resepi utama untuk kulit cantik
  • Kolagen bantu menyokong sendi yang sihat

30% protein didalam badan kita terdiri daripada kolagen. Kolagen tersebut bantu untuk kulit kita tegang dan elastik. Semakin meningkat usia, kolagen akan semakin berkurang. Bukan menolak usia tua, tetapi tua dengan kekal cantik adalah satu pilihan. Katakan tidak pada kulit yang berkedut!!

Kolagen sangat penting dalam kesihatan sendi. Apabila kolagen ini semakin hilang, sakit sendi, sakit lutut akan berlaku.

  • Rambut dan kuku lebih sihat
Rambut dan kuku amat memerlukan kolagen untuk memastikan kesihatannya terpelihara. Apabila kolagen yang diperlukan mencukupi, kuku dan kulit kita akan sentiasa kelihatan cantik. Jika perasan, kuku yang tidak sihat akan selalu rapuh dan mudah patah. Itu adalah tanda anda memerlukan kolagen!

  • Pengeluaran kolagen akan menurun setiap tahun
Ini yang paling dikhuatiri terutama wanita.. Betul tak? Bermula usia 21 tahun, kulit kita akan mula kehilangan kolagen 1% kurang dari tahun sebelumnya setiap tahun. Jika sekarang umur kak H 30tahun, bermakna kak H sudah kehilangan 9% kolagen didalam badan.. 

Akibat kesan kekurangan kolagen inilah yang akan menyebabkan kulit muka menjadi kusam, kedutan mula datang dan kulit menjadi kering.. OMG!!

  • Kolagen kita akan rosak setiap hari
Eh,betul ke?? Ya, kolagen kita akan rosak setiap hari disebabkan oleh pencemaran alam sekitar, panahan cahaya matahari dan penggunaan bahan-bahan untuk kulit yang mengandungi bahan kimia boleh menyebabkan kita kehilangan kolagen.

Pencemaran alam sekitar, panahan cahaya matahari dan penggunaan bahan-bahan untuk kulit yang mengandungi bahan kimia boleh mnyebabkan kita kehilangan kolagen juga.

Cara untuk mendapatkan Kolagen Tambahan

  1. Ransang penghasilan kolagen
  2. Lindungi kolagen yang ada di dalam badan
  3. Ambil supplement yang betul betul berkesan dan terbukti dapat mengeluarkan penghasilan kolagen
  4. Tidur yang mencukupi
  5. Makan makanan yang sihat dan mengandungi protein, lemak serta nutrien lain yang diperlukan.
  6. Bersenam dengan kerap dan senaman yang betul

Bercakap berkenaan suplemen yang betul2 berkesan untuk penghasilan kolagen. Shaklee mempunyai satu2nya produk kolagen yang sangat disukai ramai. Kenapa??



Kerana Shaklee Colagen diekstrak dari sisik ikan merah. Bukan datang dalam bentuk sisik ikan yal tetapi ianya diekstrak dari situ.

Kenapa ikan merah menjadi pilihan?


Ini kerana ia adalah sumber kolagen terbaik, tahan lasak dan merupakan kolagen paling berkualiti.

Apa lagi kandungannya selain ekstrak kolagen ni?


Shaklee Collagen juga mengandungi vitamin C. Fungsi vitamin c tersebut adalah untuk merangsang pengeluaran kolagen dengan lebih optimum. Ia juga mengandungi Vitamin b yang membantu  menyokong metabolisma tenaga yang diperlukan untuk pengeluaran kolagen pada sel.

Apa keistimewanya kolagen shaklee ni?


Ia berbeza dan lain dari yang lain.
kolagen Shaklee sangat cepat diserap oleh badan dengan bacaan molekul nya hanya 1000 dalton, ia cepat diserap kulit.

Jika bacaan dalton itu besar bermakna penyerapan juga tidak maksimum. Jadi sangat tidak berbaloi membeli kolagen yang murah tetapi perlu beli berkotak- kotak untuk lihat hasilnya.

Antara kebaikan kolagen Shaklee ialah:-
  • Membantu memperbaiki kulit menjadi lebih tegang, mengurangkan garisan halus dan kedutan.
  • Mengecilkan liang pori dan membuatkan kulit lebih lembut seperti bayi
  • Melembapkan kulit dari dalam. Kulit akan nampak lembab dan tidak kering
  • Memudarkan pigmentasi seperti jeragat dan sekatan warna kulit.
  • Mencantikkan kuku dan kulit. Kolagen sangat bagus untuk yang mempunyai masalah seperti kuku mudah patah atau rambut gugur.
  • Mengembalikan ketegangan kulit yang kendur
  • Membantu mencantikkan dan menganjalkan payudara

Macam mana nak dapatkan Kolagen Shaklee ni?? Boleh terus menghubungi kak H melalui orderkolagen atau melalui


**These statement have not been evaluated by The Food and Drug Administration. These products are not intended to be diagnosed, treat, cure or prevent any disease.**



Kenali Nur Hijratul Hajar Bahaman

Saya merupakan seorang isteri dan ibu kepada 4 orang anak. Seorang ibu bekerjaya dan mempunyai matlamat besar dalam kehidupan. Ingin bebas dari belenggu hutang dan membantu golongan yang benar-benar memerlukan dan ingin berjaya dalam kehidupan.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment