Wednesday, 11 January 2017

Betul ke Anggur ni boleh membantu merencatkan sel kanser?


Apa yang hebat sangat anggur ni?

Rata-rata, rasanya ramai yang suka sangat makan anggur. Anak saya kalau nampak je anggur mesti suruh ibu dengan ayah beli. Anggur yang kecik warna hijau atau ungu tu pun boleh tahan harganya kan??Sekilo je dah RM20++..Kalau bagi Zahir dengan Zahirah makan, dorang mengadap dua orang je dah habis. Kadang-kadang, belikan jugak tapi tak sampai sekilo lah biasa pasaraya ada buat packaging kecik kan..ha, beli yang tu jelah..Jimat kata orang..huhu



Ok, dalam kak H bercerita tentang anggur ni rasanya ramai yang tak tahu tentang kewujudan anggur hebat iaitu Anggur Muscadine. Kalau sebelum ni, kak H ada ceritakan serba sedikit tentang keistimewaan anggur muscadine ni, tapi kali ni Kak H nak huraikan lebih detail lagi macam mana Anggur ni dapat membantu dalam masalah penyakit kanser.

Sebelum ni, Kak H cuma beritahu tentang fungsi-fungsi anggur muscadine ni, tapi harini kak H akan huraikan apa bahan yang ada dalam Anggur ni yang buat dia sangat istimewa. Nak tahu tak?? Jangan close dulu, baca entry ni sampai habis ye.. 

Dari segi rupa bentuk

Pertama sekali, kalau korang boleh tengok pada gambar rupa bentuk anggur ni adalah sangat berbeza dengan anggur yang ada kat pasaran tu. Kalau anggur yang biasa tu dia bulat bulat kecik je kan.. Tapi, anggur muscadine ni besar buah dia lebih kurang sebesar bola golf. Isi dia juga lebih tebal berbanding anggur biasa dan tahan lasak. Kenapa tahan lasak? Sebab, dalam cuaca yang agak teruk pun dia masih boleh bertahan dan hidup berbuah seperti biasa berbanding anggur lain yang boleh mati kalau cuaca tak elok. Dah teruja sikit kan?

Kromosom

Dari segi kromosom, anggur muscadine mempunyai 20 pasang kromosom iaitu terlebih satu daripada anggur biasa yang hanya mempunyai 19 pasang kromosom sahaja. Bila dah ada lebih kromosom, bermakna keistimewaannya akan jadi lebih, Dari segi nutrien lebih, semua kebaikan pun lebih.


Asid Alegik (Anti Kanser)

Ha, ni yang Kak H nak ceritakan tadi. Berbeza dengan anggur lain, anggur muscadine mengandungi asid alegik. Apa pulaklah asid alegik ni? Nak elak allergik ke? Eh, bukan ye..hehe.. Fungsi asid alegik ni merupakan bahan anti kanser. Apabila sel kanser mula merebak didalam tubuh, asid alegik ni akan menghalang sel kanser tu dari terus merebak kepada sel sel tubuh yang lain. Lama lama, sel kanser tersebut akan mati dengan sendirinya. Secara analoginya, kitaran sel tersebut tidak akan berlaku disebabkan kehadiran asid alegik. Hebat kan??

kak H sendiri pun tak pernah terfikir yang adanya anggur hebat macam ni. Subhanallah, indahnya ciptaan Allah. Ok, sambung pula kepada fungsi seterusnya iaitu 


Lebih fiber dan Vitamin C

Kebiasaanya, masalah sembelit, penghadaman adalah disebabkan oleh kekurangan fiber didalam tubuh badan. Tapi dengan adanya Anggur Muscadine ni, masalah tersebut boleh diatasi. Kalau yang nak kurus pun boleh sangat amalkan Anggur ni untuk kesan yang cepat. Kandungan Vitamin C didalam anggur ini juga sangat tinggi berbanding anggur yang lain.

Kandungan antioksidan tinggi

Kebanyakan penyakit kebiasaanya akan menyerang tubuh badan manusia apabila kandungan antioksidan didalam tubuh adalah rendah dan tidak mampu untuk menahan radikal bebas dari masuk kedalam tubuh. Yang menariknya, anggur muscadine ini mengandungi 88 jenis antioksidan berbanding anggur biasa yang ada hanya 40+ sahaja.

Apabila kandungan antioksidan didalam tubuh adalah tinggi, maka daya tahan diri kepada radikal bebas juga adalah tinggi. Radikal bebas boleh menyebabkan kita mudah diserang penyakit. Oleh sebab itu, kita perlu lindungi badan kita dengan bahan antioksidan tinggi untuk bantu badan kita daripada mendapat penyakit kronik terutamanya bagi sesiapa yang ada sejarah keluarga yang menghidap penyakit kronik. Mencegah lebih baik dari merawat.



Testimoni pesakit kanser



Selain penyakit kronik, Vivix juga membantu dalam masalah darah tinggi




Amacam? Tertarik tak nak cuba dengan anggur muscadine ni?? Teringin nak makan anggur muscadine..Pergilah cari kalau jumpa ada jual. Tak payah susah susahlah, Vivix kan ada.. Kalau kita yang belum ada masalah penyakit kronik ni baiklah amalkan Vivix sebelum terlambat. Untuk sebarang pertanyaan, boleh hubungi saya Pn. Hajar melalui wasap 0132109044

**These statement have not been evaluated by The Food and Drug Administration. These products are not intended to be diagnose, treat, cure or prevent any disease.**



Kenali Nur Hijratul Hajar Bahaman

Saya merupakan seorang isteri dan ibu kepada 4 orang anak. Seorang ibu bekerjaya dan mempunyai matlamat besar dalam kehidupan. Ingin bebas dari belenggu hutang dan membantu golongan yang benar-benar memerlukan dan ingin berjaya dalam kehidupan.

You Might Also Like

0 comments:

Post a comment