Thursday 5 December 2013

UBAT KURUS YANG MERBAHAYA



Assalammualaikum dan Selamat Sejahtera semua..Hari ni saya nak cerita sedikit tentang bahaya Ubat Kurus..Mungkin ada yg pernah dengar dan ada yang tidak pernah mendengarnya. Sibutramine merupakan sejenis ubat anti obesiti atau anti kegemukan untuk merawat pesakit obesiti yang kronik..Ubat ini telah diklasifikasikan sebagai racun oleh Akta Dadah Berbahaya oleh Kementerian Kesihatan Malaysia dan telah dipreskripsikan oleh doktor pakar....Namun begitu, ubat ini masih boleh didapati di farmasi-farmasi di kawasan Kuala Lumpur dan bandar2 lain..Disebabkan menjadi kegilaan ramai oleh penduduk Malaysia yg ingin kurus cepat, maka ubat ni menjadi terlajak laris!!!!huhu...

Sibutramine adalah sejenis garam hidroklorida monohydrate yang telah dipasarkan sehingga tahun 2010 dan ditetapkan sebagai bahan tambahan dalam rawatan obesiti oksigen bersama-sama dengan diet dan senaman.
Bagaimanapun, ia adalah sejenis dadah yang digunakan untuk mengawal selera makan dalam usaha membantu menurunkan berat bada seperti yang diidamkan. Ia berfungsi dengan cara menghantar isyarat ke otak untuk mengurangkan selera makan individu tersebut. Namun begitu, kajian telah mendapati bahawa ia telah dikaitkan dengan peningkatan kejadian kardiovaskular dan strok dan telah ditarik balik dari pasaran di negara-negara wilayah termasuk Australia, Kanada, China, Kesatuan Eropah, Hong Kong, India, Mexico, New Zealand, Thailand, United Kingdom, dan Amerika Syarikat. negara-negara wilayah termasuk Australia, Kanada, China, Kesatuan Eropah, Hong Kong, India, Mexico, New Zealand, Thailand, United Kingdom, dan Amerika Syarikat. Sibutramine adalah serotonin - norepinephrine berpusat bertindak mengangkat semula struktur berkaitan dengan amfetamin, walaupun mekanisme tindakannya berbeza.Pada asalnya, ia dibangunkan dan dipasarkan oleh Knoll Farmaseutikal dan baru-baru ini dikeluarkan dan dipasarkan oleh Abbott Laboratories sebelum ditarik balik penjualannya dipasaran. Pelbagai jenama yang menjualnya termasuk Reductil, Meridia, dan Sibutrex namun ia diklasifikasikan sebagai bahan Jadual IV yang dikawal di Amerika Syarikat.

Terdapat banyak pil-pil kurus dipasaran yang mengandungi Sibutramine ini TANPA KITA SEDAR dan terlalu leka untuk menurunkan berat badan sehingga meragut nyawa kita sendiri. Oleh yang demikian, para pengguna semua semak dahulu isi kandungan Pil kurus sebelum membelinya. Nyawa lebih penting dari segala-galanya..





KESAN PENGAMBILAN SIBUTRAMINE

  • Masalah kardiovaskular. Meningkatkan risiko serangan jantung dan strok
  • Meningkatkan kadar degupan jantung dan tekanan darah
  • Sakit sendi atau otot
  • Sakit kepala, pening atau pitam 
  • Kerosakan buah pinggang
  • Gangguan tidur
  • Mulut kering

Perkongsian tentang ubat yang ditarik balik kelulusan KKM di Malaysia..


Antara yang dikesan adalah "MAJUN DUA ISTIMEWA", "MAKJUN TAUFIQ DUA ISTIMEWA", "MADU ADUNAN HERBA" DAN "FIGURE UP"

Jadi, adakah BERBALOI anda mengambil risiko terhadap BADAN DAN NYAWA anda hanya semata-mata untuk kurus dengan CEPAT DAN PATANS???

ATAU 
Adakah anda mahu menjadi salah seorang daripada STATISTIK mereka yang menghadapi masalah atau MENINGGAL DUNIA akibat daripada SIBUTRAMINE ini???

Oleh yang demikian, Jadilah pengguna bijak. Pilihlah pil kurus yang terbukti SELAMAT DAN BERKESAN serta BEBAS DARI BAHAN-BAHAN KIMIA. AMALKAN GAYA HIDUP YANG SIHAT demi kebahagiaan diri dan orang yang tersayang.

Sekiranya produk menguruskan badan yang anda beli TIDAK mampu menurunkan berat badan anda dengan cepat, jangan cepat MELATAH ATAU BERPUTUS ASA kerana badan anda juga tidak naik secara mendadak, malah ia juga mengambil masa yang agak panjang sama seperti menurunkannya semula.


Sekiranya ingin mendapatkan produk menguruskan badan secara semulajadi, sms/whatsapp/wechat 013-2109044 untuk respond yang cepat atau email ke nurhijratulhajar@yahoo.com






















Kenali Nur Hijratul Hajar Bahaman

Saya merupakan seorang isteri dan ibu kepada 4 orang anak. Seorang ibu bekerjaya dan mempunyai matlamat besar dalam kehidupan. Ingin bebas dari belenggu hutang dan membantu golongan yang benar-benar memerlukan dan ingin berjaya dalam kehidupan.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment